Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1682




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler





 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 18 müzisyen gazete okuyor
 
 
Portre
 
  Yiğit Aydın

4 Ekim 1971'de Erzincan'da doğan besteci, şef, müzikolog, sosyolog Yiğit Aydın, Türkiye'nin düzenli tek beste yarışması olan Eczacıbaşı Beste Yarışması'nı iki kez üstüste kazanmış ilk ve tek müzikçimizdir. ODTÜ Makina Mühendisliği lisans ve ODTÜ Sosyoloji master diplomaları bulunan Yiğit Aydın, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı'nda  Muammer Sun, İlhan Baran, İstemihan Taviloğlu, Rengim Gökmen ve Ertuğrul Bayraktarkatal’la çalıştı. Bestecilikte lisans ve orkestra şefliğinde yüksek lisans derecelerini alarak,  Ankara Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü’nü birinci olarak bitirmesi nedeniyle  “İhsan Doğramacı Üstün Başarı Ödülü”  ile 2000 yılında mezun oldu..  Halen Almanya’da, Frankfurt am Main kentinde yaşayan Yiğit Aydın, Marburg Müzikbilimleri Enstitüsü’ndeki doktora çalışmalarını Sabine Henze-Döhring yönetiminde sürdürüyor ve “Yeni Türk Müziği” konusunda bir tez hazırlıyor. Aralarında “Kültür Bakanlığı Ulusal Beste Yarışması” küçük ölçekli senfonik eser dalında ikincilik ödülünün de (2003) bulunduğu iç ve dış toplam yedi ödülün sahibi olan Yiğit Aydın'ın Almanya'daki lisansüstü ve doktora çalışmaları, Eczacıbaşı Vakfı ile Türk Eğitim Vakfı tarafından desteklendi. Bestecinin kompozisyonları, İstanbul ve Ankara’daki uluslararası festivallerde, Türkiye’nin önde gelen şefleri ve CSO, BSO ve İZDSO gibi orkestralarca seslendirildi, bir kısmı CD kayıtlarında yer aldı. Yapıtlarında, temel olarak batılı ve doğulu müziksel alanlar arasındaki kültürel farkı ele alırken, bunları karşıtlıkçı bir bakışla değerlendiren yaygın dünya görüşü ile buna karşılık gelen klişeleri de sorunsallaştırmayı hedefler. Özel olarak odaklandığı konu “Yeni Türk Müziği üzerindeki Orta Avrupa etkisi”dir.
Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2017