Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1730




Sizce Tarkan hala Türkiye'nin Megastarı mı?

Evet
Hayır

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 






Şu an 27 müzisyen gazete okuyor
 
 
Editör'den
 
 
Yayımlanan Sayı : 1712

İdil Biret ile iki gün… - 29.01.2019





Yaşadığımız coğrafyadan çıkan seçkin sanatçılardandır. Ayrıca Dünya'nın en geniş repertuvarlı piyanisti ünvanını halen taşımaktadır.

Avamlı
ğın, cehaletin yüceltildiği şu karanlık günlerimizde çocuklarımıza anlatmamız, örnek göstermemiz gereken; başarılı sanat hayatının, kültürünün, bilgisinin yanında mütevaziliği ve zarafetiyle büyük değerdir Devlet Sanatçısı İdil Biret.

Piyano çalı
şındaki üst düzeydeki performansı, tüm eserlerin notalarını aklında tutması, bu nedenle resitallerinde nota kullanmaması, ve finalde yaptığı bislerle 1941 doğumlu 78 yaşında bir sanatçı olduğuna inanmanın mümkün olmadığı büyük yetenek, büyük sanatçı İdil Biret Trabzon’da misafirimizdi.

Son geli
şinden 26 yıl sonra Trabzon’a Mavi Nota e-Müzik Gazetesi’nin daveti üzerine gelmişti.

Trabzon’a geldi
ği 24 Ocak günü “ben Trabzon’u gezmek istiyorum” deyip Trabzon’u yalnız gezen ve sonuçta Trabzon’u çok kalabalık ve hareketli bir şehir olarak niteleyen, daha önceki iki gelişinden çok farklı gördüğünü ve her tarafın beton olduğunu söylemekten kendini alamayan Devlet Sanatçımız İdil Biret, Trabzon’u anlatan derli toplu bir kitap bulamadığını üzüntüyle belirtiyordu.

Kaldıkları otelin hemen yakınındaki bir AVM’de sinemaya da giden Devlet Sanatçımız
İdil Biret, son günlerin revaçta filmi Çiçero’yu eşi Şefik Büyükyüksel ile birlikte izlemiş.

Üniversitenin piyanosunun Rus cazcılar tarafından resmen katledildi
ğinin görüntüsü içinde Ankara’dan davet ettiğimiz akordör Ali İhsan Hayal’in salona gelmesiyle birlikte konser hazırlıkları başlamış oldu. Değerli eşi Şefik Büyükyüksel herşey ile a’dan z’ye ilgilenerek olanaklar çerçevesinde eksiksiz olarak salonu akşamkı konsere birlikte hazırladık. Bu arada pedal ve bağlantılarına, klavyesine kadar katledilen piyano,  akordör tarafından akort dahil beş buçuk saat gibi bir süre içinde İdil Hanıma "şahane “ dedirten bir konuma getirildi.

Hazırlıklar sürerken, yemek için restorana indi
ğimizde değerlimiz İdil Biret, “bu menüdeki yemekler besin açısından çok güçlü ben bunları yersem beni zorlar, ben özel menü istesem yapabilir miyiz?” sorusunu tüm nezaketi ile bana sorunca istediği menüyü restoran mutfağına bizzat başında durarak yaptırdım. Ve tabii çok mutlu oldular.

Yemek sonrası “Trabzon’un sütlacının pek me
şhur olduğunu, kendilerine ikram etmek istediğimi” söyleyince “çok teşekkür ederim almayım, sütlaçta pirinç var, şimdi onu yersem beni susuz bırakır, enerjimi düşürür  akşam konserde rahat çalamam, ben su rica edeyim” dedi ve oturduğumuz sürece su ve çay içti.

Yukarıdaki paragrafı özellikle yazdım. Yazdım, zira bir dünya sanatçısının disiplininden ö
ğreneceği çok şey var ülkemin kimi sanatçılarının. Özellikle Ordu’da turnede disiplinsizliği yüzünden bacağını kırıp, rejide olmadığı halde sahneye tekerlekli sandalye ile çıkan ve bunu oyunu erteletmedim kamuflajı ile kendine fedakarlık rolleri takınan algı operasyoncusu DT sanatçılarına, onların genel sanat yönetmenlerine ve bunu medyada haber yapan gazetelere gitsin diye yazdım.

Resital tam saatinde salonu dolduran 400 kadar dinleyicinin yerini almasıyla ba
şladı. Önce Devlet Sanatçısı İdil Biret’in Beethoven albümünün serüveninin anlatan belgesel sunuldu. Beethoven’in hemen tüm eserlerinin Bilkent Senfoni Orkestrası tarafından ortaklaşa gerçekleştirilen bir projeyle kayıt altına alan ve albüm olarak yayımlayan dünyadaki tek sanatçı olması, tabii ki gurur kaynağımız.

Sonra,  40 dakika kadar süren resitale geçildi ve finalde üç kere bis yapan Devlet Sanatçısı
İdil Biret, 26. Mavi Nota Müzik Ödülleri Seçiciler Kurulunun oybirliği ile kendisine takdim ettiği Müzik Emek Ödülü’nü, ödülün kurucusu ve e-gazete imtiyaz sahibi bendenizin elinden aldı.

Konser sonrası, fuayede albümlerini ve adına yazılmı
ş kitapları imzalayan İdil Biret, imza yerine ezbere bildiği eserlerin bir mezür notasını yazarak, seçkinliğini bir kere daha gösterdi.

Konserden sonra, Trabzon’un
şirin İlçesi Akçaabat’ta, Akçaabat köfteli menü ile taçlandırılan birliktelik Devlet Sanatçımız İdil Biret ve değerli eşi Şefik Büyükyüksel’in 26 Ocak günü Trabzon havaalanı VİP kapısından uğurlanması ile sona erdi. Vedalaşmadan önce, İdil Hanım'ın Trabzon'u anlatan bir kaynak bulamadım sözünü hatırlayarak, Trabzon Valiliği tarafından yayınlanmış, müzik maddesini yazdığım 500 sayfalık koca bir albümü kendilerine hediye ettim.

Bir sosyal sorumluluk projesi olarak 25 yıl önce ba
şlayan Mavi Nota yolculuğu, dünyanın en seçkin sanatçılarından en önemlisini misafir etmekten ve bu yolla Trabzon konser yaşamına çeşni ve var olan kuralları hatırlatması nedeniyle bir kere daha amacına ulaşş oldu.

78 ya
şındaki anıtsal sanatçımız Devlet Sanatçısı İdil Biret’e sağlıklı bir ömür, daha nice başarılı konserler diliyorum.

Müfit Semih Baylan
Editör

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019