Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1704




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 14 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Türkiye Sanatçılar Birliği, (TSB) Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın İstiklâl Marşı bestesine ilişkin açıklamasına karşı, “Milli Marşımız kutsaldır, hiç kimse dokunamaz” açıklaması yaptı. - 17.03.2018



Ülkemizin ilk kadın orkestrası şefi olan emekli sanatçı İnci Özdil başkanlığındaki Türkiye Sanatçılar Birliği, bugün öğle saatlerinde dernek lokalinde basına açık olarak gerçekleştirdiği toplantıda, ülkemizin gündemini meşgul eden İstiklal Marşı tartışmaları konusunda geniş kapsamlı bir bildiri yayımladı.

Türkiye Sanatçılar Birli
ği Genel Başkanı İnci Özdil tarafından okunan basın bildirisi şöyle (tıklayınız):

KİMSE İSTİKLAL MARŞI'NA DOKUNAMAZ!

 

Sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yapmış olduğu konuşmada İstiklâl Marşımızın müziğinin yüreklere nakşedemediğini, bu nedenle  Mehmet Akif Ersoy’un şiirinin yeniden bestelenmesi gerektiğini belirtmiş ve güfte var, beste yok demiştir. Buna dayanarak İstiklâl Marşımız, sözleri yayılarak, prozodisi bozuk, ilahî  müziğe benzer, ancak bozuk bir türde söylenmeye başlanmıştır. Bilgisizce yapılan bu girişimler ayrıca  şiire de büyük zarar vermektedir.

Milli Mar
şımız kutsaldır, hiç kimse dokunamaz!

İlahiler, Allah yolunda secde etmeyi, diz çökmeyi anlatır. Bu dünyayı değil, başka bir varoluştan söz eder. Ancak Milli Marşlar bir milletin gerçeklerini, onurunu, gururunu, zaferlerini ve asla diz çökmeyeceğini ifade eden şiir ve müziğin birlikteliğidir. Milli Marş bir milleti temsil eder.

İstiklal Marşımıza, Türkçemize durup dururken dayanaksız eleştiriler yapmak, tartıştırmak yerine Türkiye’nin ve halkımızın ağır sorunlarına çözüm getirmek gerektiğini düşünüyoruz.

MEHMETÇ
İĞİ SIRTINDAN VURMAYIN!

Bu temel anlayı
ş doğrultusunda Türk Milletinin dokunulmazı olan İstiklâl Marşımızın müziği hiç bir bilimsel temele dayanmadan ‘yüreğime hitap etmiyor’ diyerek kişisel bir  kararla ‘ülkemizin Milli Marşı’ tartışmaya açılamaz, itibarsızlaştırmak yoluyla halkın millî duyguları ile oynanamaz.

Mehmetçi
ğimiz Afrin’de vatan mücadelesi verirken, onun en büyük dayanağı İstiklâl Marşımıza yapılan bu tür saldırıları kabul etmiyoruz.

Sınır boylarında, cephede Mehmetçi
ğimizin bayrağı öperek, yüreği vatan sevgisi ve ecdadının gururu ile, göğsü kabararak söylediği İstiklâl Marşımızı şimdi değiştirelim demenin mantığını açıklamak mümkün değildir.

Bunca yıldır
İstiklal Marşımızın müziğini yüreğine sindiremeyenler var ise onlara müziği değil, yüreklerini değiştirmelerini öneriyoruz.

İstiklal Marşımızın ne şiirine, ne de müziğine kimseye dokundurtmayacağız.

MEHTER MÜZ
İĞİ MİLLİ MARŞ OLAMAZ

Son tartı
şmalarda milli marşımız Mehter müziği olsun gibi öneriler yapılmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması ile birlikte gelişen sanat anlayışımız, günümüzde müze müziği olan Mehter marşlarını aşş, bir çok alanda olduğu gibi sanat alanında da büyük bir devrim yapmayı başarmıştır. Halkımızdan bu devrimleri unutup tekrar kapanmış bir dönemin müziğine geri dönmesi beklenemez. Kaldı ki müze müziği haline gelmiş Mehter marşlarımız kendini geliştiremediği için sadece kendini tekrarlayarak bugüne kadar gelebilmiştir.

Ayrıca
İstiklal Marşımızda kelimeler arasında yapılan kesintiler ile ilgili eleştiriler yapılmıştır. Hece kesintili prozodi uygulaması 1600’lerden 1920’lere kadar süren temel prozodi anlayışıdır, melisma (nağme) uygulamalarıyla birlikte bütün geleneksel Türk müziği bestelerinde görülür. Buna göre, prozodi uygulamasında müzik sözü, müzik cümlesinin bölünmelerine uyarlanırken, sözcüğün sonraki müzik dizininde devamı ile ifadenin sürekliliği sağlanırdı (“o be-nim” gibi). Geleneksel ‘Fasıl’da toplu okuma sırasında grubun bazı üyeleri nefes yerini müzik cümlesine göre, bazı üyeleri de müzik sözünün bütünlüğüne göre iş bölümü yaparlardı, böylece hem müzik, hem şiir bütünlüğü sağlanırdı. Itri’nin, Dede Efendi’nin başta olmak üzere bütün geleneksel Türk müziğinin en önemli yapıtları gazel formu dışında İstiklal Marşı da, olduğu gibi bölünmeli prozodi uygulamalarıdır. Yaklaşık beş yüz yıllık bütün geleneksel Türk müziği bestelerinde durak, yapıtın en alt perdesi ile meyanın en üst perdesi arasında görülür. Buna göre bir Itri bestesini söylemek İstiklal Marşını söylemekten yüz kat daha zordur. İstiklal Marşı halk tarafından benimsenmiş gururla okunan bir besteye sahiptir. İyi müzik kulağına sahip olanlar bestesiyle, diğerleri sadece güftesiyle İstiklal marşını okumaktadırlar bu, dünyanın başka uluslarının ulusal marşlarında da böyle uygulanıyor.

GENÇ CUMHUR
İYETİN SESİİSTİKLAL MARŞI

İstiklal Marşımız  çağına uygun, bilimsel anlamda marş formunda, melodi, armoni, ritm ve orkestrasyon olarak çok başarılı, uygar dünyada ülkemizi gururla temsil eden bir eserdir. İstiklal Marşımız, yedi düvele karşı İstiklal Savaşını kazanıp zaferin coşkusunu, genç Türkiye Cumhuriyetinin heyecanını müziği ile en güzel şekilde yansıtmayı başarmış gerçek anlamda bir Milli Marştır.

OSMAN ZEK
İ ÜNGÖR VE MEHMET AKİF ERSOY’U MİNNETLE ANIYORUZ

Duyuldu
ğu anda 80 Milyon Türk evladını ayağa kaldırmayı başaran İstiklal Marşımızın iki yaratıcısı şair Mehmet Akif Ersoy ve besteci Osman Zeki Üngör’ün ruhları şâd olsun. Cumhuriyetimize sahip çıkmakla eş anlamlı olan İstiklal Marşımıza şiiri ile, müziği ile sonuna kadar sahip çıkacağımızı buradan duyuruyoruz. Ve bu konuya son noktayı koyuyoruz.

Türkiye Sanatçılar Birli
ği                          

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2018