Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1682




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler





 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 28 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Dört Türk Bestecinin Az Bilinen Eserleri İlk Kez Kaydedildi - 05.07.2017



Mavi Anadolu, az bilinen ve hepsi ilk defa bir albümde seslendirilip kaydedilen piyano eserlerini içerir. Albümde eserleri yer alan besteciler H. Ferid Alnar, Necil Kazım Akses, Mithat Fenmen ve İlhan Baran Türkiye’nin ilk üç bestecilik kuşağındandır. Bu besteciler, aynı kuşaktaki diğer besteciler ile birlikte kendilerinden sonra bugüne kadar gelen bestecilere, besteleme teknik ve stilleriyle öncü olmuşlardır.

 

Türk bestecilerin piyano eserlerini kaydetmek fikriyle 2006’da yola çıkan Yeşim Gökalp, bu süreçte bazı eserlerin ilk kayıtlarının da yer aldığı üç solo albüm kaydı yapmıştır. Gökalp’in bu albümlerde öncelikle Baran’ın piyano eserlerinin tamamını kaydetme düşüncesine, Baran’ın önerisiyle diğer bestecilerin eserleri de eklenmiştir. Gökalp, her zaman fikir alışverişinde bulunduğu Baran’ın yönlendirmesiyle, kendisinden piyano edebiyatı ve repertuvar dersi de aldığı Mithat Fenmen’in bestelerinin olup olmadığı konusunda Fenmen’in kızı Nermin Fenmen ile görüşmüş ve elde kalan eserler arasında Köyden Geçerken, No. 1 ve No. 2 adlı İki Piyano Parçasını bulmuştur. Gökalp bu eseri kaydetme fikrini İlhan Baran ile paylaşınca Baran kendisine “Harika Çocuklar” statüsünü Fenmen ile birlikte başlattıklarını, bundan yola çıkarak Mavi Anadolu (1986) eserini besteleyip Fenmen’e ithaf ettiğini ve yeni albümün adının da Mavi Anadolu olmasının anlamlı olacağını söyler. Böylece, yaklaşık dört yıl önceki fikirle Mavi Anadolu süreci başlamıştır. Diğer albümlerle arşivin bir parçası olan Mavi Anadolu, repertuvarında Türk bestecilerin eserlerine özel önem veren Gökalp’in özellikle genç piyanistlere bu eserleri sunma arzusunun da bir parçasıdır. 

 

Mavi Anadolu’da ilk kez kaydedilen eserler: 

 

İlhan Baran: Ūç Bagatel (1959-64), İki Sesli Sonatina (1963), Küçük Süvit (1956)

H. Ferid Alnar: Scherzino (1927-28), Sekiz Piyano Parçası (1935)

Necil Kazım Akses: Türk Envansiyonu (1928)

Mithat Fenmen: Köyden Geçerken, No. 1 ve No. 2 (1939)

 

Doç. Dr. Seyit Yöre’nin danışmanlığında kaydedilen Mavi Anadolu’da yer alan eserlerle ilgili iki özellik söz konusudur: Birinci özellik, eserlerin hepsinde Geleneksel Türk Müziği’ne ait ezgiler ile mod, ritm ve form gibi müziksel malzemelerin somut, yarı-soyut halde veya tamamen soyutlanarak çoksesli dokuda ve Çağdaş Sanat Müziği teknikleriyle kullanılmasıdır. İkinci özellik ise, Alnar’ın Sekiz Piyano Parçası hariç diğer eserlerin dört bestecinin öğrencilik dönemlerinde bestelenmiş olmasıdır. Yani eserler dört bestecinin Türkiye’deki veya yurt dışındaki öğrencilik dönemi uygulamaları ve dolayısıyla bestecilikteki ilk dönem eserleridir. Bu özellikler eserlerin aynı albümde kaydedilmiş olması açısından da önemlidir.

 

Yeşim Gökalp 

İzmir’de doğdu (1966). İlk piyano derslerini Erdoğan Okyay’dan aldı. 8 yaşında Ankara Devlet Konservatuvarı Piyano Anasanat Dalı’na giren Gökalp, Prof. Ayşe Savaşır’ın öğrencisi oldu. Ayrıca Kemal Çağlar ve İstemihan Taviloğlu ile solfej ve armoni, Mithat Fenmen ile piyano edebiyatı ve repertuvar, İlhan Özsoy ile oda müziği üzerine çalışan Gökalp, sınıf atlayarak konservatuvarın yüksek devresinden pekiyi dereceyle mezun oldu. Aynı yıl devlet bursu kazanarak gittiği Almanya’da Hannover Müzik Akademisi’ne giren Gökalp, Prof. B. Ebert ile çalıştı. Daha sonra Köln ve Detmold Müzik Akademilerinde Prof. G. Ludwig ve W. Kassebaum ile piyano eğitimini tamamlayan Gökalp, sanatta olgunluk (master) diploması aldı (1990). Amadeus Quartett ile Oda Müziği çalışmaları yapıp Köln Yüksek Müzik Akademisinden de Oda Müziği Diploması alan Gökalp, ilk konserini 16 yaşında, halen solisti olduğu, İzmir Devlet Senfoni Orkestrası eşliğinde verdi. 

 

Bugüne kadar birçok yabancı ve Türk orkestra şefiyle konserler veren sanatçı, repertuvarında Türk bestecilerin eserlerine de geniş yer vererek radyo ve televizyon kayıtları yaptı. Halen İzmir Devlet Senfoni Orkestrası Solist sanatçısı olan Gökalp yurt içi ve yurt dışı konserleriyle kayıt çalışmalarına devam etmektedir.

 

Yeşim Gökalp’in Türk bestecilerin piyano eserlerini kaydettiği dizide yer alan diğer albümler; Türk Piyano Ezgileri (2006), Türk Çocuk Parçaları (2008) ve Çağdaş Minyatürler (2011)’dir. 

 

 

Mavi Anadolu 

Yeşim Gökalp, Piyano

 

Danışman ve kitapçık notları yazarı: Doç. Dr. Seyit Yöre

Kayıt yeri: Babajım İstanbul Studios & Mastering

Kayıt tarihi: Haziran 2013 - Ağustos 2016

Kayıt prodüktörü ve ses mühendisi: Pieter Snapper

Kayıt ve editing asistanı: Güven Ersoysal

Piyano: Fazioli F228

℗ & © 2017 A.K. Müzik Yapım Org.

 

Eser Listesi

1- İlhan Baran: Ūç Bagatel (1959-64)

2- H. Ferid Alnar: Scherzino (1927-28)

3- Necil Kazım Akses: Türk Envansiyonu (1928)

4- İlhan Baran: İki Sesli Sonatina (1963)

5- H. Ferid Alnar: Sekiz Piyano Parçası (1935)

6- Mithat Fenmen: Köyden Geçerken, No. 1 ve No. 2 (1939)

7- İlhan Baran: Küçük Süit (1956)

 

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2017