Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1707




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 41 müzisyen gazete okuyor
 
 
Editör'den
 
 
Yayımlanan Sayı : 1345

Hıncal Uluç, Kemal Sünder'i hatırlar mı? - 23.12.2011





Aslında “Kemal Sünder’i hatırlayan var mı? “ diye yazıya başlamak istemiştim ama sonra düşündüm Kemal Sünder’i hatırlayanlar vardır mutlaka, örneğin ailesi hatırlıyordur, dostları hatırlıyordur ve mutlaka öğrencileri de..

Peki kim hatırlamıyor acaba?

Şöyle yanıt verebilirim; Orkestralarımız hatırlamıyor, sanatçılarımız  hatırlamıyor bir de  hatırlatılmadığı için dinleyicilerde hatırlamıyor ne yazık ki..

Hatırlatılsaydı ben de son be
ş yılda ,  son on yılda  Kemal Sünder’in hangi eseri çalındı acaba diye düşündüğümde bir iki eserini hatırlardım sanırım.

Ya da eserleri çalındı da ben hatırlamıyorum.. 

Bu bir öz ele
ştiri yazısı da olabilir……

Kimdir Kemal Sünder?  

Deniz Harp Okulu’nu bitirmi
ş, Deniz Subayı olarak orduda görev yapmış  (Rimski-Korsakov’un hayatıyla çok benzeşiyor), Kıbrıs savaşına katılmış ama aynı zamanda Cemal Reşit Rey’in öğrencisi olmuş, ilk eseri Rey’in yönetiminde İstanbul Şehir Orkestrası’nda çalınmış, emekliliğinin ardından İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuar’ında dersler vermiştir.

Müzik dünyamıza dört senfoni, piyano konçertosu, timpani konçertosu, “yorgun sava
şçı “ film müziği gibi eserler bırakıp, çoğu bestecimiz gibi kırgınlıkla aramızdan ayrılmıştır.

Borusan Filarmoni de Torino Tudorache varken niçin Timpani Konçertosu seslendirilmez, Respigi, Hindemith kayıtlarından olu
şan CD'lerinde niçin bu eser yer almaz?

Gürer Aykal yıllar önce Yorgun Sava
şçı'yı yönetmiş, niçin tekrar yönetmez?

Bu arada Kemal Sünder’in eserlerinden bir tanesi bile kayıt edilmemi
ş ender bestecilerimizden biri olduğunu belirtmek isterim. Yani diyeceğim o ki  “Kemal Sünder’i hatırlayacak olan var mı? 

*

Şu Hıncal Uluç alem adam vesselam.

Bir konser eleştirisi yaparken, İstanbul’daki trafik magandalarına saldırdığı bir üslupla, bir orkestrayı tamamen yüzeysel bir boyutta eleştirmesine hiç ama hiç anlam veremiyorum.

Evet, Bilkent konserinden söz ediyorum.

Bilkent konserinin teması “Rusya’dan Romantik Esintiler”di.

Rus bestecilerin eserlerini en iyi anlayıp, yorumlayan orkestraların Rus orkestraları olduklarını dü
şünürüm.

Rus orkestralarında da yüzler pek gülmez fakat bu onları ruhsuz ve ba
şarısız  yapmaz.

Bilkent Senfoni Orkestrası’nda da çok sayıda Rus kökenli sanatçı vardır ve iyi ki de vardırlar.

Ço
ğu kimsenin  maskeyle dolaşğı günümüzde, ruhla, derinlikle, yetenekle yüz arasındaki ilişkiyi kim bilebilir ki?

Bir
inşaat şirketinin sponsor olduğu bir konserin illa da bir yeni yıl konseri kıvamında olması gerekmez. Bu bir tercih meselesidir. Lütfi Kırdar Konser Salonunu, klasik müzik dinleyicilerinin değil, şirketin konuklarının doldurduğunu söylemek mümkün değildir. Keşke öyle olsaydı. Hıncal Uluç, geçen yaz Aspendos’a gelen Viyana Senfoni Orkestrası’nın programını da turistik bir ortam için ağır bulmuştu.

Ülkemizde klasik müzi
ği daha popüler hale getirmek için gayret sarf eden topluluklar vardır. Ciddi müzik istemeyenler için alternatifler boldur.

Medyadaki üslupların, yüzeyselliklerin, hoyratlıkların klasik müzi
ğe bulaşmaması dileğiyle esen kalın sevgili dostlar.


Müfit Semih Baylan
Editör
  

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2018