Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1736




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 






Şu an 35 müzisyen gazete okuyor
 
 
Ayça Örer
 
 
Yayımlanan Sayı : 1269

Horonun isyanı cılız oldu. - 15.07.2011





İddia büyük, ‘Horon İsyandır’. Mekan geniş, Kuruçeşme Arena. Kadro neredeyse tam takım, Karadeniz’in ustaları bir programda birleşmiş. Eksik olan tek şey ruh, o da ne kadronun kusuru, ne mekânın. Karadeniz ve isyan kelimesi bir araya gelince hâlâ birilerinin kulağına kar suyu kaçıyor.

Bütün gün dilimde ‘Ella Ella’, heyecanlı bir beklenti içindeyim. Fuat Saka, Karmate, Marsis cepte, sosyal medyada cümle alemin tanıdı
ğı Selçuk Balcı sahnede ilk kez görülecek, Karadeniz yaylalarından inmediğini duyduğumuz Ayşenur Kolibar var, Cem Tarım, Volkan Aslan… Kuruçeşme Arena’nın horon vuranların ayakları altında sallanacağına dair güvenim tam.

Yayla demeyin bana…
Konser her açıdan manidar, birincisi Kalan Müzik’in 20. yılına denk geliyor, ikincisi bölgede ‘HES’lere hayır’ diyenlerin sesine ses veriyor. Bilenler bilmeyenlere anlatsın; Karadeniz’de her yere hidro elektrik santralleri yapılmak isteniyor, yapılıyor. Hafızamızdaki en güncel olay Ba
şbakan Hopa’dayken gerçekleştirilen HES protestoları sırasında atılan gaz bombalarından etkilenerek hayatını kaybeden Metin Lokumcu.

Alana vardı
ğımda yaşadığım şaşkınlık, konser başlayınca da sürüyor. Hani horona duranlar? Hani beklenen kalabalık? İnternette şarkıları 300-400 bin izleyici bulan Selçuk Balcı sahneye ilk çıkan isim ve hep bir ağızdan söylenir diye düşündüğüm ‘Deniz Üstünde Fener’ beklenen etkiyi yaratmıyor. Balcı sahneyi İhsan Eş’e bırakıyor, sırada Rumca bir horon var. İlk horon kıpırtıları başlıyor...

Herkes birbirine “Niye böyle oldu” diye sorarken, izleyicilerden biri, “Forumlarda çok anti-propaganda yürütüldü” diyor. Sahici bir niye?

Cem Tarım’ı Karmate izliyor, Karmate’yi Kocaeli Sanatsal Halk Dans Toplulu
ğu. Bu kadar çok kemençe, tulum en sonunda sakince yerinde oturanları da ayağa kaldırıyor, horon halkaları genişliyor. Bir de ‘tanıdık’ şarkı faktörü var tabii. ‘Vay Beni’, ‘Dinle Dere Sesuni’, ‘Ander Sevdaluk’ çalmaya başlayınca kimse kayıtsız kalmıyor. Karmate’nin Karaduman türküsünü de es geçmek olmaz.

Cahit Berkay “Ben Ispartalı’yım ama Karadeniz’e tutkunum” dedi, ‘Selvi boylum al yazmalım’ı çaldı, yine ve yine içimize i
şledi. Ayşenur Kolibar, Karadenizli kadınların ağzından, “Size deyuruz size/ Trabzon, Artvin, Rize/ Kurursa bu dereler/ Ne kalır elimize” diye sordu. Fuat Saka çıktığında horona durmayanlara ters ters bakıldı.

Elbette Zu
ğaşi Berepe unutulmadı. Son söz Kazım Koyuncu’nundu. Daha önce yayınlanmamış bir videosu yayınlandı, gecenin sürprizi bu oldu. “Sanatçı özgür olmalıdır” deyip güldü, biz ağladık...

 

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019