Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1704




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
 
 
Elvan Hayali Demirci
 
 
Yayımlanan Sayı : 1513

Bir garip İdil Biret Trabzon konseri - 12.11.2012





Müziğe olan ilgisi sözüm ona çocuklukta başlayan cümlesiyle bağdaşmayan müzisyenlere, tanık olduğumuz günümüzde ;İdil Biret için "anne karnında","yaradılışta" ya da "kundakta" kelimelerini kullanmam daha yerinde olur diye düşünerek başlarsam; 4 yaşında Bach’ın prelüdlerini çalmaya başlayan ,2. Cumhurbaşkanı İsmet İnönü tarafından eğitilmesi için ,Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin ilk defa "Harika Çocuklar Yasası" adı altında özel yasa çıkarılan ve bu yasayla Fransa’ya eğitilmek için gönderilen dahi çocuk…

Sayısız ödül ve ni
şaneleriyle birlikte 1971 yılında "Devlet Sanatçısı" unvanı alan genç bir kadın…

Velhasıl yaptı
ğı işin bilincini taşıyıp hakkını uluslararası arenada veren 71 yıllık bir ömür…

Kısa bir tanımdan sonra bundan yıllar öncesinde çalı
şğım sağlık sektöründe İdil Biret’le tanışma fırsatım ve Trabzon Konseri.

Tarih ve sayılar konu oldu
ğunda biraz balık hafızalı olduğumu itiraf ederek ve bu sebeple net bir tarih verebilmek adına koyulduğum araştırmada, her şeye bir tuşla ulaşabildiğimiz internet ortamında maalesef ki bilgisine ulaşamadığım İdil Biret Trabzon konseri.

Artık sizinde bahtınıza dü
şen benim balık hafızamla yetineceğinizdir.. Sene 1995 Eylül ayıydı yanılmıyorsam Trabzon’dan İdil Biret geçti. Bahsettiğim gibi çalışğım sağlık sektöründe Mustafa Nevzat İlaç Sanayii sponsorluğunda İdil Biret’le yakından tanışma ve kendisini sahnede dinleme fırsatı bulmuştum.

Hatırladı
ğım kadarıyla konser izlenimlerimi paylaşmak istedim. Öncelikle sahne harici İdil Biret’in naif ve mütevazi hallerinden söz etmeden geçemeyeceğim. Kalacağı yeri, geçeceği yolları, yiyeceği yemeği ve buna benzer günümüz sanatçılarının ortaya koyacakları işten önce sorun ettikleri hatta sorun çıkarttıkları cinsten bir sanatçı olmadığını belirtebilirim İdil Biret’in.

Her yerde burada oldu
ğu gibimidir bilemiyorum ama çarşı pazar gezerken bir araba dolusu korumalarla gezmediğinin de yakın tanığı oldum.  Konser Karadeniz Teknik Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi salonunda gerçekleşmişti. Salonu o gece, klasik müziği ağır bulan kişilerin zıddına şaşırtıcı bir şekilde doluydu. Sahne alacak sanatçı için istenilen muhteşem salon görüntüsü hazırdı.O dönem konser salonunu dolduran insanların ağırlıklı olarak akademisyenlerden oluştuğunu da hatırlatarak, İdil Biret'in Trabzon konseri ücretli olsaydı o salon dolar mıydı diye içimden geçirmedim değil hani.  Sahneden salon dolusu insanı gözlemlemek pek mümkün olmasa gerek hele ki enstrüman çalan bir sanatçıysa. Allah‘tan gözlemleyemiyorlar çünkü benim gözlemlediklerim koltuklarında işten güçten, yorgun argın gelmiş elini çenesine koyup dikkatle dinler görüntüsü verip ve klasik müziğin ağırlığı üzerlerine çökmüş neredeyse bir salon dolusu uyuyan çoğunluğu akademisyenlerden oluşan topluluk…

Hu
şu içinde koca bir salon bir sanatçı başka ne ister ki ?

Ve bir ki
şinin alkışı başlatmasıyla uykudan uyanan dinleyiciler.

Gözüne kurban oldu
ğumun memleketinde ruhunu anlayamasak ta o salonu doldurmaya gönüllü bir ruhlar ordusu …Ellerindeki konser akışını takip etmeye gerek duymayan çünkü takip etse de hangi eserin çalındığını ayırt edemeyecek kadar klasik müzik yabancısı Trabzon halkı… İstisnalar kaideyi bozmaz diyeyim de bir nebze durumumu kurtarayım. Kesinlikle altı çizilmesi gereken başka bir konu ise klasik müzik konser özenini kostümlerine yansıtabilen zarif kadınlar, centilmen beyler.. Ve nezaket timsali bir duruş ki sıkılmış olsalar bile salonu konser sonuna kadar terk etmeyişleri… Ve konser  sonu İdil Biret ‘in dinleyicilerini selamlaması sonrası elleri patlarcasına alkışlamaları ve ‘’Oh Çok Şükür bitti ‘’ sevinci. Ve nihayet çok alkış alan sanatçı İdil Biret’in alkışlara teşekkür etmek amacıyla seçmiş olduğu ‘’Bis parçası ‘’ için piyano başına tekrar yürümesi… Ve diyorum tekrardan; konser salonun dolduran yüz ifadelerinden okuyabildiğim ‘’Eyvah ki ne eyvah ne diye bu kadar alkışladık ki ‘’ dercesine kendilerini pişmanlıkla koltuklarına atan, her ne durumda ya da konumda, mevkide olunduğuna bakmaksızın hiç çekinmeden gösterebildiğimiz samimiyetimiz. Ve konser sonu tekrar ayakta alkışlamalarla Trabzon ‘dan bir İdil Biret geçti.

Ve seviyorum bu
şehrin samimiyetini..

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2018