Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1704




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 17 müzisyen gazete okuyor
 
 
Murat Beşer
 
 
Yayımlanan Sayı : 1078

Yenilik peşinde bir usta... - 04.10.2010





Akbank Caz Festivali olanca hızıyla sürerken çarşamba akşamı Cemal Reşit Rey'in konuğu ünlü Çek müzisyen Miroslav Vitous idi.

Altmışlı ve yetmişli yılların unutulmaz basçılarından biriydi, basçı Vitous. Ancak onun da bir türlü unutamadığı şeyler vardı meslek hayatında. Bunlardan biri de kurucusu olduğu Weather Report adlı efsane topluluktu. Geçen yıl çıkardığı “Remembering Weather Report” adlı albüm topluluğun ruhunu yeniden anmaya yönelik bir çalışmaydı.

İşte bu albümün turnesi kapsamında karşımıza çıktı Vitous. Ne var ki o akşamki repertuvarda albümden tek bir parça bile yoktu.

Tüm çalgıların katıldığı kısa bir özgür doğaçlamadan oluşan girişin ardından eski bir parçayla açılıyor konser; 1985 tarihli “Emergence” albümünde yer alan “Morning Lake For Ever”, tipik bir beyaz Avrupa cazıyla burun buruna getiriyor bizi, swingsiz, groove’suz, bir ayağı çağdaş klasik müziğe dayalı.

Vitous arada bir sağ elindeki arşeye rağmen, aynı tarafına yerleştirilmiş bir midi’den ses efektleri veriyor parçaya. Serbest doğaçlamaya dayalı pasajlar ağır basıyor müzikte. Müzisyenlerin solo pasajlarında bile kurdukları melodik cümlelerin azlığı dikkat çekiyor. En fazla iki nefeslinin, saksofoncu Roberto Bonacorso ile projenin özel konuğu Franco Ambrosetti’nin birlikte üflediği anlarda melodi duyuluyor.

İki nefesli arasında ciddi bir uyum sorunu var; soloya giriş sırasından, süresine, birlikte çalacakları kısımlara varana kadar bir anlaşmazlık içinde görünüyorlar. Ekipte bir prova eksikliği hissediliyor, sanki ilk kez çalıyorlarmış gibi. En rahat adam davulcu Fabrizio Sferra; o da resmi bir vazife görüyor gibi, arada bir de soloya çıkıyor.

Autumn Leaves”e başlamadan evvel, iri cüssesini güçlükle taşıyan ince bacaklarının üzerinde doğruluyor Vitous, güçlükle mikrofona geliyor ve saz arkadaşlarını tanıtıyor salona, mesafeli bir tavırla. Bir Amerikan standardını bile ağır dramatik bir hava içinde çalıyorlar.

Sıradaki “Bamboo Forest” ve “Miro Bop”, Vitous’un 2003 tarihli “Universal Syncopations” albümünden. Repertuvarın en yeni parçaları, “Jewish Psalm” hariç. Çünkü bu parça henüz albümlerde olmayan yeni beste ve Weather Report ruhuna en yakın olanı. Konserin bütününe oranla daha dinamik ve fusion soundlu.

O akşam sahnede izlediğimiz topluluğun bir kısım sorunları vardı, ama yine de bunları bir değişimin sonuçları olarak görmeli. Vitous’u hâlâ yenilik peşinde koşan biri olarak görmek mutluluk verici.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2018