Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1736




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 






Şu an 72 müzisyen gazete okuyor
 
 
Seda Niğbolu
 
 
Yayımlanan Sayı : 1222

Tüm kaygıların ötesinde Beastie Boys - 10.05.2011





Müzik
Beastie Boys
Hot Sauce Committee Pt.2
Capitol


Beyaz hip-hop’un varlı
ğı pop âleminde Eminem, deneysel âlemlerdeyse Anticon plak şirketi ile kutlanmışsa bunun iki muhtemel nedeni var. Ya Beastie Boys’un varlığı popüler düzlemde hâlâ hak ettiği kadar büyük değil ya da beyaz ve/ya hip-hop’çı olarak algılanmıyorlar. Beastie Boys’un tüm kimliklerin, içinden geçtikleri dönemlere has tüm akımların, estetik ve hatta müzikal kaygıların ötesinde sadece üçlü bir çete, direnişçi bir cephe olması, neredeyse 30 yıldır yeniliklere ayak uydurmaya çalışmadan eskimemelerinin de yegane sebebi.

Sadece hayalgücü
‘Part 2’ olarak geçse de, aslen üçlüden MCA’in kanserle cebelle
şmesi nedeniyle 2009’dan bu yana bir türlü çıkamayan sekizinci albümlerinin ilk bölümü olarak tasarlanan kaydı çok iyi yapan da ne yeni bir fikir ne de zamanın ruhundan bir şeyler taşıması. Sadece ve sadece yeni bir Beastie Boys albümü olarak aynı yaramaz ruhtan, kendi oyun alanını ve hayalgücünün sınırlarını kendi belirleme lüksüne sahip bir çocuksuluktan nasiplenmesi... Sample çılgınlığından canlı enstrümantasyona, hardcore punk geçmişinden distorte vokallere zamanında riskli şekilde denenmiş olan her şey bugün artık oturmuş karakter özellikleri olarak Beastie Boys parçalarına sızmış durumda. ‘OK’in alaycı synthleri, ‘Funky Donkey’nin ‘groovy’ hali, ‘Too Many Rappers’ın soğukkanlı agresyonu ya da ‘Multiliteral Nuclear Disarmament’in dub titreşimleri ‘Hot Sauce Committee’yi değerli kılmak için yeterli sebepler.
Eskinin ancak geçmi
şin kült objelerinin yeniden keşfiyle değer kazandığı bir zamanda, kıymeti kendinden menkul Beastie Boys’un yeni albümü yeni bir kitleye ulaşmak için hiçbir ayırt edici nitelik sunmuyor; böyle bir derdi de yok. Beastie Boys severler içinse hayal kırıklığına uğratmayacak sağlamlıkta bir heyecan kaynağı.

Beastie Boys’u sevmem
İz İçİn üç neden
1 - En büyük hitlerden ‘You Gotta Fight for your Right (To Party)’yi hiç sevmediklerini dile getirmeleri, hatta Mike D’nin, şarkı yüzünden bazı dinleyicilerini gücendirme ihtimalinden rahatsızlık duyduğunu belirtmesi...
2 - 1994 tarihli
şarkıları ‘Sabotage’ ve Spike Jonze imzalı kült videosu... 1970’lerin polisiye televizyon dizilerinin atmosferine sahip bu video, 90’larda popüler kültür tarihiyle kurulan ilişkide bir cevher niteliğinde de sayılabilir.
3 - Popülaritelerinin zirvesinde oldukları 1995’te, sadece enstrümantal caz ve funk parçalardan olu
şan bir albüm çıkartmaları... ‘The In Sound From Way Out’, kuşkusuz grubun oyunbazlığının nasıl hesapla kitapla ilgisiz olduğunun en büyük kanıtlarından.

 

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019