Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1736




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 






Şu an 49 müzisyen gazete okuyor
 
 
Hande Demircioğlu
 
 
Yayımlanan Sayı : 1171

Gece, Müzik ... - 21.02.2011





Hayatta herhangi bir olay ne zannedildiği kadar küçük ne de zannedildiği kadar fakirdir. Her olay, arkasında büyük bir dünya gizler.

Fırtınanın sokakları bo
şalttığı bir kış gecesi, bir araya gelemeyeceğini düşündüğüm hadiseler ardı ardına gelmişti.

Kar
şılaşmanın pratiğe döküldüğü anlar. Farkında olmadan bilinçdışının, başka bir dünyanın keşfine çıkmış iki kişi…

Tünelden yeraltına do
ğru ilerlemiş ışık hızına yakın bir süratle; yolculuğa çıkmıştım. Ölçülebilir zamanla on beş dakika süren, barındırdığı gizil güçle uzunca bir zaman dilimini kateden; absürt, tekinsiz, parıltı dolu o yolculuk.

Yol iki asır öncesine on dokuzuncu yüzyıla uzanmı
ştı. Londra Filarmoni Orkestrası; F.Mendelssohn, Brahms, L.V. Beethoven’ı yorumlarken müziğin mutlaklığında, tarifi zor bir yerdeydim. Olabildiğine tutkulu, alabildiğine neşeli bir uyumda…

Mendelssohn’un 5. Senfoni’si ile ba
şlayan konserde, virtüözitesi ve içten müzikal yorumuyla solist Hüseyin Sermet, Beethoven’in 4 numaralı Piyano Konçertosu’nu seslendirdi. Konserin ikinci yarısı, Brahms’ın 3. Senfonisi’ni seslendiren şef Vladimir Jurowski yönetimindeki Londra Filarmoni Orkestrası’nın kıymetli yorumu ile devam etti.

Döngüsel olan zamanda notaların ısrarlı tekrarı, güçlü ve ayrı
ştırıcı. Onu kesen herhangi bir kıpırtıya kayıtsız kalarak, tekdüze durdurulamaz bir biçimde. İnatçı bir yağmur damlası gibi, insan duygularına kayıtsız temel bir güç gibi, hiçbir yapmacığa, özentiye kapılmadan Brahms hâkim.  Beethoven ile dağılan Alman romantizmi, zihni katman katman açarak medceziri gerçekleştirmekte.
Derinlerden gelen müzik, ya
şanan mutlak; bununla birlikte muazzam bir yanılsama aracılığı ile yaşanır, çünkü yeniden sessizliğe döner dönmez dağılır.

Bu tecrübe, sürüp gitmek için devamlı olarak yenilenmeyi talep eder. Geceleyin ola
ğanüstü bir boyut alır. En uçlara dokunma ve öteye gidememe duygusu yaşanır. Müzik aşkınlığın dilidir. Varlıkları sınırların yıkıldığı bir evrene sokar…

Yirmi birinci yüzyılda bizler, bu bahsetti
ğim evrene girmek yerine toplumsallığın işleyişinde parçalanırız.
İnsanlar bir araya gelip ayrılırken, güçlerini birleştirip dağıtırken, kendilerini bir araya getiren bağ, sadakat ve dayanışmalarını toplayıp bunları yeniden dağıtırken kendi kendisini inşa ediyor, kendi kendisini bozuyor ve farklı biçimde yeniden inşa ediyor. Ama bir de romantikler var. Her şeyin fazlaca hızlı olduğunu söyleyen, mekânları uzama oturtan bir konser salonunda düşlere dalan, yüzyıllar arasında salınan.

Asırlık yolculuklara çıkmak, kendine ait bir hali ke
şfetmek isterse kişi, İş Sanat/İş Kuleri’nden içeri bir adım atabilir. Belirtmeliyim, kurumun 2011 programı cazip ve güçlü, takibe değer. 

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019