Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1685




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler





 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 18 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Hırvat Piyanist'ten sansasyonel konser - 12.08.2007



Konser salonlarının "gözü pek, kışkırtıcı, heyecan verici, duyarlı" piyanisti Kemal Gekic ilk kez Türkiye'de sahne aldı. Yine sansasyonel bir konser veren Gekic, dinleyicilerin bitmek bilmeyen alkışlarına karşılık defalarca sahneye gelerek üç bis çaldı.

4. Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, Gülsin Onay'ın sanat danışmanlığında dünyaca ünlü sanatçıları Türk müzikseverlerle buluşturmaya devam ediyor. Hırvat piyanist Kemal Gekic festival kapsamında 7 Ağustos Salı akşamı Eklisia'da bir konser verdi.

Franz Liszt'in eserlerinde oluşan son derece ilginç bir program sunan Gekic, ayrıca Adnan Saygun'dan da Aksak Tartılar Üzerine iki etüd seslendirdi. Kemal Gekic tüm dünyada olduğu gibi Eklisia'da da standart yorumların ötesindeki frapan hayalgücü, hayret uyandırıcı hüneri ve çok geniş tonal paleti ile dinleyicilerini büyüledi.

Bu yıl Gümüşlük Klasik Müzik Festivali ile paralel olarak düzenlenen Eklisia Yaz Müzik Okulunda da ustalık sınıfları veren Kemal Gekic üç gün boyunca genç müzisyenler ile çalıştı. Hırvat piyanist mükemmel tekniği ve keskin müzikal incelemesinin yanı sıra 20 yıllık hocalık tecrübesini öğrencileriyle paylaştı.

Kemal Gekic Gümüşlük'e hayran kaldığını belirtirken konser ve ustalık sınıfları hakkında da şöyle konuştu: "Eklisia'nın atmosferi büyüleyici. Hem mekandan hem de dinleyici kitlesinden çok memnun kaldım ve çalmaktan son derece keyif aldım. Konserden sonra üç gün boyunca da öğrencilerle çalıştık. Son derece yetenekli gençler vardı."

KEMAL GEKIC

"Gekic dehanın karizmatik sınırında dolaşıyor." Richard Dyer

Kemal Gekic'in "Gözüpek, kışkırtıcı, heyecan verici, duyarlı" gibi kelimelerle tanımlanan kendine has yorumu, sıra dışı konserleri tüm dünyada büyük yankı uyandırmaktadır.

Hırvatistan, Split doğumlu Gekic müziğe karşı olağanüstü yeteneğini bir buçuk yaşına belli etti ve ilk derslerini teyzesi Lorenza Batturina'dan aldı. 1978 yılında Yugoslavya'daki Novi Sad Sanat Akademisinde Prof. Jokuthon Mihailovich ile çalışmaya başladı. 1982 yılında diploma sınav resitallerinde verilmiş en yüksek notla mezun oldu. Hemen ardından piyano bölümünde hoca olarak başladığı görevini, daha sonra bölüm başkanı olarak 1999'a kadar sürdürdü. Okul yıllarında Parma'daki Franz Liszt (1981), Lisbon'daki Viana da Motta (1983) ve Zagreb'deki Yugoslav Sanatçılar (1984) Yarışmalarında ödüller aldı.

Yüksek lisansını tamamladığı 1985 yılında Varşova'daki Chopin Yarışmasında jürinin eleştirilerine rağmen dinleyicilerin ve müzik eleştirmenlerinin kalplerini kazanarak büyük ses getirdi. Kendisine en iyi sonat icrası ödülünü veren Hannover Chopin Cemiyetinin de aralarında bulunduğu pek çok yerden konser ve turne teklifi almaya başladı. Yılın sonuna kadar Varşova'daki yorumlarının kaydı Almanya'da 60,000 kopya satmıştı ve JVC firmasının çıkardığı CD de Japonya'da 80,000 kopya sattı. O sezon Varşova Filarmoni Gekic'i Chopin'in mi minör Piyano Konçertosunu seslendirmek üzere davet etti. Varşova dinleyicisini bir kez daha büyüleyen Gekic, konserde bis olarak ise Chopin'in si minör 3. sonatının tamamını çaldı. 1985 Varşova yarışmasını takibeden yıllarda Yugoslavya'nın yanı sıra Almanya, Danimarka, Polonya, Çekoslovakya, Bulgaristan, İspanya, Fransa, İtalya, Kanada'da konserler verdi ve Sovyetler Birliği ve Uzak Doğu turnelerine çıktı. Hayatına ve icralarına dair Italya RAI, Portekiz, Yugoslavya, Japonya NHK, Polonya POLTEL, Batı Almanya Aşağı Saxonya RTV, SSCB RTV, Intervision, CBC ve PBS televizyonlarında programlar yayınlandı.

Kemal Gekic 1990'ların başında ise etkinliklerini büyük ölçüde azaltarak sanatını mükemmelleştirmeye yönelik bir çalışma dönemine girdi. Liszt'in Transandantal Etütleri'nin tamamını kaydettiği set, bu döneminin ilk meyvesidir. Hemen ardından Naxos etiketiyle, Penguin Müzik Kılavuzu'nun "Rosette" ödüğlünü kazanan Liszt - Rossini transkripsiyonları; Yugoslavya (VAI), Montreal (Palexa) ve Pennsylvania Williamstown Uluslararası Piyano Festivalinden canlı kaydedilmiş albümleri çıktı.

Geçen yıllar boyunca Gekic'in icraları tüm dünyada dinleyicilerin büyük coşkusuyla karşılandı. Gözüpek tarzı kimi zaman provokatif ve donkişotvari olarak algılansa da "daha önce hiçbir piyanistin gitmediği yere gitmekten çekinme" şeklinde özetlenebilecek yaklaşımı ile Gekic dinleyecilerine unutamayacakları bir deneyim sunar.

 

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2018