Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 12
Sayı: 1676




2016 yılının müzik olayı sizce hangisidir?

Ozan, besteci ve müzisyen Bob Dylan'ın Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanması!
Kanserle mücadale eden Fatih Erkoç'un, hastalığının ilerlemiş olmasına rağmen konserlerine devam etmesi!
Fazıl Say'ın Beethoven Akademi Ödülü'nü kazanması
Kanadalı yazar, ozan, söz yazarı ve müzisyen Leonard Cohen'in vefat etmesi
Taylor Swift'in Grammy Ödülü'nü kazanması
Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı'nın Devlet Çoksesli Korosu'nun provasını İzlemesi
DOB'nin 2016 yılında da sürekli Türk müzikal ve operalarına repertuarında çokça yer vermesi!

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler







 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 31 müzisyen gazete okuyor
 
 
İpek Ede
 
 

Posta kutumuza bir gün bir e-posta düştü. Adının İpek Ede oldugunu belirten okurumuz, Eskişehir Anadolu üniversitesi Devlet Konservatuarı mezunu olduğunu ve şu an Afyon Kocatepe Üniversitesi'nde yüksek lisans yaptığını söylüyordu. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi'ni uzunca bir süredir takip ettiğini, kendisinin yüksek lisans öğrenimi süresinde Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi üzerine bir tez çalışmasi yapmak istediğini ve bu nedenle benim yardımıma gereksinim duyduğunu belirtiyordu.

Telefonla aradım, görüştük.

Bana yazdı, ben ona yazdım.

Sonra tekrar bana yazdı, tekrar ben ona yazdım.

Bu böyle bir süre devam etti.

Güzel bir çalışma gerçekleştirerek, ülkemizde müzik eğitimine katkıda bulunmak için yola çıkmış olan bir derginin, Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi'nin müzik eğitimindeki duruşunu ortaya koyan başarılı bir çalışma ortaya çıkardı.

Sevgili İpek Ede'ye bu duyarli duruşu ve düşüncesi için, Mavi Nota Müzik ve Dergisi'ni yaratan emeğe hayat verdigi için teşekkürlerimi ve şükran duygularımı sunuyorum.

Bu nedenle Sevgili İpek Ede'nin emeğine duyduğum saygının ifadesi olarak bu sayfayı kendisine hediye ediyorum.



Saygılarımla

Müfit Semih Baylan
Editör

   
Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Bölümü Yüksek Lisans Öğrencisi İpek Ede
   
   
 

ÖZGEÇMİŞ

           
       23. 07. 1984'de Eskişehir'de doğdu. Öğretmen bir anne- babanın iki çocuğundan birisidir. Babası müzik öğretmeni olduğu için müziğin içinde doğdu denilebilir. Altı yaşında müzisyen olmaya karar vermiş bir çocuk olarak 1999 yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzik Bölümüne girerek Trompet ile tanıştı. Kısa bir süre Mehmet Erten ile çalıştıktan sonra 2006 yılında mezun oluncaya kadar Erden Bilgen'den eğitim aldı.

     Seyide KASIMOVA ile Solfej, Sami HATİPOĞLU ile Armoni ve Kontrpuan, Elkhan RAUSTAMOV ile Oda Müziği, Şef Burak TÜZÜN ile Orkestra çalıştı. Anadolu Senfoni Orkestrasında takviye trompetçi olarak görev aldı.
    
     2004 yılında Anadolu Senfoni Orkestrasıyla Almanya/ Köln konserinde görev aldı. 2005 yılında Başkent Üniversitesi tarafından organize edilen 1. Uluslararası Trompet Festivali kapsamında düzenlenen Trompet Yarışmasına katıldı. Graham NICHOLSON, Rex RICHARDSON, Gerassimos IOANNIDIS, Mathias KAMPS gibi dünyaca ünlü trompet solistleriyle çalıştı, work-shoplarına katıldı.

     Ayrıca Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası, Bursa Senfoni Orkestrası'nda da takviye olarak görev aldı. 2006 yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuarından mezun oldu. Şu anda Afyon Kocatepe Üniversitesinde Yüksek Lisans yapmakta olup Erden BİLGEN ile trompet çalışmalarıma da devam etmektedir.

   
 

MAVİ NOTA
MÜZİK VE SANAT DERGİSİ

 

TEŞEKKÜR

‘Mavi Nota Dergisi'ni araştırmam sırasında; araştırma yapan bir öğrenciyi yüreklendiren, desteğini ve sıcak ilgisini esirgemeyen, yalnız kaldığında pes etmeyen Sayın Müfit Semih BAYLAN' a sonsuz teşekkürler. 

 

 MAVİ NOTA MÜZİK VE SANAT DERGİSİ
                                               
"Blue Note Music and Art Review's"

İpek EDE

      ÖZET
      Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi, bir Anadolu Kenti olan Trabzon'da Müfit Semih Baylan tarafından 1993 yılı Ocak ayında yayın hayatına başlamış, Türkiye'deki akademik müzik hayatına katkıda bulunmak, müzik eğitimi konusunda sözü olanlara fırsat sağlamak amacıyla çıkarılmış bir dergidir.
Bu araştırmayla; Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisini tanıtmak,  Türkiye'de özellikle de bir Anadolu kentinde bir Müzik ve Sanat Dergisinin çıkarılması sırasında yaşanan zorluklara karşın verilen mücadeleden söz etmek; ülkemizdeki dergi yayıncılığı ve müzik dergileri konusunda fikir edinmek, daha sonra yapılacak olan araştırmalara yardımcı olabilmek amaçlanmıştır.

      Anahtar Kelimeler:
Mavi Nota, Müfit Semih Baylan, Trabzon, Müzik ve Sanat Dergisi.

      ABSTRACT
      Blue Note Music and Art Review's was printed in Trabzon, an Anatolian City, in January 1993 by Müfit Semih Baylan. Its aim to give opportunety to say somethig to the people who are interested in music and to improve academic music education. Although it is difficult to print a review and make it know by everybody in a small city in Anatolia, it aimed  to give an opinion on printing and help the people who'll be interested in music in the future. By this survey, it was aimed to give an opinion to the people on music education and to raise in music in the future.

      Key Words: Blue Note, Müfit Semih Baylan, Trabzon, Music and Art Review's.

      GİRİŞ

      Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisini tanıtmak, Türkiye'de özellikle de bir Anadolu kentinde bir müzik ve sanat dergisinin çıkarılması sırasında yaşanan zorluklara karşın, verilen mücadeleden söz etmek, ülkemizde dergi yayıncılığı ve müzik dergileri konusunda fikir edinmek, daha sonra yapılacak olan araştırmalara yardımcı olabilmek amaçlanmıştır.

      1993 yılının Ocak ayında yayın hayatına başlamış bir müzik ve sanat dergisidir. Kurucusu yazar ve müzisyen Müfit Semih BAYLAN, kuruluş yeri TRABZON' dur. Anadolu' da yayımlanan ilk müzik dergisidir.

      Derginin çıkış amacı: Türkiye' deki müzik eğitimine özellikle de akademik müzik eğitimine katkıda bulunmak, yön göstermek, müzik eğitimi konusunda sözü olanlara fırsat sağlayacak bir platform oluşturmaktır.
   
      Derginin Müzik Politikası, ilerleyen yıllar içerisinde değişir. Üniversitelerin Müzik Eğitimi Bölümlerine yönelir. Yani; derginin yayın politikası eğim müziğine hizmete yönelir. Müfit Semih BAYLAN Türkiye'de o yıllarda eğitim veren 13 Müzik Eğitimi Bölümünü dolaşır, dergiyi tanıtır, öğretim üyeleriyle görüşmeler yapar.

      Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi, yaşam bulduğu Trabzon şehrinin adını gündemde tutmak ve müzik eğitimine katkıda bulunacak yeni yapıtlar kazandırabilecek yarışmalar düzenlemiştir. Bu yarışmaların ilki; Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi Nimet KORAY "İnceleme ve Araştırma Müzik Ödülü"dür. Bu ödülün gündeme gelmesi ve hazırlayıcısı şair Ahmet ÖZER dir. Selma KURDAKUL' un desteğiyle düzenlenen ve tüm alt yapısı dergi yönetimi tarafından hazırlanan bu ödül için; oluşturulacak seçiciler kurulunda Ertuğrul BAYRAKTAR, Koral ÇALGAN, Necati GEDİKLİ, Suna KAN, Ersin ONAY, Teoman ÖNALDI, Leyla PAMİR, Muammer SUN, Ali UÇAN, İlhan OSMANBAŞ ve Faruk YENER' den oluşmuştur.

      Günümüz Türkiye'sindeki Müzik türlerinin ulusal ve evrensel ölçütler açısından durumu konulu Araştırma ve İnceleme ödülünü Deniz ERTAN, Yiğit AYDIN ve Cem SOYDEMİR' den oluşan ortak bir çalışma kazanmıştır.

      Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisinin Türk Müzik yaşamına önemli bir katkısı da Müzik Arkeolojisi üzerine yaptığı çalışmalardır. Prof. Dr. Kurt RAINHARD' ın Almanya da Türk Müziği üzerine yaptığı çalışmalardır.

      Eski Müzik Dergilerinde, gazetelerinde yer alan makaleler, günümüz Türkçesine çevrilerek yazarının imzasıyla dergide yayımlanmış, yeni kuşakların bu yazarların makalelerinden haberdar olması sağlanmıştır.

       "Batı Tekniği ile beste yapan Türk Bestecileri ve Eserleri" dizini ilk kez Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisinde günümüz Türkçesine çevrilerek sade bir dille yeni kuşakların anlayabileceği biçimde yayımlanmıştır. Bu çalışmayı, bir müzik bölümü öğrencisi olan Emel Burçin ÖZGÜNEŞ yapmıştır.

      Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin, Anadolu'da yaygınlaşmaya başlaması üzerine Bursa Uludağ Üniversitesi tarafından düzenlenen Müzik Sempozyumu üzerine iki özel sayı yayımlanmıştır. 1996 yılından itibaren geleneksel olarak düzenlediği Mavi Nota Müzik Ödülleri ile müziğe hizmet eden Müzik Adamı,Eğitimci,Öğrenci. Müzik yapımcısı birçok insanın emeğini değerlendirmiştir. Onları Trabzon'a davet ederek, kazandıkları ödülü kendilerine takdim ederek, şehirle bütünleşmeleri sağlanmıştır.

      Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi birde Şan Ödülü Yarışması düzenlemiş ve sadece müzik bölümü öğrencileri katılmıştır. Avrupa Müzik Eğitimi Birliği (Europan Society School Music) ön üyeliğine kabul edilmiştir.

      Derginin Yazarları:

      Necati GEDİKLİ, Faruk YENER, Deniz ERTEN,Emel Burçin ÖZGÜNEŞ, Haluk GÜNEYLİ, Nüvit BERKER, Ali UÇAN, Aydın İLİK, Demet İLİK, Mehmet Nazmi ÖZALP, Gül ÇİMEN, Ahmet ÖZER, Nevhiz ERCAN, Ayhan SARI, Ertuğrul BAYRAKTAR, Hülya TARCAN, Murat BARDAKÇI, Nesrin SÜMER, Kenan SARIALİOĞLU, Nezih Halim NEYZİ, Osman Razi AKSU, Gerardd HOFFNUNG, Faruk Aydın ÇAKIROĞLU, Mehmet Salih HALEP, Özer CİRAVOĞLU, Gündoğdu SANIMER, Ayşe SEVİM, Aygün BULUTÖTE, Özgün BARAN, Ömer GÜNER, Suat KURTULDU, Atilla AŞUT, Ahmet SAY, Nusret Kemal OTYAM, Arslan PULATHANELİ, İhsan TOPÇU, Betül TARIMHAN, Şinasi ÖZDENOĞLU, İdil BİRET, Deniz BANOĞLU, Koral ÇALGAN, Mehmet Hakan CEVHER, Suna ÇEVİK, Salih AYDOĞAN, Sefai ACAY, Nalan YİĞİT, Seçkin GÖKBUDAK, Semlin TUFAN, Yılmaz ŞENDURUR, Can KARAHAN, Efe AKBULUT ve daha birçok yazar…!

      Derginin arşivinde biriken binlerce müzik dergisi,yüzlerce plak, kitap, dergi, broşür, müzik karikatürü, tarihsel belgeler, derginin yayın yönetmeni Müfit Semih BAYLAN tarafından bir sergi etkinliğinde sergilenmiştir. Bu sergiler, 1993 ve 1994 yıllarında üç kez açılmıştır.

      Bu kadar güzel çalışmalara imza atan bu dergi, Trabzon'da bir müzik eğitimi okulu bulunmasına rağmen aradığı desteği bulamamış ve 1998 yılında 25. sayısını yayımlayarak yayın hayatını noktalamıştır.

      Yazılarıyla Katkıda Bulunan Müzisyenler ve Belgeler

      1) Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi
 
      2) Trabzonlu Müzisyenler ve Musikimizde İz Bırakanlar (Trabzon'un Müzik Tarihi Müfit Semih BAYLAN)

      3) Trabzon 2000 (Trabzon Valiliği Yayını)

      Müfit Semih BAYLAN

      1957 yılında Trabzon'da doğdu. Aksaray Lisesi'ni bitirdikten sonra (1975) Türk Ticaret Bankasına  Memur olarak girdi, 18 yıl çalıştı. 2 yıl Ankara Devlet Konservatuarında yarı zamanlı müzik derslerine katıldı. 1993 yılında, Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisini yayımlamaya başladı. Orkestralar, Korolar kurdu, Müzik Ödülleri Yarışmaları düzenledi, Müzikolojiye önemli çeviriler kazandırdı; ekonomik nedenlerden dolayı 1998 yılında dergiyi kapatmak zorunda kaldı, halen Trabzon Devlet Tiyatrosunda müzisyen ve rejisör olarak çalışmaktadır.

      Yapıtları:

      1) Trabzonlu Müzisyenler ve Musikimizde İz Bırakanlar (Araştırma-İnceleme 1.Baskı)

      2) Müzik Sözlüğü (Müzik Bölümü Öğrencileri İçin)

      3) Trabzon ve Müziğin Renkleri(Araştırma-İnceleme)

      4) Besteleriyle Temel Şükrü DOĞRU (Araştırma-İnceleme)
 

      TÜRKİYE'DE DERGİ YAYINCILIĞI

      Türkiye'de dergi yayıncılığı gelişmiş ülkelerin çok gerisindedir. Uzmanlaşmanın giderek önemini artırdığı çağımızda, dergilerin önemi de giderek artmaktadır. Gelişmiş ülkelerin birçoğunda dergi satışları gazete satışlarının önünde yer almaktadır. Ancak;  Ülkemizde dergi çeşitleri oldukça fazla olmasına karşın, okuma oranları son derece azdır. Türk dergiciliğinin içinde bulunduğu bu olumsuz durumun birçok nedeni bulunmaktadır. Bunların en başında ekonomik nedenler gelmektedir.

      Teknik açıdan eksiksiz olan dergiler oldukça pahalı satılmakta, bu durum okuru olumsuz yönde etkilemektedir. Ülkemizin fert başı ortalama gelir düzeyi göz önüne alındığında teknik açıdan en kaliteli ve içerik olarak dopdolu olan bir derginin satış fiyatı 3 Türk Lirasını geçmemelidir. Başka bir deyişle, Türkiye'deki ortalama dergi satış fiyatı 3 Türk Lirası olmalıdır. Oysa ülkemizde yirmi, yirmi beş Türk lirasına dergi satılmaktadır. Ülkemizdeki dergi sanayinin diğer ülkelere oranla otuz-kırk yıl geride olduğunu söylemek mümkündür. Ancak; Daha önce de belirttiğimiz gibi geri kalmışlık teknik yetersizliklerden kaynaklanmamaktadır. Türkiye teknik açıdan, gerek bilgisayar teknolojisi olsun gerek basım teknolojisi olsun dünya standartlarının üstünde bir ülkedir. Türkiye'de dergicilik sektörünün geri kalmasının başlıca nedenlerini üç ana başlık altında toplayabiliriz:

  1. Kimlik Sorunu
  2. Dağıtım Sorunu
  3. Bilgi Sorunu

      Türkiye'de dergicilik sektörünün geri kalmasının en önemli nedenlerinden birisi dergi adlarının % 80 gibi büyük bir bölümünün Türkçe olmamasıdır. Bu nedenle ülke halkına yabancı kalmaktadır. Bir ülke halkının kendisine bu denli yabancı duran bir alana ilgi göstermemesi son derece doğaldır. Yabancı basının etkisindeki dergiler Türk okuruna ulaşamamaktadır. Bu sorunu kimlik sorunu olarak nitelendirebiliriz. Bu durumda ortaya bir kimlik sorunu çıkmaktadır. Türkiye'de yayımlanan dergilerin bir kimliği bulunmamaktadır. Bu anlamda ciddi bir kimlik sorunu vardır.

      İkinci sorun ise Amerika Birleşik Devletleri gibi ülkelerde dergilerin gelirleri abonelerinden ve reklamlardan sağlanmaktadır. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri'nin önemli televizyon dergilerinden TV Guide' ın abone geliri Sekiz milyon dolardır. Dergiler açısından abone geliri son derece önemlidir. Türkiye'de bu sistem geliştirilememiştir. Dergicilik sektörünü oturtmuş ülkelerde bir dergiye abone olunduğunda o dergiyi piyasaya sürmeden önce okuma olanağı bulunmaktadır. Bu olanak abone sayısını artırmaktadır. Oysa Türkiye'de posta sistemi bunu uygulamaya elverişli değildir. Yani  bir başka önemli sorun da dağıtımdır.

      Amerika Birleşik Devletlerinde Dergi Yayıncılığı Birliği 250 yıl önce kurulmuştur. Türkiye'de dergi yayıncıları Birliği diye bir birlik yoktur. Yani bir sivil toplum örgütü oluşturulamamıştır. Akademik boyutta da  iletişim fakültelerinde ilk " Dergi Yayıncılığı " dersi İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde başlatılmıştır. Sayıları hızla artan iletişim aşağı yukarı ortak bir ders programına geçtikten sonra dergicilik dersi diğer iletişim fakültelerinde de yaygınlaşmıştır. Ancak henüz bu sektörün yetişmiş elemanı yoktur. bununla  birlikte sektörden de bu konuyla ilgili bir baskı yapılmamaktadır. Dergicilik alanında bilgi de çok az kimsede bulunmaktadır. Gazetecilik alanında ise herkes her konuda uzman görülmektedir. Oysa bu bağlamda dergiciliğin ve gazeteciliğin birbirinden farklı birer etkinlik alanı olduğunu vurgulamak gerekmektedir. Elbette her iki alanda gerçekleştirilen etkinlik gazeteciliktir ancak, her iki dalda da olayları ve olguları ele alış biçimi farklılıklar göstermektedir.

      Dünyada dergicilik sektörü radyo, televizyon ve gazetelerin önündedir. Türkiye'de de dergicilik bu konuma gelecektir. O zaman " Know  - how  / bilgi " daha da büyük bir önem kazanacaktır. Gerçekte başarı kazanmış bir derginin adı kullanılarak dergi çıkarma geleneği oldukça yaygındır. Örneğin, " Atlas " , " Atlas Tatil " gibi. Böylelikle zaten var olan bir okur kitlesine ulaşılmaya çalışılmaktadır. Ancak günümüzde dergicilik alanında yaşanan sorunlara karşı bilgi yerine daha değişik ve değişik olduğu kadar da kolay bir çözüme başvurma eğilimi ortaya çıkmıştır. Ünlü popüler kişilerin adından yaralanılarak yeni dergiler piyasaya sürülmeye başlanmıştır. Bunun amacı o kişilerin hayran kitlesinin ilgisinin çekilmeye çalışılmasıdır. Bu kişilerin adının kullanılmasındaki diğer amaç ise yayına bir kimlik kazandırma çabasıdır. Ancak burada önemli olan sorun, hedef kitlenin seçimi konusudur. Bununla birlikte bu kişilerin etkinliğinin dergicilik olarak algılanması yanlıştır. Bu durum dergicilik alanında zaten var olan sorunların daha da artmasına yol açmıştır. Bu anlamda en önemli sorun ülkenin dergicilik sektörünün bir geleneği oluşmamaktadır. Geleneği oluşmadığı gibi, bol fotoğrafla süslenen dergi içi boş kısa metinlerle desteklenmektedir. Yani görsellik ön plana çıkarılmaktadır.

      Bu yöntem ile yapılmaya çalışılan daha önce de belirttiğimiz gibi kimlik sorununa çözüm bulmaya çalışılmasıdır. Bu da bir ölçüde başarıya ulaşmış görünmektedir. Ancak unutulmaması gereken en büyük sorun bilgi sorunudur. Yani, dergilerin bir kimliğe kavuşturulmasının yanı sıra bir de uzman kadro tarafından çıkarılması şarttır. Yine de bu olgunun yalnızca ülkemize özgü olduğunu düşünmek yanlış olacaktır. Ünlü Fransız Aktris Catherine Deneuve' ün de önümüzdeki günlerde bir dergi yayımlayacak olması bunun en güzel kanıtıdır.

      Ülkemizde Yayımlanan Müzik Dergileri

  • Andante
  • 525
  • Band
  • Basatap
  • Blue Jean
  • Dance
  • Deli Kasap
  • Volume
  • Yüxexes
  • Orkestra
  • Müzik ve Bilim
  • Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi
  • Bill Board
  • Roll
  • Rolling Stone
  • MÜZED ( Müzik Eğitimcileri Derneği )
  • Sevda Cenap And Müzik Vakfı Dergisi
  • Musiki Dergisi

      Türkiye'deki müzik dergileri konusu oldukça sınırlıdır. Çünkü ülkemizde yayımlanan müzik dergilerinin sayısı fazla değildir.

  • Andante: İngiliz asıllı olan bu müzik dergisinin ülkemizde Türkçe çevirisi yayımlanmaktadır. Kaliteli müzik diye adlandıracağımız hemen her tür müzik türüne yer verir ama; asıl ağırlığı Klasik Batı Müziği oluşturmaktadır. Üst kültüre hitap eder, popüler değildir.

  • Orkestra: İdil Biret ‘ in de menajerliğini yapan, Panoyat Abacı tarafından İstanbul'da yayımlanır. 1962 yılında yayın hayatına başlamış ve halen yayınını sürdürmektedir. Orkestra Müzik Dergisi alanında en uzun soluklu dergi olmuştur. Çok sayıda bilimsel makaleye yer verilen dergide bazı yazarlar arasında meydana gelen görüş ayrılıkları nedeniyle çok ciddi kalem savaşları yaşanmıştır.

  • Filarmoni: Türkiye Filarmoni Derneği tarafından Ankara'da yayımlanmaya başlanmış ve yayınına hala devam etmektedir. Daha çok işin görsel yönüne ağırlık veren ve önemli makalelere yer veren dergi, bir dönem yayınına kısa bir süre ara vermiştir. Filarmoni, " Çok güçlü müzik sevgisi " anlamında kullanılmaktadır.
  • Müzikoloji Dergisi: Derneğin Merkezi İngiltere'dedir. Türkiye şubesi olan Türkiye Müzikoloji Derneği tarafından bir dönem çıkarılmıştır. Önemli bir bilimsel dergidir. Hem Türkçe hem de İngilizce olarak yayımlanmaktadır.

          Bunların dışında Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulduğu yıllardan itibaren çok sayıda müzik dergisi yayımlanmış ancak; bunlar daha sonra yayınlarını durdurmuşlardır. Bunların içinde " Türk Musikisi Mecmuası" ile Halil Bedii Yönetken' in " Müzik Görüşleri " önemlidir.

          "Bir derginin yaşayabilmesi için; maddi destek, amaç ve önemi, yayınlayanların fikir gücü, çevreden gördüğü maddi/ manevi destek, hitap ettiği toplumun duyarlılığı, yazarların gücü, savunduğu fikrin geçerliliği, amaca ulaşmadaki başarı, derginin kalitesi, fiyatı önemli etkenlerdir." ( OTMAN, 2002)
         "Türkiye İstatistik Yıllığı verilerine göre ülkemizde 2500 civarı dergi yayımlanmaktadır. Bu dergilerin üçte biri'ni akademik dergiler, geri kalanını ise popüler dergiler, haber dergileri oluşturmaktadır. Süreli yayınlar, bir ülkede bilim düşüncesinin gelişmesine ve bilim kurumlarının oluşmasına önemli katkıda bulunmaktadır." (KOLOĞLU, 1978)
         Kültür- Sanat- Edebiyat- Araştırma üzerine yayın yapan dergiler bu çatı altında toplanmalıdır. Yerel dergiler teknolojik olanaklardan büyük ölçüde faydalanamamaktır.
          Birçok Büyükşehirlerde bile bulunmayan Kültür- Sanat- Edebiyat dergileri genelde taşra tabir edilen şehirlerde, beldelerde güç şartlar altında yaşam savaşı vermektedirler. Ayda bir yayımlanan dergiler bazı zamanlar iki ayda bire, üç ayda bire düşmektedir. Baskı zorlukları yaşamaktadırlar, teknolojik gelişmelerden faydalanmak için maddi zorluklarla karşılaşmaktadırlar.


    MAVİ NOTA: Aylık Müzik ve Sanat Dergisi
              
    SAHİBİ: Sevilay BAYLAN
     
    GENEL YAYIN YÖNETMENİ: Müfit Semih BAYLAN

    YAZI İŞLERİ YÖNETMENİ: Hülya ÖZMEN

    KAPAK – İÇ DÜZENLEME: M. Reşat SÜMERKAN

    SANAT DANIŞMANLARI: Ahmet ÖZER

                                       Gündoğdu SANIMER

                                       Suat KURTULDU

                                       Selahattin GÜNDOĞDU

    İSTANBUL TEMSİLCİSİ: Osman Razi AKSU

    İZMİR TEMSİLCİSİ: Melih GÜLER

    DİZGİ: Efor Yayıncılık

    BASIM YERİ: Eser Ofset / TRABZON

      Müfit Semih Baylan İle Mavi Nota Üzerine Bir Söyleşi
     Derginin son sayısının çıkarılmasından on yıl sonra ulaşabildiğim derginin editörü Müfit Semih Baylan ile yaptığımız söyleşide Mavi Nota üzerine neler konuştuk?

  • İ.E : Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Kimdir Müfit Semih Baylan?
    Yaşam öykünüzden biraz söz eder misiniz?

  • M. S. B :  Beni tanımak istemişsiniz ; Eh ne yapayım tanıtayım bari kendimi. Gerçi kendimi anlatmayı pek sevmem ama şu durumda başka seçeneğim yok galiba. 1957 yılında Trabzon' da doğdum. Çocukluk ve ilk gençlik yıllarım Aksaray ve Trabzon'da geçti. Aksaray Lisesi'ni bitirdikten sonra ( 1975 ) Türk Ticaret Bankası'na memur olarak girdim ve 18 yıl bankacılık yaptıktan sonra 1993 yılında bankadan istifa ederek ayrıldım. Ayrıca liseyi bitirdikten sonra iki yıl kadar Ankara Devlet Konservatuarı'nın yarı zamanlı müzik derslerine katıldım. 1993 yılında Kültür Bakanlığı tarafından açılan bir sınav sonucunda Trabzon Devlet Tiyatrosu'na sanatçı memur olarak girdim. Ülkemizin ve dünyanın birçok önemli yönetmeni ve oyuncuları ile birlikte pek çok görev aldım. Yurtiçi ve yurtdışı tiyatro festivallerine katıldım. Son beş yıldan bu yana Trabzon'da iki lisede açtığım tiyatro sınıfları ile öğrencilere kendi dalımda dersler verdim ve aynı zamanda oyunlar sahneye koydum. Dolayısıyla öğrencilerin tiyatroyu ve sanatı sevmeleri için çaba sarf ettim. Bunda da başarılı olduğumu düşünüyorum.
    Halen Trabzon Devlet Tiyatrosu'nda müzisyen ve ses rejisörü olarak çalışmaktayım. Bir sanat kurumunda çalışmaktan son derece mutluyum. Eşim Sevilay, çocuklarım Neveser Selin, Nevres Selim ve hayatımıza 2006 yılında katılan torunum Hazal ile birlikte yaşamaktayım.

  •  İ. E : Müziğe ilginiz ne zaman başladı?

  •  M. S. B: Okul hayatım sırasında müzik çalışmalarım hep ön planda olmuştur. Lisede okurken kurduğumuz gençlik orkestrasının kurucu üyeliğini ve solistliğini yaptım. Okul bittikten sonra Trabzon' da Müzik Derneklerinde kurucu üyelik,  yönetim kurulu üyeliği, repertuar kurulu üyeliği,  proje üretme ve geliştirme kurulu üyeliği ve kısa bir dönem koro şefliği ve müdürlüğü gibi pek çok aktif görevde bulundum. Çoksesli Çağdaş Türk Müziği'nin gençler tarafından sevilmesi için seminerler düzenledim, çalışmalar gerçekleştirdim.

  • İ. E: Yaptığım araştırmalardan Edebiyat alanında da eserleriniz olduğunu biliyorum. Biraz bunlardan söz eder misiniz?

  • M. S. B: Edebiyat alanında ilk denemem Aksaray Lisesi'nde okuduğum yıllarda Edebiyat öğretmenim Mehmet Ali Güneş'in desteği ile Duvar Gazetesi'nde ( 1971 ) yayımlandı. İlerleyen zaman içerisinde şiir ve denemelerim " Hasan Dağı " , " Damla " , " Yörem" , " Hamsi " , " Kültür " , " Ezginin Günlüğü " , " Mevsim " , " İlkyaz " , " Okul Kitaplığı " , " Mavi Nota " , " Günce " , " Günışığı " , "    TÖMER Trabzon " , " Karadeniz " , " Karadeniz Haber " , " Taka " gibi dergi ve gazetelerde yayımlandı. 2008 yılı Edebiyattaki 37. Müzikteki 35. yılımdır.
          Diğer yapıtlarım; "Trabzonlu müzisyenler ve musikimizde iz bırakanlar" ( Araştırma – İnceleme 1. baskı 1990 ) " Seninle Sensiz " ( Mensur şiir denemeleri 1. baskı 1992 ) " Düş Yazıları " ( Denemeler 1. baskı 1998 ) " Ganita'nın Hüzün Akşamları " ( Şiir, CD albüm Nisan 2002 ) " Hüzün Anılarımda Saklı " ( Denemeler 1. baskı 2003 ) " Eylül Anıları " Denemeler (2009 yılında yayımlanacak )

  • İ. E :  Derginin ismi neden Mavi Nota?     
       
  • M. S. B : Merak  edenler için söyleyeyim, dergimin adı neden Mavi Nota? Bilindiği üzere caz armonisinde Si Bemol notası ile Sol Diyez notası, yani sesleri arasındaki uyumsuz sese Mavi Nota ( Blue Point ) denir. Cumhuriyet kurulduğundan bu yana anlamsız bir şekilde devam eden alaturka ile alafranga kavgasına bir nebze olsun barış getirebilmek için dergimin adını Mavi Nota olarak düşündüm. Dergimin doğum yeri Trabzon olduğundan, bu adın Karadeniz' in o eşsiz maviliğiyle hiçbir ilgisi yok.

  • İ. E :  Mavi Notanın çıkarılması fikri sizin mi ?

  • M. S. B: Mavi Nota Müzik Dergisi üzerine yaptığın araştırma, bu yola çıkarken verdiğim kararın ne kadar doğru olduğu konusunu bir kez daha doğruladı. Çünkü o tarihlerde yani, senin sekiz – dokuz yaşında olduğun günlerde Türkiye'de yayın yapan belli başlı iki müzik dergisi vardı. Bunlar; İstanbul'da yayımlanan " Orkestra " ile Ankara' da yayımlanan Türkiye Filarmoni Derneği'nin yönettiği " Filarmoni " müzik dergileriydi. Bu iki derginin dışında Müzikoloji Derneği'nin yayımladığı " Müzikoloji " dergisi de müzik ekseninde ama daha farklı bir kulvarda sürdürüyordu yayınını. Son olarak; gündemimize pek düşmeyen " Andante " dergisini de sayabiliriz.
          Yukarıda saydığım müzik dergilerinin hemen hiçbirisi genel olarak müzik okullarımıza yönelik yayın politikası izlemiyorlardı. Evet, yer veriyorlardı ama; daha çok elit müzik kesimine yönelik yayınlar yapıyorlardı. Ayrıca; kişisel kalem kavgalarının yarattığı kısır çekişme ortamı, bu dergilerde sürüp gidiyor; dolayısıyla ülkemiz müzik hayatına çok katkı sağlamadığı düşüncesi kafamda büyüyordu. Evet, müzik öğrencilerine ve onların öğretmenlerine zemin oluşturacak bir yayına ihtiyaç vardı. O yıllarda sayıları on üç olan Müzik Eğitimi Bölümleri, sayısı dört bilemedin beş olan konservatuarların önünde böyle bir boşluk vardı. Bu boşluğu çıkaracağım bir dergi ile doldururum iddialı düşüncesi kafamda önemli bir yer işgal ediyordu. İşte böyle bir ortamda düştü aklıma bir müzik dergisi çıkarma fikri. Yani; fikir  bendenize ait. 

  • İ .E : Bu fikri hayata geçirme sırasında yol arkadaşlarınız ya da size yardımcı olan, destek veren kuruluşlar oldu mu?

  • M. S. B : Eylül 1992 de Trabzon'da bir mimar arkadaşımın bürosunda bu fikrimi arkadaşlarıma  daha doğrusu benimle yola çıkacaklarına inandığım arkadaşlarıma düşüncemi açtım.Arkadaşlarım biraz temkinli yaklaştıkları bu düşünceme "sen lokomotif olursan varız" yanıtını verdiler.Üç aylık bir hazırlık döneminin ardından Ocak 1993'te Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi on altı sayfalık mütevazı  birinci sayısıyla okurlarına Merhaba dedi.Mavi Notayı kurarken yola çıktığım on beş arkadaşım beni üçüncü sayısında terk ettiler.Neden terk ettiklerini sormadım kendilerine,onlarda açıklamadılar zaten.Sadece "işlerimizin yoğunluğu nedeniyle bu işte yokuz" dediler.Bende "iyi günler  öyleyse arkadaşlar "dedim ve orada bitti..Sanırım onlar bu işten kazanç beklemişlerdi.Baktılar ki kazançtan öte gider var gemiyi terk ettiler.Kaptan olan bendeniz bu gemiyi terk edemezdim tabii.Çünkü henüz batma durumumuz yoktu. Derginin çıkışında bana destek olacak kuruluşlar ne yazık ki yanımda yoktu.Bu konuda yaptığım girişimler hep sonuçsuz kaldı.Bana destek vermedikleri için onlara kızmıyorum ve alınmıyorum.Belki de yapacağım işi ben anlatamadım onlara. Hem müzik gibi insanın hayatında olması, yer tutması gereken bir sanat dalının belki de normal kişilerin anlayamayacağı, onların zevkine, estetiğine uzak olan yönünü ele almıştım. O nedenle anlatamadım diye kendimi eleştirmişimdir.
  • İ. E : Mavi Nota Dergisi yayın hayatına başlarken yeterli donanım  (basım-yayım-dağıtım) var mıydı? Bu konuda zorluklar yaşadınız mı?

  • M. S. B :  Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi yayın hayatına başlarken  üç aylık bir hazırlık döneminin ardından yayımlanmıştır. Bu dönem, mimar bir arkadaşımın bürosunda gerçekleşmiştir. Derginin hazırlık safhası bu arkadaşımızın bürosunda yapılıyordu. Ardından hazırlanan sayı, sayfa tasarımcımız tarafından dergi haline getirilmek üzere sayfa planları çiziliyordu. Sonra basım için anlaştığımız matbaaya veriliyordu. Basımı gerçekleştikten sonra abonelere posta yoluyla satışının gerçekleştirileceği bayilere ( ki bu bayiler müzik yayınları satan kitapçılardı.) kargo yoluyla ulaştırılıyordu. Müzik okullarındaki abonelere ise daha sonraları toplu olarak kargo ile gönderilmeye başlandı. Abonelere derginin arka kapağında yazılı posta çeki adresimize abone ücretini yatırıyordu ve bildirdiği adrese dergisi gönderiliyordu. Bu aşamada tabii ki zorluklar yaşadık. Örneğin; dergimizi satan bir kısım kitapevleri nedenini hala bilmediğim bir biçimde dergi ile ilgilenmeme, vitrine koymama gibi yöntemlerle satmama yoluna gittiler. Tabii arkadaşları tarafından terk edilmiş birisi olarak sadece kişisel ilişkilerimle vitrinlerine dergilerimi koydurduğum kitapevleri ile bu konuda uğraşamazdım, uğraşamadım da. Ve bu alandan çekildim. Sadece abone yoluyla dergiyi dağıtmaya devam ettim.

  • İ. E : Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi ilk sayıdan sonra yeterli ilgiyi Trabzon halkı ya da müzikseverlerden gördü mü?

  • M. S. B :   Mavi  Nota Müzik ve Sanat Dergisi Ocak 1993 de çıkan on altı sayfalık ilk sayısı taşrada çıkan bir müzik dergisi olarak çıkışıyla okurlar üzerinde hayret, içinin doluluğu ile sevgi uyandırmıştı. Çok sayıda tebrik mektubu almıştım. Birinci sayının ardından ülkemizin çok değerli müzik yazarları daha ilk sayısı çıkmış olan bir dergi için çok güzel yazılar yazdılar. Bunlardan en önemlisi, Türkiye'nin çok önemli bir müzik yazarı olan Faruk Yener'in Milliyet Gazetesi'ndeki köşesinde yazdığı yazıdır. Tabii bu etki derginin Trabzon gibi Anadolu'ya uzak bir kentte, taşrada yayımlanmış olmasından kaynaklanıyordu. Çünkü böyle güzel ve kaliteli işler önce İstanbul, sonra Ankara ve İzmir gibi merkezi kentlerde olabiliyordu. Böyle bir kanı vardır ya işte o nedenle. Müfit Semih BAYLAN ( Bununla övünürüm İpekçiğim hiç mütevazı  değilim bu konuda…) O kocaman yazarların bile kafasında yer eden o tabuyu yıkmıştır. Hem de derginin birinci sayısıyla.
  • İ. E : On üçüncü sayıdan sonra derginin çıkarılmasına ara verildiği görülüyor. Maddi olanaksızlıklar dışında başka nedenler var mıydı?

  • M. S. B:  Derginin on üçüncü sayısına gelindiği vakit yaşadığımız en ciddi sorun ekonomik sorundu. Geride kalan on üç sayı bir şekilde ekonomik sorunlar aşılarak çıkarılmıştı. Reklam alamıyorduk. Bunun nedeni benim bir ticaret adamı olmamam ve tiyatrodaki işlerimin yoğunluğundan dolayı bu konuya fazla zaman ayıramamam belki de birinci etken oldu. Ve dergiye bir süre ara vermek zorunda kaldım. Evet; tek neden ekonomik nedenlerdi, derginin yayına hazırlanmasından öte bir de abonelerden gelen para trafiğini kontrol etmek, kağıtçı ve matbaa ile uğraşmak,  parasını hemen veremediğin zaman dergiyi basmıyor doğal olarak. Dergi zamanında basılıp çıkmadığında ve aboneye zamanında ulaşmadığında adınızın beş dakikada mesela dolandırıcıya çıkması işten bile değil. Yani böyle bir ortam, taze bir başlangıç gerekliydi. O nedenle bir süre yayına ara vermek zorunda kaldım.

  • İ. E : Mavi Nota yayın hayatını noktaladıktan sonra tekrar çıkarmayı düşünmediniz mi?

  • M. S. B :  Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi'ni 1998 yılında dergiyi tekrar çıkarabilmek için çaba sarf ettim ama bunda başarılı olamadım. Ancak; teknolojinin verdiği imkanlar çerçevesinde çok ucuza mal olacağı ve dünya vitrininde her olanağa ulaşabileceğim düşüncesiyle web sitesi olarak kurmaya karar verdim. Bu aşamada bana destek olan tüm arkadaşlarıma sonsuz teşekkürler ediyorum…

  • İ. E :  Peki  bu kadar zamandan sonra Mavi Nota'nın araştırılması size neler hissettirdi?

  • M. S. B:  Bu soruya vereceğim yanıt ;Önce yaşımın gereği olarak birkaç damla mutluluk gözyaşı. Ardından mutluluğumu ve sevincimi ifade eden sözlerimdir kuşkusuz. On beş yıllık emeğimin boşa gitmediğini, en azından inatla izlediğim yolun öğrencilere ne denli yarar sağladığını görmektir. Bu da bana yeter! Şimdi internet ortamında yayın yapan e-müzik gazetesiyle koşuyorum yolumda. Yine öğrencilere ve yolu müzikle kesişen herkese yararlı olabilmek için…
          Teşekkür ederim Sevgili İpek Ede, teşekkür ederim İpekçiğim. Ben seni tanıdığım için çok mutlu oldum. Hele trompetçi olman bana ayrıca bir heyecan verdi. Trompet benim için hiçbir zaman çalamadığım ama tuhaf sesler çıkarmayı başarabildiğim bir çalgıdır. Emeğime sahip çıktığın için sonsuz kez teşekkür ediyorum. Müzik çalışmalarında başarılar diliyorum.
    Sayın Yrd. Doç. Dr. Uğur Türkmen Bey' e ( kendisini tanımıyorum henüz) böyle kaliteli, değer bilir öğrenciler yetiştirdiği için ayrıca teşekkür ediyorum. Mavi Nota İpek Ede arkadaşıma, kardeşime yürüdüğü dikenli yolun dikenlerini gül yaprağı haline getiriyor ise emeklerimin boşa gitmediğini görmenin inanılmaz mutluluğunu yaşıyorum. Başarılı çalışmalarının tüm yaşamın boyunca devam etmesini diliyor, saygılarımı ve sevgilerimi sunuyorum.

  • İ. E:  Bu güzel sözler karşısında ne söylenebilir ki? Araştırma yapan bir öğrencinin hevesini kırmayarak yüreklendiren, gelecekteki pek çok öğrencinin başarılarına katkı sağlayan, sıcak ilgisini esirgemeyen Müfit Semih Baylan'a sonsuz teşekkürler. Müzik adına yaptığımız ve yapacağımız çalışmalarda bizlere güç verecektir. Bundan sonraki çalışmalarınızda başarılar, sağlıklı bir yaşam diliyor, saygılar sunuyorum.

      SONUÇ
      
1993 yılının Ocak ayında yayın hayatına Trabzon'da yayın hayatına başlayan Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi 25 sayı çıkarılarak Haziran 1997'de son sayısıyla yayın hayatını sona erdiriyor. Derginin tüm sayılarını inceleyerek içeriği konusunda bilgi vermeye çalıştım.
      İçeriğinden anlaşıldığı gibi Türk Müziği, Batı Müziği, Tiyatro, Edebiyat konularında alanında uzman kişilerin yazılarıyla sanatseverlere, müzik eğitimcilerine kaynak olabilecek bir dergi olanaksızlıklar nedeniyle yayın hayatına nokta koymak zorunda kalmıştır. Sanat adına bir kayıp…
      Derginin çıkarılmasındaki ilk amaç; müzik öğrencilerine kaynak olması olan derginin bir Anadolu Kentinde çıkarılması da ayrı bir zorluk. Yazım, basım, dağıtımın o günün koşullarında daha zor olduğu da bir gerçek. Sesini duyurmak isteyen genç yazarların, müzisyenlerin ve bilim adamlarının eserlerini tanıtmak için kullandıkları en önemli araç dergilerdir. Araştırma, yerel haber ve fikir ürünlerine yer veren dergiler bir yörenin ekonomik- sosyal ve kültürel kalkınmasında da çok etkin görev yapmaktadırlar.
      Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi de bu görevi çıkarılabildiği sürece yerine getirmiştir. Şimdi ise internet ortamında yayın yapan e – müzik gazetesi ile bu göreve devam etmektedir.
              
      MAVİ NOTA MÜZİK VE SANAT DERGİSİ BİBLİYOGRAFYASI

(Edebiyat) Sevim, Ayşe, "Bir Kent ki…" Mavi Nota Sayı 1, s. 2 Trabzon (1993)

(Edebiyat) Özer, Ahmet, "Bir Dergi Çıkarmak" Mavi Nota Sayı 1, s. 4 Trabzon (1993)

(Klasik Batı Müziği) Baylan, Müfit Semih "Beatles diye bir efsane" Mavi Nota Sayı 1 s.5- 6 Trabzon (1993)

(Klasik Batı Müziği) Holep, Mehmet Salih, "Tekseslilik – Çokseslilik" Mavi Nota Sayı 1, s.11 Trabzon (1993)

(Klasik Türk Müziği) Özalp, Mehmet Nazmi, "TRT Müzik Dairesi Arşivinde Bulunan Koleksiyonlar" Mavi Nota Sayı 1, s. 13–14–15 Trabzon (1993)

(Klasik Türk Müziği) Sanımer, Gündoğdu, "Şahane Gözler" Mavi Nota Sayı 2, s. 3 Trabzon (1993)

(Klasik Batı Müziği) Sudantüten, Nurhayat, "Mozart"  Mavi Nota Sayı 2, s. 4 – 5 Trabzon (1993)

(Klasik Türk Müziği) Özgüneş, Emel Burçin, "Tereddüt" Mavi Nota Sayı 2, s. 6 Trabzon (1993)

(Klasik Batı Müziği) Baylan, Müfit Semih, "Müzikte Bir Çizgi Işık Kurt" Mavi Nota Sayı 2 s. 11 – 12 – 13 Trabzon (1993)

(Klasik Türk Müziği) Baylan, Müfit Semih, "Temel Şükrü Doğru" Mavi Nota Sayı 3,  s. 3 Trabzon ( 1993)

(Klasik Türk Müziği) Kurtuldu, Suat, "Hatıralarla Temel Şükrü Doğru" , Mavi Nota Sayı 3, s. 4 Trabzon (1993)

(Tiyatro) Gündoğdu,  Selahattin, "Bir Meyve Büyür İçimde" Mavi Nota Sayı 3, s. 15 Trabzon ( 1993)

(Edebiyat) Eruz, Nahit, "İnsanoğlu'nun derdi ne?" Mavi Nota Sayı 4, s. 3 Trabzon (1993)

(Tiyatro) Gündoğdu, Selahattin, "Çağdaş Tiyatroda dramaturji'nin konumu" Mavi Nota Sayı 4, s. 4 – 5 – 6 Trabzon (1993)

(Edebiyat) Volkan, Sabahaddin, "Hatıralar ve Ötesi" Mavi Nota Sayı 4,  s. 11 – 12 – 13 Trabzon (1993)

(Türk Sanat Müziği) Sanımer, Gündoğdu, "İki Müzisyen" Mavi Nota Sayı 4, s. 13 Trabzon (1993)

(Türk Müziği) Holep, M. Salih, "2 + 2 = 4 Elde edene kadar" Mavi Nota Sayı 5, s. 3 Trabzon (1993)

(Batı Müziği) Gündoğdu, Selahattin, "Müzikal Yaratımın Psikanalizi" Mavi Nota Sayı 5, s. 4 Trabzon (1993)

(Çalgı Eğitimi) Kurtuldu, Suat, "Fatih Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü üzerine Araştırma – İnceleme" Mavi Nota Sayı 5, s.6 Trabzon (1993)

(Türk Müziği / Edebiyat) Özalp, M. Nazmi, "Eski Edebiyatımızda Türk Musikisine Sataşanlar" Mavi Nota Sayı 5, s. 12 – 13 Trabzon (1993)

(Batı Müziği) Sevim, Ayşe, "Su Kaynağından Orkestralara" Mavi Nota Sayı 6, s. 3 Trabzon (1993)

 (Batı Müziği) Chramfort, De Roch, ( Çeviren: Sarıalioğlu, Kenan) "Öyle Kızlar Vardır ki…" Mavi Nota Sayı 6, s. 4 Trabzon (1993)

(Müzik Eğitimi) Kurtuldu, Suat,  Bir Sempozyumun Ardından ( Başlık: "Müzik Türlerinin Eğitimdeki Yeri" ) Mavi Nota Sayı 6, s. 5 – 6

(Türk Müziği) Dr. Özalp, Nazmi, M, "Hasan Ali Yücel ve Musiki" Mavi Nota Sayı 6, s. 12 – 13 – 14, Trabzon (1993)

(Türk Sanat Müziği) Otyam, Nusret Kemal, Anılar: "Kanuni Ama Ali Bey" Koral Çalgan Müzik Fıkraları, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 1991, Sayfa: 87 Mavi Nota Sayı 7, s. 3 – 4 Trabzon (1993)

(Batı Müziği / Çalgı Eğitimi) Günay, Elif, "Müziğin Kanatlarında" Mavi Nota Sayı 7, s. 5 – 6 Trabzon ( 1993)

(Klasik Türk Müziği) Dr. Özalp, Mehmet Nazmi, "Maragalı Abdülkadir" Mavi Nota Sayı 7, s. 11 – 12 – 13, Trabzon (1993)

(Türk Halk Müziği) Gündoğdu, Selahattin; Bedri Rahmi Eyüboğlu "Bir Meyve Büyür İçimde –5" Mavi Nota Sayı 7 s. 15, Trabzon (1993)

(Edebiyat) Anılar: Özdenoğlu, Şinasi, "Türkiye'nin Dışarıdaki Sesi" Mavi Nota Sayı:8 s. 3 * Vatan 24 Temmuz 1963* Leyla Gencer" Trabzon (1993)

(Batı Müziği / Müzik Tarihi) Yener, Faruk, "Bir Deha Yaratan Kadın" " Cosina WAGNER" Mavi Nota Sayı 8, s. 4 – 5 Trabzon (1993)

(Türk Müzik Tarihi) Özalp, Mehmet Nazmi: "Itri'nin şiirleri" Mavi Nota Sayı 8, s. 11 – 12 – 13 Trabzon (1993)

(Tiyatro – Edebiyat) Kurgu: Gündoğdu, Selahattin: Bedri Rahmi Eyüboğlu "Bir Meyve Büyür İçimde" Mavi Nota Sayı:8, s.15, Trabzon (1993)

(Batı Müziği) Özdemir, Ali Ulvi: "Trabzon'da Klasik Müzik" Mavi Nota Sayı 9, s. 3 – 4 Trabzon (1993)

(Müzik Tarihi) Özgüneş, Emel Burçin "Alkış" ( Müzik Ansiklopedisi Sayfa: 46) Mavi Nota Sayı 9, s. 5 – 6 Trabzon (1993)

(Klasik Türk Müziği) Özer, Ahmet "Musikimizde İz Bırakanlar" Mavi Nota Sayı: 9, s. 15 * Kıyı Ağustos ( 1992) Sayı: 77, Trabzon (1993)

(Türk Sanat Müziği) Dr. Özalp, Mehmet Nazmi: "Türk Sanat Musikisi Koleksiyonları" Mavi Nota Sayı:9, s. 16 – 17, Trabzon (1993)

(Müzik / Edebiyat) Yener, Faruk: "Müzikte Binbir Gece Masalları ve Şehrazat" Mavi Nota Sayı:9 s. 17 – 18 Trabzon (1993)

(Müzik / Edebiyat) Kurgu: Gündoğdu, Selahattin: Bedri Rahmi Eyüboğlu "Bir Meyve Büyür İçimde –7" Mavi Nota Sayı: 9, s. 20, Trabzon ( 1993)

(Klasik Türk Müziği) Civaoğlu, Ayşe Gül "Dede Efendi ve Türk Müziği Müzesi" Mavi Nota Sayı: 10, s. 3 Trabzon (1993)

(Türk Müziği) Çakıroğlu, Faruk Aydın, "Bir Mektubumuz Var" Tahsin Karakuş'un Faruk Aydın Çakıroğlu'nun yazdığı 18. 4. 1956 Tarihli Mektup. Mavi Nota Sayı 10,  s. 4 – 5 Trabzon (1993)

(Türk Müziği) Aksu, Osman Razi Anılar: Bir "Aranağme Olayı" veya "intihal" Mavi Nota  Sayı 10, s. 11 – 12 Trabzon (1993)

(Batı Müziği) Tarcan, Hülya, J.S.Bach'ın Yaşamı, Mavi Nota Sayı 10, s.11-12  
(Türk Müziği) Özalp, Mehmet Nazmi, "Eski Edebiyatımızda Türk Musikisi1 "Mavi Nota
 Sayı 10, s.13, 15, Trabzon (1993)

(Müzik Bilimleri) Sarı, Ayhan,"Türkiye'de Müzik Eğitimi Veren Kurumlar Üçgeni" Mavi Nota Sayı 11, s.3,4 Trabzon (1993)

(Klasik Batı Müziği) Özgüneş, Emel Burçin "Dame Ninette de Volais" Mavi Nota Sayı11,s.5 Trabzon (1993)

(Müzik Bilimleri) Özer, Ahmet "Müzik Ansiklopedisi, Mavi Nota Sayı 11, s.6, Trabzon (1993)

(Müzik Tarihi) BAYLAN, Müfit Semih, "Atatürk ve Müzik" Mavi Nota Sayı 11, s.7-10 Trabzon (1993)

(Batı Müziği) Yener, Faruk "Luciano Pavorotti" Mavi Nota Sayı 11, s.11-12 Trabzon (1993)

(Batı Müziği) Tarcan, Hülya "Bach'ın Eserleri 1" Mavi Nota Sayı 11, s.13, 14 Trabzon (1993)

(Tiyatro) Yücel,Jale "Yeni Bir Oyuna Merhaba" Mavi Nota Sayı11,s.14 Trabzon (1993)

(Batı Müziği) Tarcan, Hülya "Bach'ın Eserleri-2" Mavi Nota Sayı12, s.3 Trabzon (1993)

(Müzik Tarihi) Özalp, M.Nazmi "Eğitim Kültür Sanat ve TRT İlişkisi" Mavi Nota Sayı 12, s.11,12 Trabzon (1993)

(Türk Müziği) Bardakçı,Murat "Klasik Türk Musikisinde Cinsellik" Mavi Nota Sayı12,s.13-15 Trabzon (1993)

(Müzik Tarihi) Sarı, Ayhan "Türk Müzik Biliminin Gerekliliği" Mavi Nota Sayı 13, s.3-4 Trabzon (1994)

(Müzik Tarihi) Cevher, Hakan "Türk Müziği Tarihi Araştırmaları" Mavi Nota Sayı 13, s.5-6 Trabzon (1994)

(Batı Müziği) Tarcan, Hülya "Bach'ın Eserleri 3"Mavi Nota Sayı 13, s.11 Trabzon (1994)

(Anı) Otyam, N.Kemal, "Okullarımın Orkestraları" Mavi Nota Sayı13,s.12-13 Trabzon (1994)

(Kültür Sanat) Özalp, M.Nazmi "Eğitim Kültür Sanat ve TRT İlişkileri-2" Mavi Nota Sayı13, s.15 Trabzon (1994)

(Müzik Bilimleri) Uçan, Ali "Türkiye'de Müzik Eğitimcisi Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlarındaki Eğitim Sisteminin Çözümlenmesi" Mavi Nota Sayı 14, s.3 Trabzon (1994)

(Batı Müziği) Yener,Faruk "Slava (Misitislov Rostopoviç) Mavi Nota Sayı 14, s.4-5 Trabzon (1994)

(Batı Müziği)Tarcan, Hülya "Bach'ın Eserleri 4"Mavi Nota Sayı14, s.6,8 Trabzon (1994)

(Kültür Sanat) "Özalp,M.Nazmi "Eğitim Kültür Sanat ve TRT İlişkileri 3" Mavi Nota  Sayı 14,s.10-14 Trabzon (1994)

(Müzik Bilimleri) Yönetken, Halil Bedii "Müzik Dersinde Kasetten yararlanma" Mavi Nota Sayı 14 s.16 Trabzon (1994)

(Anı) Fenmen, Mithat "Sivas'tan Bir Ses" Mavi Nota Sayı 14, s.17 Trabzon (1994)
(Çalgı Eğitimi) Çimen,Gül "Gençlerin Piyano Eğitimine Bazı Yaklaşımlar" Mavi Nota Sayı 14, s.18,19 Trabzon (1994)

(Çalgı Eğitimi) Sarı, Ayhan "Ülkemizde Daha Çok Sözlü Müzik Türlerinin Yaygınlaşmış Olması ve Çalgı Müziğinin Yaygınlaşmamış Olmasında Çalgılamanın Önemi" Mavi Nota Sayı14, s.21 Trabzon (1994)

(Çeviri) Utlu, Jale Sedef "Almanya'da Türk Müziği Çalışmaları Mavi Nota Sayı 14, s.23-26 Trabzon (1994)

(Müzik Tarihi) Özer, Ahmet "Müzik  Tarihi Üzerine" Mavi Nota Sayı15, s.3-4 Trabzon (1995)

(Müzik Eğitimi) Gedikli,Necati "Berlin'de Yapılan Etno müzikoloji Çalışmalarının Yakındoğu Müziklerine Yeni Yaklaşımı Mavi Nota Sayı 15, s.5-6 Trabzon (1995)

(Batı Müziği) Özgüneş, Emel Burçin "Batı Tekniği İle Beste Yazan Türk Bestecilerinin Beste Dizini" Mavi Nota Sayı 15, s.19-33 Trabzon (1995)

(Türk Müziği) Güneyli,Haluk "Sahnelerimizdeki Musiki" Mavi Nota Sayı 15, s.34 Trabzon (1995)

(Müzik Eğitimi) Yönetken,Halil Bedii "Öğretmen Kendini ve Dersini Sevdirmelidir" Mavi Nota Sayı15, s.37 Trabzon (1995)

(Müzik Eğitimi) Uçan, Ali Müzik Öğretimi Nasıl Geliştirilebilir? Mavi Nota Sayı: 15 s. 38 – 39 – 40 – 41 – 42 Trabzon (1995)

(Müzik Eğitimi) Akbulut, Efe "Çağdaş Müzik Eğitiminde Türk ve Batı Müziğinin Yeri" Mavi Nota Sayı 16, s.11-12 Trabzon (1995)

(Çalgı Eğitimi) Şendurur, Yılmaz "Görme Özürlü Öğrencilerin Keman Eğitiminde Karşılaştığı Sorunlar" Mavi Nota Sayı 16, s.13, 14 Trabzon (1995)

(Türk Sanat Müziği) Sarı, Ayhan, "Cumhuriyetimiz ve Geleneksel Türk Sanat Müziği" Mavi Nota: Sayı 16, s. 16 – 17 – 18 – 19 – 20 – 21 Trabzon (1995)

(Çalgı Eğitimi) Çimen, Gül "Piyano Başlangıç Metotlarına Genel Bakış" Mavi Nota Sayı: 16 s. 22 – 29 Trabzon (1995)

(Batı Müziği) Tufan, Selmin "İyi bir piyano dersinin öğeleri nelerdir?" Mavi Nota Sayı: 16 s. 35 Trabzon (1995)

(Çalgı & Müzik Eğitimi) Tufan, Selmin " 4 – 8 yaş grubu öğrencilerinin müzik ve piyano eğitimi" Mavi Nota Sayı: 16, s. 36 Trabzon (1995)

(Müzik Eğitimi) Uçan, Ali, " Müzik Eğitimi nasıl geliştirilebilir?" Mavi Nota Sayı:16, s. 37 – 46 Trabzon (1995)

(Batı Müziği) Ertan, Deniz, " Beethoven'in Yaylı Çalgılar Dörtlüleri" Mavi Nota Sayı:16, s. 55 – 63 Trabzon (1995)

(Müzik Eğitimi) Baylan, Müfit, Semih, "Tango Gerçeklerin Masalı" Mavi Nota Sayı: 16, s.64, Trabzon (1995)

(Müzik Eğitimi) Karahan, Can,  "Müzik Yazısının Gerekliliği ve İşlevi" Mavi Nota Sayı: 17, s. 5 – 14,  Trabzon (1995)

(Müzik Bilimleri) Ertan, Deniz, "Resim ve Müzik Sanatlarında Empresyonizm" Mavi Nota Sayı: 17, s. 18 – 19 Trabzon (1995)

(Sanat Eğitimi) İlik, Aydın "Uluslar arası Müzik Festivalleri ve Dünden Bugüne Ankara Müzik Festivali" Mavi Nota Sayı: 17, s. 20 – 22 Trabzon (1995)

(Batı Müziği) İlyasoğlu, Evin "Chopin'in Şiiri ve Fırtınası" Mavi Nota Sayı: 17, s. 30 – 31 Trabzon (1995)

(Müzik Eğitimi) Tufan, Enver "Genel Müzik Eğitimi Alanında Gerçekleştirilecek Konferans, Panel, Seminer vb. etkinliklerin Müzik Öğretmenliği Eğitimine olan Katkıları" Mavi Nota Sayı: 18, s. 6 – 7 Trabzon (1995)

(Batı Müziği) Sarı, Mahmut "Brahms'ın Piyano Müziği" Mavi Nota Sayı:18, s. 9 – 10 Trabzon (1995)

(Türk Müziği) Özalp, M. Nazmi "Tambur- i Cemil Bey" Mavi Nota Sayı:18, s. 15 – 22  Trabzon (1995)

(Sanat Eğitimi) Kayserilioğlu, Zeliha "Müzik ve Drama Sanatında Erken Eğitimin Önemi" Mavi Nota Sayı: 18, s. 23 – 26 Trabzon (1995)

(Çalgı Eğitimi) Özen, Nuray "Okul Müzik Eğitiminde Çalgı Eğitiminin Önemi" Mavi Nota Sayı: 18, s. 32, Trabzon (1995)

(Çalgı Eğitimi) Ercan, Nevhiz, "Bireysel Çalgı Eğitiminde İsteksiz Öğrenci Sorunu" Mavi Nota Sayı: 18, s. 33 Trabzon (1995)

(Çalgı Eğitimi) Acay, Sefai "Mandolin Ölürken" Mavi Nota Sayı: 18, s. 34 – 35, Trabzon (1995)

(Tiyatro) Cumalı, Necati "Tiyatro Krallıktır" Mavi Nota Sayı: 18, s. 36, Trabzon ( 1995)

(Çalgı Eğitimi) Gökbudak, Z. Seçkin "Piyano Eğitimi Başlangıcında Legato Çalış Tekniğinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri" Mavi Nota Sayı:18, s. 38 – 40, Trabzon (1995)

(Anı) Baylan, M. Semih, "Karapınar'da Bir Müzik Öğretmeni" Mavi Nota Sayı:18, s. 46 – 48 Trabzon (1995)

(Müzik Eğitimi) Cevher, M. Hakan, "Koro Disiplini ve Eğitimi" Mavi Nota Sayı: 18 s. 49 – 52 Trabzon (1995)

(Çalgı Eğitimi) Ercan, Nevhiz "Çalgı Eğitimindeki Alıştırma Çalışmalarına Bazı Yaklaşımlar" Mavi Nota Sayı: 19, s. 3 – 4 Trabzon (1996)

(Sanat Eğitimi) Yener, Faruk "Müzik Sanatında Eleştiri, Eleştiriler, Eleştirenler, Eleştirilenler" Mavi Nota Sayı: 19 s. 5 – 6 Trabzon ( 1996)

(Tiyatro) Ertan, Deniz "Müzik Tiyatrosu" Mavi Nota Sayı: 19, s. 7 – 8 Trabzon ( 1996)

(Türk Müziği) Özalp, M. Nazmi "Mesut Cemil" Mavi Nota Sayı: 19, s. 9 – 13 Trabzon (1996)

(Müzik Eğitimi) Bilen, Sermin "Müzik Eğitiminde Güdünün Önemi" Mavi Nota Sayı: 19 s. 14, Trabzon (1996)

(Tiyatro) Başar, M. Reşat "Bauhaus ve Sahne Plastiği" Mavi Nota Sayı: 20 s.3 -4, Trabzon (1996)

(Anı) Acay, Sefai "Taze Bir Anı" Mavi Nota Sayı: 20 s. 5, Trabzon ( 1996)
(Çalgı Eğitimi) Tanrıverdi, Ayfer "Viyolanın Yaylı Çalgılar İçerisindeki Yeri ve Önemi" Mavi Nota Sayı: 20 s. 6, Trabzon (1996)

(Müzik Eğitimi) Demirbatır, Erol "Müzik Eğitiminde Program Geliştirme" Mavi Nota Sayı: 20, s. 7 – 9, Trabzon (1996)

(Çalgı Eğitimi) Gökbudak, Seçkin "Piyano Çalış Tekniğinde Baş Parmak Geçişi" Mavi Nota Sayı: 20, s. 17 – 18 Trabzon (1996)

(Müzik Eğitimi) Uçan, Ali "Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları" Mavi Nota Sayı: 20, s. 25 – 41, Trabzon (1996)

(Ses Eğitimi) Şimşek, Gülşen "Dış Kaynaklı Şan Eserlerinin Dilimize Çevirisi, Önemi ve Çeviri Güçlükleri" Mavi Nota Sayı: 21, s. 3 – 4 Trabzon (1996)

(Müzik Eğitimi) İlik, Aydın "Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinin (Müzik Bölümleri) Uluslar arası faaliyetleri ve Sevda – Cenap And Müzik Vakfı" Mavi Nota Sayı: 21, s. 7 Trabzon (1996)

(Ses Eğitimi) Becerik, Gülgün "Sesin Oluşumu ve Algılanmasındaki Fizyolojik Temeller" Mavi Nota Sayı: 21, s. 42 – 43 Trabzon (1996)

(Müzik Eğitimi) Toreyin, Ayşe, Meral "Sınıf Öğretmenliğinde Ses ve Konuşma Eğitimi" Mavi Nota Sayı: 22, s. 7 – 9 Trabzon (1996)

(Ses Eğitimi) Okatan, İlknur "Yirmi Birinci Yüzyılda Türk Diline Uygun Ses Eğitimi Nasıl Olmalıdır?" Mavi Nota Sayı: 22, s. 14 –15 Trabzon (1996)

(Müzik Eğitimi) GÖĞÜŞ,Gülay "Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerine Giriş Yetenek Sınavlarının Değerlendirilmesi" Mavi Nota Sayı 22,s18-31 Trabzon (1996)

(Müzik Eğitimi) SARI, Mahmut, "Anadolu Güzel Sanatlar Liselerindeki Bazı Sorunlar" Mavi Nota Sayı 23, s.2 Trabzon (1997)

(Çalgı Eğitimi) ŞAKİRZADE, Nergis "Karl Czerny Etütleri Mavi Nota Sayı 23,s.3,8 Trabzon (1997)

(Müzik Eğitimi) ACAY, Sefai, "Müzik Eğitiminde Ses Aralıkları Ögesi ve Öğretme-Öğrenme Durumları" Mavi Nota Sayı 23, s.16-20 Trabzon (1997)

(Ses Eğitimi) SARAÇ, Hatice,"Ses Eğitiminde Sesin Fiziksel Özellikleri ve Ana Dal Ses Eğitimi Ünite ve Konuları" Mavi Nota Sayı 23, s.21,23 Trabzon (1997)

(Çalgı Eğitimi) SARAÇ,Gürsan,"Müzik Eğitimi Bölümlerinde Çalgı Öğretim Programlarının Yeri ve Önemi" Mavi Nota Sayı23, s24,25 Trabzon (1997)

(Müzik Eğitimi)ALBUZ, Aytekin, "Eğitim ve Sanat Eğitiminde Güdülenme ve Öğretimdeki Önemi" Mavi Nota Sayı 23, s.27,30 Trabzon (1997)

(Müzik Eğitimi) AKBULUT, Efe,"İnsan ve Müzik Eğitimi" Mavi Nota Sayı 23, s.31,32 Trabzon (1997)

(Müzik Eğitimi) UZ, Abdullah, "A.G.S.L  Müzik Bölümleri Öğrencilerinin Toplumsal Özellikleri, Sorunları, Beklentileri" Mavi Nota Sayı 24,s.4-10,Trabzon (1997)

(Ses Eğitimi) GÖĞÜŞ, İsmail, "A.G.S.L de Ses Eğitimi " Mavi Nota  Sayı 24, s.15-16, Trabzon (1997)

(Çalgı Eğitimi) DEMİRBATIR, Erol "A.G.S.L  de Viyolonsel Eğitimi,Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri " Mavi Nota Sayı 24, s.17-20, Trabzon (1997)

(Müzik Eğitimi) BÜYÜKAKSOY, Feridun, "Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Öğretim Kadrosu Sorununun Çözümlenmesi" Mavi Nota Sayı 24, s.21-23, Trabzon (1997)

(Çalgı Eğitimi) ÇUBUK, Zeki, "Keman Öğretiminde Öğretmenin Sevilmesi Başarıyı Olumlu Yönde Etkiler" Mavi Nota Sayı 24,s.24-25 Trabzon (1997)

(Çalgı Eğitimi) TUFAN, Enver, "Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümünde Öğrenim Görmekte Olan 1. ve 2. sınıf Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Mezunu Piyano Öğrencilerinin Düzeyleri ile Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri." Mavi Nota Sayı: 25, s. 3 – 6, Trabzon (1997)

(Çalgı Eğitimi) Tanrıverdi, Ayfer "Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri'nin Müzik Bölümlerinde Uygulanan Çalgı Eğitimi ve Viyolanın Çalgı Eğitimi İçerisindeki Yeri." Mavi Nota Sayı: 25, s. 7 – 9 Trabzon (1997)

(Müzik Eğitimi) Albuz, Aytekin "Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Uygulanan Müziksel İşitme – Okuma Dersinin Önemi, İçeriği ve Sorunları" Mavi Nota Sayı: 25, s. 10 – 11 Trabzon (1997)

(Müzik Eğitimi) Uçan, Ali "21. Yüzyılın Eşiğindeki Türkiye'de Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri: Genel Durum, Sorunlar, Çözümler" Mavi Nota Sayı: 25, s. 14 – 26, Trabzon (1997)

(Müzik Eğitimi) Dicle, Hilal "Güzel Sanatlar Liseleri'nin Kuruluş Amaçları ve Bugünkü Durumları." Mavi Nota Sayı: 25, s. 27 – 29 Trabzon (1997)

(Çalgı Eğitimi) Uslu, Mustafa "Türkiye'de Çalgı Eğitiminin Yaygınlaştırılması ve Geliştirilmesinde Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümlerinin Önemi." Mavi Nota Sayı: 25, s. 30 – 34, Trabzon (1997)

(Ses Eğitimi) Malkoç, Tülin "Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine Başlayan Öğrencilerin Ses Problemlerine Genel Bakış." Mavi Nota Sayı: 25, s. 35 – 36, Trabzon (1997)

 KAYNAKÇA

  1. Müfit Semih BAYLAN (Editör)
  2. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi (1 – 25 Sayılar)
  3. OTMAN, Ahmet, Kültür Hayatımızda Yerel Dergiler, Manisa, (2002)
  4. KOLOĞLU, O. ( 1987). Süreli Yayınların Bilim Fikri ve Kurumlarının Oluşmasına Katkısı, İstanbul: İ. Ü. : Edebiyat Fakültesi Basımevi.
  5. GÜREL, Zeki, Kültür Hayatımızda Yerel Dergiler, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu, (2002)
  6. http://www.mavi-nota.com  Mavi Nota e–Müzik Gazetesi.
   
Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2017