Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 13
Sayı: 1694




Müziğin Yaşamınızdaki Yeri Nedir?

Müzik Dinlemeden Duramam.
Müzik Dinlemem
Yaşamımdaki Yeri Çok Önemlidir!
Olmazsa Olmazım Değildir!
Müzik Dinlemenin Beni Geliştireceğini Düşünürüm!
Müzik Benim İçin Zengiliktir!
Çok Önemlidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 
Şu an 27 müzisyen gazete okuyor
 
 
Editör'den
 
 
Yayımlanan Sayı : 1694

Bir Çok Sesli Koro Gerçeği / İcra Ettikleri Müziği Dinliyorlar mı? - 01.06.2018





Bir yazımda, ülkemizde 5000 civarında GTSM - GTHM korosu olduğunu bunların 4950 adedinin hobi korosu, 50 kadarının da ciddi anlamda TSM - THM icracısı koro olduğunu yazmıştım.

Bu yazıma gelen tepkilere baktı
ğımda, yazdıklarımın “aslında” ne kadar doğru tespitler olduğunu gördüm.

Bu yazımda konumuz GTSM - GTHM  koroları de
ğil. Aksine ülkemizde her geçen gün sayısı hızla ortan Polifonik (çok sesli) Korolar.

Polifonik koroların sayısındaki bu gözle görülür artı
ş, ilk etapta insanı umutlandırsa da, meseleninin özüne baktığınız da hiç de öyle umut verici düzeyde olmadığı, aslında ortada tuhaf bir durumun olduğu gözleniyor.

Bir ses e
ğitimcisi hoca eşliğinde aylar süren çalışma sonucunda sahneye konulan koro eylemi finalınden sonra meseleyi dikkatlice takip ettiğinizde görülen manzara yamalı bir bohçayı  andırıyor.

Evet, bir koro hocasının nezaretinde gerçekle
şen ve aylar süren çalışmalar sonucunda çok sesli icra edilen türküden, dünyanın her yöresinden baladlara varana kadar eserin icrasının ardından, koro elamanları özel yaşamlarında, sahnede icra ettikleri müziğe ne kadar yer veriyorlar?

Sahnede polifonik çok sesli koro; sahneden inince, mesela seni seven kalbim sana, deli oluyor anlasana, sana dayanamıyorum inan ki, sensiz mutlu olamıyorum, sözlerinin ihtiva eden pop kılıklı Yıldız Tilbe terennümü,
sahnedeki müzikten daha fazla yer buluyor icracıların sosyal yaşamında.

Gözlemledi
ğime göre bu amatör çok sesli koroların üyeleri sahnede terennüm eyledikleri  müziği  özel yaşamlarında tüketmiyorlar! Ve böylelikle ortaya sosyal yaşamda yaşamayan, sadece kötü bir öğrencinin ev ödevi bakışına benzer  öykünmeye dayalı, özenti ürünü, yapay müzikler ortaya çıkmış oluyor.

Hülasa kendi pi
şirdiği yemeği yemeyen aşçı gibi.

Kendi mesle
ğimden bilirim, sahnede klasik eser oynayıp, kuliste damar arabesk müzik dinleyen devletin A kadrosu maaşı ve sosyal güvencesi verdiği “sanatçıları” gibi. Bunların sayısı hiç de öyle az değildir. Biliyorum, tanığım, yaşadım onlarla!

Sonuç olarak, Polifonik koro adı altında hiç samimi olmayan, tema
şaya dayalı; eğlence ve (olursa) gezi yanı ağır basan sosyal eylemler çıkıyor ortaya.

Yani, müzik bahane, tuhaflık
şahane!


Müfit Semih Baylan
Editör

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2018