Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1736




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 






Şu an 62 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

1992 yılında temeli atılan Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası konser salonu için sadece çukur kazıldı. - 22.06.2009



Dünyaca ünlü orkestra şefi Emin Güven Yaşlıçam, Çukurova Devlet Senfoni Orkestrasının (ÇDSO) iyi bir konser salonuna ihtiyaç duyduğunu, ancak 17 yıldır bu yönde gelişme sağlanamadığını söyledi.

ÇDSO Genel Sanat Yönetmeni ve Daimi Şefi Yaşlıçam, "Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Prof. Dr. Emin Koçak Sürekli Gelişim Seminerleri" kapsamında "Müzik ve İnsan" konulu söyleşiye katıldı.

Müzik ve insanın birlikteliğine dikkati çeken Prof. Dr. Yaşlıçam, sanatın anlatılamayan duygular için bir araç olduğunu söyledi.

Yaşlıçam, her insanın günlük ortalama 250 kelime kullandığını, ancak sanatla ilgilenen kişilerin anlatım dilinin bunun çok üstünde olduğunu bildirdi.

Emin Güven Yaşlıçam, 17 yıl İtalya’da kaldığını, bu ülkede burslu eğitim gördüğünü, dönemin Kültür Bakanının isteği üzerine 1992’de Adana’da ÇDSO’nun temellerini attığını belirtti.

Orkestranın gün geçtikçe yoğun ilgi gördüğünü, özellikle Türkiye’de ilk kez kendinin şefliğinde seslendirilen "Senfoni ile İlahiler"in Türk ve dünya medyasında geniş yankı uyandırdığını ifade eden Yaşlıçam, orkestranın bu başarılarına karşın halen salon sorununa çözüm bulamadıklarını vurguladı.

En büyük sıkıntının senfoniye ait salonun bulunmaması olduğunu belirten Yaşlıçam, şöyle konuştu: "Konuyla ilgili yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri iş birliği yapmalı. Orkestra 17 yıl önce kuruldu, ancak hala kendisine ait salonu yok. ÇDSO’a ait bir alan ve bina için 14 yıl önce atılmış bir temel var. Ancak destek alınamadığından yapımı tamamlanmadı. 14 yıl önce bir çukur kazıldı ve maalesef öyle kaldı."

Büyükşehir Belediyesinin kendilerine salonunu açtığını, bunun için teşekkür ettiklerini, ancak bu salonun yetmediğini bildiren Yaşlıçam, "Aynı dönemde birden fazla etkinliğin yapılması durumunda salon sıkıntısı iyice gün yüzüne çıkıyor. Adana gibi büyük bir kentin konser salonun bulunmaması sadece bize değil, sanatseverlere büyük üzüntü veriyor" dedi.

Emin Güven Yaşlıçam, yaşanan sıkıntılara rağmen orkestranın büyük özveriyle görev yapan sanatçı ve personeliyle, tüm zorlukların üstesinden gelmeye çalıştığını bildirdi.

Söyleşinin ardından ÇDSO sanatçılarından bir grup, klasik müzik konseri sundu.

EMİN GÜVEN YAŞLIÇAM KİMDİR?

Ankara Devlet Konservatuvarı Keman Dalı Yüksek Bölümünden 1975’te mezun olan Yaşlıçam, daha sonra 2 yıl Ankara Devlet Operasında orkestra sanatçısı olarak görev yaptı.

Yaşlıçam, daha sonra İtalya’dan 4 yıllık devlet bursu kazanarak bu ülkede orkestra şefliği ve kompozisyon çalışmalarını sürdürdü.

Roma Santa Cecilia Konservatuvarından, Armanda Renzi, Teresa Procaccini, Bruno Aprea, Franco Ferrara yönetmenliğinde, orkestra şefliği ve kompozisyon bölümünden birincilikle mezun oldu. İtalya’da Accademia Chigiana’dan onur diploması alan sanatçı, 1986-1989 arasında Lecce Senfoni Orkestrasını yönetti.

Yaşlıçam, ayrıca İtalya’da San Remo Senfoni ve Avellino Senfoni, Belçika Kraliyet Orkestrası, İsviçre’de Ruyana Radyo-TV Senfoni orkestralarında şeflik yaptı.

Şeflik kariyerinde tanınmamış ya da saklı kalmış yapıtların dünya prömiyerlerini yapmayı amaçlayan Yaşlıçam, bu kapsamda İtalya’da San Remo Senfoni Orkestrası ile Paisiello’nun "6 Menuetto"sunun 200 yıl sonra, Karl Czerny’nin "Op. 153 dört el piyano" için konçertosunun yüzyıllar sonra ilk seslendirilişini gerçekleştirdi. Uluslararası festivallere de katılan sanatçı, Scarlatti Festivali, Bellini Festivali, Napoli Festivali gibi etkinliklerde konserler yöneterek, Hori, Antonioni, Yablonskaya, Tamazaki, Pikayzen gibi ünlü solistlere eşlik etti.

AA
Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019