Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1736




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 






Şu an 37 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Türk musikisinin değerli üstadlarından usta Tanburi Necdet Yaşar vefat etti. - 24.10.2017



1988'de sanat yönetmenliğini de üstlendiği Kültür Bakanlığı İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu'nu kuran Yaşar'a, 1991'de de Kültür Bakanlığı tarafından "Devlet Sanatçısı" unvanı  verilmişti.

 

Necdet Yaşar'ın eşi Fersan Yaşar, Anadolu Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, çok üzgün olduğunu söyleyerek, "Son günlerde çok kötüydü. Doktorlar organ yetmezliği diyordu ama 'yoğun bakıma alacağız' dedikleri zaman ümitlenmiştik, orada kendini toparlar ve daha iyi olur diye. Fakat doktorlar yoğun bakımda tedaviye cevap vermediğini söylediler. Bugün kaybettik. Daha fazla konuşamıyorum. Çok üzgünüm." dedi.

 

1930 yılında Nizip'te doğan Necdet Yaşar, Tanburi Cemil Bey ekolünün başlıca temsilcisiydi. Müziğe bağlama çalarak başlamış, Tamburi Cemil Bey'in oğlu Mesut Cemil Tel ile beraber uzun yıllar birlikte çalışmıştır. Bu sayede Tamburi Cemil Bey ekolü konusunda kendisini yetiştirmiştir. 

 

En nadir kullanılan makamlarda bile kurduğu yaratıcı melodi örgüsüyle, dinleyenleri hayretler içinde bırakan Necdet Yaşar, enstrümanı solistin sesine göre akortlamamakta, standart akort üzerinden transpoze ederek çalmaktaydı. Bu özelliği sayesinde tamburda sağladığı hakimiyet muazzam bir seviyeye ulaşmıştı. Upuzun saplı ve tek tel üzerinden çalınan bir enstrümanı udun kıvraklığında ve dolgun bir tonla çalmak yönünde enstrümana büyük katkılar sağlamıştır.

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019