Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1730




Sizce Tarkan hala Türkiye'nin Megastarı mı?

Evet
Hayır

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 






Şu an 38 müzisyen gazete okuyor
 
 
Asya Kafkasyalı
 
 
Yayımlanan Sayı : 1561

14. Antalya Piyano Festivali'nde Su. - 18.11.2013





8 Kasım Cuma akşamı Fazıl Say'ın genel sanat yönetmenliğini, Kadir Dursun'un ise organizatörlüğünü yaptığı 14. Antalya Piyano Festivali, yine geceye damgasını vurarak başlamış oldu. Bu kez açılışta Fazıl Say'ın kendi eserleri yer almıştı. İlk yarıda sanatçının piyano ve orkestra için yazdığı 'Su' adlı konçertosu vardı. Fazıl Say bu eserini üç bölüme ayırmış. Mavi Su denizleri, Kara Su gece yarısında gölleri, Yeşil Su ise nehirleri anlatıyor bizlere. Mavi Su ile içinizi huzur ve sonsuzluk duyguları kaplıyor. Kara Su ile bir yandan kuş ve kurbağa sesleriyle mutluluk hissederken, bir yandan da gecenin sessizliğinde hafifçe ürpermeden duramıyorsunuz. Yeşil Su ise hiç durmadan sonsuza dek şırıl şırıl akan nehirler gibi içinize sıcacık umutlar ve sevinçler getirerek akıyor. Eser boyunca üç bölümde de sular zaman zaman tüm orkestra enstrümanlarını dolaşıyor ama sonunda hep birlikte Fazıl Say'ın parmaklarının ucundaki tuşlara doluşuyorlar. Ve böylece konçerto başından sonuna kadar aynı zamanda muhteşem bir 'Senfonik Şiir' tadı sunuyor dnleyicilere. Son yıllarda artık iyice Antalya'nın gururu olmaya başlayan Devlat Senfoni Orkestrası ve Orkestra Şefi Naci Özgüç eser boyunca gayet başarılı bir şekilde Fazıl Say'a eşlik ediyor ve sonunda hep birlikte bizlere müziğin içinden 'Hayat sudan geldi ve yine suya döner' diyorlar.

 

İkinci bölümde Fazıl Say'ın şarkıları yer alıyor. Bu sefer kendisi eşlikçi olarak geçiyor piyano başına. Şerkıları seslendirecek olan Serenad Bağcan, daha ilk eser olan Memleketim'i söylemeye başlar başlamaz, Fazıl Say'ın neden dolayı 'Şarkılarım şimdi seslerini buldular' dediğini çok iyi anlıyoruz. Nazım Hikmet , Metin Altıok, Cemal Süreya, Ömer Hayyam, Can Yücel, Pir Sultan Abdal, Orhan Veli ve Muhyiddin Abdal'ın şiirlerini Fazıl Say'ın notalarıyla dile getiren Serenad Bağcan, güzel sesinin sağlam tekniği, olağanüstü yorum gücü, tiz tonlardaki kadife yumuşaklığı, vücut dilinin sesine çok profesyonelce eşlik etmesi ve sahneye çok yakışan zarif duruşu ile izleyicilerden tam not alarak, bestecinin şarkıları için ne kadar isabetli bir seçim yaptığını doğrulamış oluyor. Fazıl Say'ın eşliği ise artık yağmur damlalarına dönüşş durumda. Ruhlarımızı okşayan yumuşacık tınılar geliyor kulaklarımıza tuşlardan. Ve doğal olarak son şarkı da bittiğinde, tüm salon her zaman olduğu gibi yine ayakta, sevgi ve takdir dolu alkşlarını sunuyor dakikalarca.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019