Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1734




Sizce Tarkan hala Türkiye'nin Megastarı mı?

Evet
Hayır

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 






Şu an 29 müzisyen gazete okuyor
 
 
Aslı Onat
 
 
Yayımlanan Sayı :

Adnan Saygun'un değeri anlaşılacak - 13.06.2007





Piyanist Gülsin Onay, 35. Uluslararası İstanbul Müzik Festivali kapsamında Aya İrini’de vereceği konserde hocası Adnan Saygun’a vefa borcunu bir kez daha ödedi

Piyanist Gülsin Onay, 35. Uluslararası İstanbul Müzik Festivali kapsamında kemancı Özcan Ulucan ile 9 Haziran Cumartesi günü saat 20.00’de Aya İrini Müzesi’nde verediği konserde, hocası Ahmet Adnan Saygun’un eserlerini seslendirdi. Ulucan ile Rengim Gökmen yönetimindeki Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’na eşlik ettiği Onay, “Doğumunun 100. Yılında Adnan Saygun” adlı konserde Saygun’un kendisine ithaf ettiği “2. Piyano Konçertosu”nu da çaldı.

Konser öncesinde görüştüğümüz Onay, “2. Piyano Konçertosu”nun kendisi için büyük manevi anlam taşıdığını söyledi: “Saygun bu eseri ölümüne yakın dönemlerde bestelemiş, yapıta burukluklarını ve hüzünlerini çok iyi yansıtmış. Bu eseri birlikte de çalışmıştık. Konçertoyu bitirdiğinde istediğim küçük bir değişikliği yaptığını görüp mutlu olmuştum.”

'Kırgınlıkları vardı’


Onay, Saygun’un çağımızın en büyük bestecilerinden biri oluşunun önümüzdeki yıllarda daha iyi anlaşılabileceğini belirtiyor ve ekliyor: “Saygun’un benim için önemi, her şeyden önce müzik ve hayat konusundaki görüşümü şekillendirmiş olması.

Onunla çok küçük yaşta çalışmaya başladım, mükemmele erişmemi amaçlayan bir eğitim uyguladı. Diğer bestecilerimizin de çok değerli çalışmaları var ama Türkiye’de bir müzik ekolü oluşmuşsa, Saygun sayesindedir.”

Onay, Saygun’un hiçbir zaman şöhret derdinde olmadığını ama Türkiye’de müzik alanındaki cevherleri ortaya çıkarma çabasının desteklenmemesinden dolayı kırgınlıkları olduğunu vurguluyor. Yurtdışında Saygun’un yapıtlarını çaldığında olağanüstü tepkiler aldığını belirten ünlü piyanist,  dünyadaki konservatuvarlarda da Saygun’un eserlerinin öğretilip çalındığını kaydediyor.

Onay, yurtdışında çağdaş müziğe alışkın bir dinleyici kitlesi bulunduğuna ve bu kitlenin Beethoven’ın dönemiyle bu yüzyılı kıyaslamadıklarına dikkat çekiyor ve “Oysa klasik müziğe çok hâkim olmadıkları halde Türkiye’de bu kıyaslamayı yapanlar, Türk bestecilerinin değerini azımsayanlar çıkabiliyor” diyor. Piyanist, Türkiye’de yaşayan herkesin Saygun’u tanıması ve onunla gurur duyması gerektiği düşüncesinde.

Geçen yıl UNICEF’in İyi Niyet Elçisi sıfatıyla Bilkent’te Lübnanlı çocuklar için çalan Onay, Ağustos 2006’da ilk kez bir 'köy konseri’ verdi. Piyanist, Milas’a bağlı olan Çomakdağ köyündeki konser için şunları söylüyor:

'Unutulmaz bir anıydı’


“Ne zamandır, hayatlarında piyano görmemiş, dinlememiş insanlara çalmak istiyordum. Piyanoyu köyün meydanına yerleştirdik, etrafıma büyük bir kalabalık toplandı.

Müthiş bir dinleyiciydi, insanlar konser bitiminde ayağa fırladı. Bu kadar çok bravo dendiğini duymadım hayatımda. Sonra bir çocuk geldi yanıma, 'Nasıl çalıyon, gözünü de gapıyon, önünde defter neyin de yok’ dedi. Benim için unutulmaz bir anıydı.”

Sanatçının yeni albümü, eylül ayında piyasaya çıkacak. Albümde Onay’ın Bilkent Senfoni Orkestrası ile yorumladığı, Rahmaninof’un “3. Piyano Konçertosu” ve Slovak Filarmoni Orkestrası ile çaldığı, Çaykovski’nin “1. Piyano Konçertosu” yer alacak.
 

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019