Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 12
Sayı: 1672




2016 yılının müzik olayı sizce hangisidir?

Ozan, besteci ve müzisyen Bob Dylan'ın Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanması!
Kanserle mücadale eden Fatih Erkoç'un, hastalığının ilerlemiş olmasına rağmen konserlerine devam etmesi!
Fazıl Say'ın Beethoven Akademi Ödülü'nü kazanması
Kanadalı yazar, ozan, söz yazarı ve müzisyen Leonard Cohen'in vefat etmesi
Taylor Swift'in Grammy Ödülü'nü kazanması
Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı'nın Devlet Çoksesli Korosu'nun provasını İzlemesi
DOB'nin 2016 yılında da sürekli Türk müzikal ve operalarına repertuarında çokça yer vermesi!

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler







 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 26 müzisyen gazete okuyor
 
 
Portre
 
  Makoto Ueno

 

Makoto Ueno, Japonya’nın en çok yönlü piyanistlerinden biridir. İçtenlikli yorumları ve nefes kesici tekniği ile tanınan sanatçı, eleştirmenler tarafından “şairane ve göz kamaştırıcı, duygusal ve cesur, doğal ve iyi planlanmış” usta bir müzisyen olarak anılır. Merhum Jorge Bolet, sanatçıyı “kendi neslinin en  yetenekli piyanisti” ve “yüksek kalibreli bir piyanist” olarak addetmiştir.

2005 yılı Haziran ayında, Makoto Ueno, Moskova’da Birinci Sviatoslav Richter Uluslararası Piyano Yarışması’nda İkincilik Ödülü’nü kazanmış olmasına rağmen jüri üyeleri tarafından “müthiş keşif” olarak değerlendirilmiştir. Daha önce de Maryland (1985); Brüksel (Prix Alex de Vries, Prix. E.M.S., 1986); Cenevre (1988); Orleans (Prix Maurice Ohana, Prix Ricardo Vines, Prix Nadia et Lili Boulanger, 2002) gibi çeşitli yarışmalarda ödüller kazanmıştır. Japonya’da, 2005 yılında, Kyoto Şehri Yeni Sanatçı Ödülü ve Aoyama Barocksaal Ödülü kazanmıştır.

Ünlü Curtis Müzik Enstitüsü’nde master öğrencisi olarak Jorge Bolet, Gary Graffman, Mieczyslaw Horszowski ve Leon Fleisher ile çalışmış, daha sonra Salzburg Mozarteum’da Hans Leygraf, Andrzej Jasinski ve Jacob Lateiner ile çalışmalarına devam etmiştir. Daha dört yaşındayken Muroran’da başlayan müzik eğitimini, Tokyo’da Meiko Miyazawa ile çalışmaları izlemiştir.

Aktif bir soloist olarak Makoto Ueno, Shinsei-Japon Orkestrası ile (Grieg), Japon Filarmoni ile (Schumann), Orkestra Ensemble Kanazawa ile (Mozart No.25), Sapporo Senfoni Orkestrası ile (Brahms No. 2), Osaka Senfoniker ile(Tchaikovsky), Kyoto Senfoni Orkestrası ile (Bartok No.2), Tokyo Kosei Wind Orkestrası ile (Messiaen Oiseaux exotiques), ve Zurcher Oda Orkestrası ile (Mozart No.27) gibi eserlerle sahne aldı.

Makoto Ueno, Japonya genelinde, Tayland, ABD, Rusya, Almanya, Avusturya, Çekoslavakya, Belçika ve Hollanda’da, Beethoven Hammerklaviersonate, Liszt Transcendental Etudes, Debussy 12 Etudes, ve çeşitli 20.yy piano müziğinden oluşan birçok farklı programla resitaller vermiştir.

Genellikle modern büyük piyanolar çalmasına rağmen, Ueno tarihi enstrümanlara da aşinadır. 1820 yapımı bir Stein fortepiano ile Beethoven sonatları, 1846 yapımı bir Pleyel ile Chopin 24 etüdleri (2004 ve 2005’te), 1780 Stein replica modeli ve tarihi 1846 Streicher enstrumanları ile Viennese Klasik Çalışmaları, ve 1852 ile 1920 yıllarından Erard enstrümanları ile Liszt, Balakirew ve Debussy çalışmaları (2005 ve 2006’da) performansları arasındadır.

Yakın zamanda gerçekleşen kayıt çalışmaları içinde, 2006 ilkbaharında televizyonda canlı olarak ve takip eden 3 yıl içinde de birçok kez yayınlanan NHK Osaka Hall’daki bir konseri; 2004’te çıkan Liszt Transcendental Etüdleri CD’si ve 2005’te flütist Emily Beynon ile birlikte çıkardıkları bir CD vardır. Debussy, Bartok’un tüm etüdleri ile Stravinsky’nin “Three Movements from Petrouchka” sından oluşan yeni bir solo CD’si 2006 Ekim ayında piyasaya çıkmıştır.

Son yıllardaki etkinlikleri arasında, Kyoto Filarmoni ile Shostakovitch No.1 ve Gershwin Rhapsody in Blue, (1925’te yapılmış bir New York Steinway ile), Sapporo Senfoni ve Samara Filarmoni ile Rachmaninoff No.3, Norveç’te Stavanger Senfoni Orkestrası ile Beethoven No.5 ve tarihi enstrümanlarla performansları ile Rusya ve Litvanya’daki konserleri ve ayrıca, Tokyo, Kobe ve birçok diğer Japon şehrinde verdiği resitaller vardır. Sanatçı Japonya’nın önde gelen müzisyenleri ile ikili resitaller ve oda müziği konserleri vererek aynı zamanda Liederabend’de eşlikçilik ederek etkinliklerine devam etmektedir.

2009 yılında Meksika, Fransa ve Avusturya’da Saint-Saëns No.4 seslendirdiği resitaller ve konser programları olmuştur. Makoto Ueno, 1996 yılından bu yana, Kyoto Sanat Üniversitesi’nde piyano fakültesi üyesi olarak eğitim vermektedir. Eğitmenlik ve konser faaliyetleri dışında Ueno, birçok Japon müzik dergisine makale ve denemeler yazmıştır. Özellikle orta-format olmak üzere diğer türlerle de ilgilenen bir fotoğrafçı olarak, Ueno’nun gelecekteki planı, Kyoto ve Nara çevresindeki, halka açık, tarihi Japon tapınaklarının ve anıtlarının analog (non-digital) fotoğraflarını çekmektir.

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2017