Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1698




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 27 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

İstiklal Marşı tartışmalarına Besteci Babür Tongur önemli saptamalarla yeni bir boyut kazandırdı. - 16.03.2018



Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş devrimlerinin hiç birini kabullenmeyen karşı devrimci zihniyet, haliyle ülkemizin çağdaş müzik devrimini de kabul etmemekte ve bu konuda tavrını her daim ortaya koymaktadır. İstiklal Marşı üzerine başlatılan tartışmaları da bu çerçevede değerlendirebiliriz.

Ükemizin önemli müzik adamlarından besteci Babür Tongur,
İstiklal Marşı üzerine getirilen tartışmalara Amerika’dan yanıt verdi. Konu üzerine sosyal medya hesabı üzerinden bir değerlendirme yapan besteci Babür Tongur’un açıklaması şöyle:

İstiklal Marşı çok iyi bestelenmiş. Hece kesintili prozodi uygulaması 1600’lerden 1920’lere kadar olan temel prozodi anlayışıdır, melisma (nağme) uygulamalarıyla birlikte bütün geleneksel Türk müziği bestelerinde görülür. Buna göre, prozodi uygulamasında müzik sözü müzik cümlesinin bölünmelerine uyarlanırken, sözcüğün sonraki müzik dizininde devamı ile ifadenin sürekliliği sağlanırdı (“bu şafak-larda” ya da “o be-nim” gibi). Geleneksel Fasıl’da toplu okuma sırasında grubun bazı üyeleri nefes yerini müzik cümlesine göre bazı üyeleri de müzik sözünün bütünlüğüne göre iş bölümü yaparlardı, böylece hem müzik hem şiir bütünlüğü sağlanırdı. Itri’nin, Dede Efendi’nin başta olmak üzere bütün geleneksel Türk müziğinin en önemli yapıtları gazel formu dışında İstiklal Marşı’nda olduğu gibi bölünmeli prozodi uygulamalarıdır. Bence yeniden bestelenmesi ya da bestenin tartışılması gereksiz. İstiklal marşı yüksek kültürlerin geniş aralık açıklığına sahiptir, bunu yaklaşık beş yüz yıllık bütün geleneksel Türk müziği bestelerinde durak, yapıtın en alt perdesi ile meyanın en üst perdesi arasında görebilirsiniz. İstiklal marşı örgün eğitimde müzik eğitimini gereği gibi almış her yetenekli kişi tarafından kolayca söylenebilir. Bir Itri bestesini söylemek istiklal marşını söylemekten yüz kat daha zordur. İstiklal Marşı halk tarafından benimsenmiş gururla okunan bir besteye sahiptir. İyi müzik kulağına sahip olanlar bestesiyle diğerleri sadece güftesiyle İstiklal marşını okumaktadırlar, bu dünyanın başka uluslarının ulusal marşlarında da böyle uygulanıyor. İstiklal marşı millet meclisinin 1920’lerdeki mükemmel bir seçimidir. Bu beste, form, melodi, armoni, ritm ve orkestrasyon olarak çok başarılı ve uygar dünyada ülkemizi gururla temsil ediyor.

Babür Tongur

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2018