Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1709




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 21 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Notre Dame de Sion'un Sanat Programında Yeni Bir Sanatçı: Piyanist Stéphane Blet - 03.10.2012



20 yılı aşkın bir süredir kendisini Türkiyenin cazibesine kaptırmış olan piyanist Stéphane Blet, Notre Dame de Sion Lisesine dönüş yaparak, 4 Ekim 2012 Perşembe günü bir piyano resitali verecektir. Kuşağının en yetenekli piyanistlerinden biri olan Stéphane Blet, bundan böyle NDS'nin müzik projelerinin ortağı olacaktır. Bu çerçevede, dört piyano konseri yeni sezonda programa dahil edilmiş olup konserlerin ilk ikisi, 4 Ekim ve 19 Aralık tarihlerinde gerçekleşecektir. Hocası Byron Janisin deyişiyle «tanrıların seçtiği bu piyanistin» «özgün romantik lirizmi», İstanbul izleyicisini kayıtsız bırakmamaktadır. Sanatçı, bugün bizlerle sanatta yol alışını, müziği nasıl tanımladığını ve Türkiyeye duyduğu ilgiyi paylaşıyor.

Beste yapmaya olan tutkusuyla bilinen Stéphane Blet, bugüne kadar piyano, orkestra, keman ve viyolonsel için 400den fazla eser yazmıştır. Çok yönlü bir sanatçı olarak, birkaç müzikoloji eseri de bulunmaktadır. Kendisi, beste ve yorum çalışmalarının yanısıra, klasik müzik dersleri de vermektedir. Aralık ayında yine İstanbula gelecek olan sanatçı, Notre Dame de Sion Lisesi programlarına zaman içerisinde, daha da çok dahil olacaktır.


Sanatçı,
bugün bizlerle sanatta yol alışını, müziği nasıl tanımladığını ve Türkiyeye duyduğu ilgiyi paylaşıyor.


Amerikalı
virtüoz Byron Janisle tanışmanızın ve bir süre ABDde kalmanızın kariyerinize nasıl bir etkisi oldu ?

Bir konser sırasında Byron Janisin dikkatini çekme şansına sahip oldum. Henüz on beş yaşındayken, onunla birlikte New Yorka gittim. Orada zamanımın dörtte üçünü onunla, geri kalanını ise, onun ''piyanistler kralı'' denilen hocası Vladimir Horowitzle geçiriyordum. İyi bir koruma altındaydım! Benim için büyük önem taşıyan bir özgürlük ikliminden yararlandım. Paris Konservatuvarındaki katılığa asla dayanamazdım. Horowitz ve Byron Janis ile yaptığımız ders değildi; ben onlara, onlar bana çalıyordu. Ortak bir ses arıyorduk; bu bir müzik paylaşımıydı. İlerleme kaydedişim, aynı anda hem titizlik, hem de özgürlük ortamında gerçekleşiyordu. Zaten beni beste yapmaya, daha on yedi yaşımdayken, Horowitz teşvik etti.


Yorumlamayı
tercih ettiğiniz besteciler var ?

Tabii. Örneğin, Chopin, Schumann ve Scriabine. Eskiden çok daha fazla Lizst çalardım ancak onu 25 yıl boyunca yorumladıktan sonra, biraz bıktım! Chopin çalmayı, özellikle de Mazurkalarını ve Nocturneslerini çalmayı çok severim. Orada özlediği Polonyayı, duygularını, özlemini, Varşova sokaklarındaki çocukluk anılarını hissetmek mümkün. En tercih ettiğim Fransız besteci ise kuşkusuz Satiedir. Eserleri kendi döneminde her zaman pek iyi karşılanmamıştır, halen de pek tanınmamaktadır. Oysa müziği armoni açısından son derece moderndir.


Bazı
bestelerinizde Osmanlı müziğinden esinleniyorsunuz. Türkiyenin hayatınızdaki yeri önemli midir ?

Bu ülkeyle özel bir bağım var. Buraya ilk geldiğimde, tam anlamıyla şok oldum. Sanki daha önce gelmiş gibiydim, kendimi evimde hissediyordum. Bir grup müzisyeni Efendiler ve Sufi Müziği çalarken duyduğumda, geleneksel müziğin cazibesine kapıldım. Onları, elimden geldiği ölçüde tüm temaları notalayarak dinledim ve buradan hareketle bir düzine kadar Türk Rapsodisi yazdım. Parise döndüğümde, bir dil kitabı aldım ve Türkçe öğrendim. On yıl kadar Türkiyeye hiç geri gelmedim ancak Türk kültürüne hep çok yakın kaldım. Hatta geçenlerde yarı zaman oraya yerleşip, yarı zaman da Fransada yaşasam diye şündüm ancak bunu ayarlamak kolay değil.


Türk
piyanist İdil Biretle olan işbirliğinizden söz edebilir misiniz ?

Bundan yirmi yıl kadar önce tanıştık. İdil, iyi bir dostumdur ve birbirimizi iyi anlıyoruz. Yıllardır birlikte bir düo yapmak istiyorduk. Dolayısıyla Lisztin Senfoni Şiirlerini seçmeye karar verdik. Bu daha önce iki piyano için hiç yapılmamış ancak biz yayınlanmamış olan partisyonu bulduk. Birlikte çok sayıda konser verdik, bunlardan biri de geçen yıl İstanbuldaydı ve birlikte bir DVD gerçekleştirdik. Niyetimiz, yakın bir zamanda, birlikte Poulencin İki Piyanolu Konçertosunu çalmaktır.


4
Ekim Perşembe, saat 19.30 Piyano Resitali

Program: Ludwig van Beethoven: Diabelli op.120 valsi üzerine 33 Varyasyon

Söyle
şi: Vincent Sacau



Stéphane Blet
Piyano
resitali  4 Ekim - 19:30

Herkese açık

Stephane Blet, Ludwig van Beethoveni yorumluyor

" Hem olağanüstü bir piyanist hem çok büyük bir sanatçı olmak, ender rastlanan bir durumdur. Stéphane Blet, işte tüm bu yeteneklere sahip. Eşi görülmemiş bir teknik, az rastlanan bir hakimiyet gücü, bunların üstüne gerçek "büyüklüğü" ve saf şiiri tek başına yansıtabilen o saf romantik lirizm de eklenince, Blet için adeta "Tanrılar tarafından seçilmiş’’ bir piyanisttir diyorsunuz. Tüm bunlara, Bletin olağandışı bestecilik ve öğretmenlik yeteneklerini de katarsanız, dünyada eşi benzeri olmayan bir sanatçıyla karşı karşıya olduğunuzu anlarsınız. Stéphane, küçük yaşlardayken benimle eğitimine başladı. Ben de onun olağanüstü bir müzik yeteneğinin olduğunu ve bunun onu çok ilerilere götüreceğini hemen anladım. Tüm gerçekleştirdikleri için -biliyorum ki gerçekleştireceği daha çok şey var- kendisiyle gurur duyuyorum.’’
BYRON JANIS. New York

Program:


Ludwig van Beethoven: Diabelli - Varyasyonları op. 120

Tema: Vivace

1. Varyasyon : Alla marcia maestoso

2. Varyasyon : Poco allegro

3. Varyasyon : Listesso tempo

4. Varyasyon : Un poco più vivace

5. Varyasyon : Allegro vivace

6. Varyasyon : Allegro ma non troppo e serioso

7. Varyasyon : Un poco più allegro

8. Varyasyon : Poco vivace

9. Varyasyon : Allegro pesante e risoluto

10. Varyasyon : Presto

11. Varyasyon : Allegretto

12. Varyasyon : Un poco più moto

13. Varyasyon : Vivace

14. Varyasyon : Grave e maestoso

15. Varyasyon : Presto scherzando

16. Varyasyon : Allegro

17. Varyasyon : Allegro

18. Varyasyon : Poco moderato

19. Varyasyon : Presto

20. Varyasyon : Andante

21. Varyasyon : Allegro con brioMeno allegroTempo primo

22. Varyasyon : Allegro molto, allaNotte e giorno faticardi Mozart

23. Varyasyon : Allegro assai

24. Varyasyon : Fughetta (Andante)

25. Varyasyon : Allegro

26. Varyasyon : (Piacevole)

27. Varyasyon : Vivace

28. Varyasyon : Allegro

29. Varyasyon : Adagio ma non troppo

30. Varyasyon : Andante, sempre cantabile

31. Varyasyon : Largo, molto espressivo

32. Varyasyon : Fuga : Allegro

33. Varyasyon : Tempo di Menuetto moderato


Stéphane
Blet:

Stéphane Blet, 9 Mart 1969da Pariste doğmuş Fransız piyanist ve bestecidir.

Ünlü besteci Horowitzin eski asistanı olan, birçok önemli besteye imza atmış sanatçı, Paristeki Alfred Cortot Müzik Öğretmenliği Okulunda ders vermektedir. Marguerite-Long-Jacques-Thibaud Uluslararası Yarışması gibi birçok uluslararası yarışmada birincilik alan müzisyenleri eğitmiştir. Gerçekleştirdiği birçok kayıt arasında kendi besteleri de bulunmaktadır

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2018