Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1680




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler





 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 27 müzisyen gazete okuyor
 
 
Editör'den
 
 
Yayımlanan Sayı : 1649

Muhafazakâr Yeni Yıl Konseri - 08.01.2016





Yılın ilk yazısına  tüm değerli okurların, müzik dostlarının yeni yılını kutlayarak başlıyorum. 2016, ülkemize ve dünyaya iyilik, vicdan ve barış getirsin. Dilediğiniz herşey gönlünüzce olsun.

Şef Prof. Rengim Gökmen'in yönetimindeki Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Yeni Yıl Konserinde, başkemancılığı Jülide Yalçın Dittgen, yardımcılığını ise Menevşe Civelek Aydoğdu yaparken, konserde Devlet Çok Sesli Korusu, Devlet Halk Dansları Topluluğu, Devlet Opera ve Balesi yer aldı.

28 Aralık 2015 Ak
şamı, Ankara Arena'da gerçekleşen ve TRT HD tarafından naklen yayınlanan Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Yeni Yıl Konseri, tam anlamıyla muhafazakar sanat konseriydi.

Neden mi?

Konserde tamamen sulandırılmı
ş, TSM fantezi şarkılarının tarzında eserler seslendirilirken, konsere görsel derinlik katmayı amaçladığını düşündüğümüz sahnenin ön tarafından koreografi ise kötü ötesiydi.

Danslardaki koregografi zenginli
ği Beştepe'deki Cumhurbaşkanlığı Sarayının estetiğini zengin bulanların gustosuna göre tasarlanmıştı sanki.

Genel olarak hayatında ilk kez Cumhurba
şkanlığı Senfoni Orkestrasının Yeni Yıl Konserine giden çok hatırlı kişilerin zevk alması üzerine kurulu bir estetik ile donanmış olduğunu düşündüğümüz bir konserdi.

Yani herkese "mavi boncuk" da
ğıtma edasında bir repertuar hazırlanmıştı.

Bu konser bir muhafazakar sanat konseri de
ğilse bile, muhafazakar sanatın ayak seslerinin ciddi bir şekilde duyulduğu konserdi.

Cumhurba
şkanlığı Senfoni Orkestrası Yeni Yıl Konserinde de görüleceği üzere muhafazakar sanat, muhafazakar parantezinde kolayca irdeleyebileceğimiz islamcı, nizamı alemci ve ülkücülerin ortaya koyduğu eşsiz(!) sanat eserleriyle gayet de net anlaşılmaktadır ne güzel ve zorlama bir aklın ürünü olduğu.

Düzenlenen di
ğer yeni yıl konserlerine bakarsak, Şecaattin Tanyerli ustamızın yıllar yılı söylediği tangolar, TSM fantezi şarkıları, İsmet Nedim modundaki eserler yeni yıl konserlerinin repertuarında büyük oranda yer almış, hiç gelenek olmadığı üzere.

Bu çerçevede insanın aklına, Ya
şar Güvenir'in, Yıldırım Gürses'in ve dahası Metin Bükey'in ne gühanı vardı, sorusu geliyor. Sensiz Saadet Neymiş, Gül Dudaklım, şarkıların efendisi Samanyolu neden çalınıp söylenmedi?

Muhafazakar sanat dedi
ğimiz mesele ne müzikte, ne resimde, ne de edebiyatta; yok  hükmündedir. Olmaz, olamaz. Maddenin doğasına aykırıdır. Çünkü sanat direnmektir ve yaşamın kabalığını  estetize etmektir.

Kısaca muhafazakar sanat, bu ahval ve
şerait altında ancak kendini korumak ve kollamak, iktidarı yalamak veya paye peşindeliğini gizlemek üzere salınan kalem ve fırçaların ve sanatsal eylemin satılık edasıdır.

İşte tam da bu nedenledir ki, CSO ve diğer Yeni Yıl Konserlerinde yapılmak ve sunulmak istenenin bu olduğunu düşünüyoruz.

Çünkü Türkiye Cumhuriyeti tarihinin hiç bir döneminde, (12 Eylül dönemi dahil) yeniyıl konserleri bu yıl ki kadar sulandırılmamı
ştı.

Müfit Semih Baylan
Editör

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2017