ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1953
Şu an 39 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Haberler


Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü'nden Basın Açıklaması 03.01.2011


Müzik, kullandığı malzeme yönünden en soyut sanat olması sebebiyle toplumların bu kültüre ulaştıkları son sanat dalıdır. Gelişmiş toplumların ulaşş olduğu en son aşama olan müzik kültürü, o toplumun evrensel kültür ve uygarlık dünyasındaki yerini belirler. Bilinmelidir ki bu yeri belirleyen özellikler evrensel normlarda bestelenmiş olan sanat müziğidir. Pop müzik veya yerel müzikler değil. Bu noktada bilinmesi gereken en önemli gerçek şudur ki; toplumları sanat ve tarih sahnesinde temsil eden, bireyin içinde bulunduğu çevre değerleriyle yoğrularak kendisini ifade etmeye çalışğı, büyük tasarımlı, evrensel normlara uygun sanat eseri ile tüketime yönelik ticari kaygılarla yapılmış günün modasına uygun şarkı kültürünü ayırt edilmesi gerektiğidir.

Özellikle tarihçilerin bunu çok yakından bilmeleri gerekirken, sapla samanı birbirine karı
ştırdıkları gözlenmektedir.

Son zamanlarda özellikle Türk Müzik Devrimi’nin simgele
şmiş sanatçıları olan Cumhuriyetin ilk kuşak bestecileri, bazı etik dışı sıfatlara maruz kalmışlar, zaman zaman da yapıtları nedeniyle aşağılanmışlardır.

Dünyada ya
şayan her besteci teknik, dil ve üslup bakımından birbirinden ne kadar farklı müzikler besteliyor olsalar dahi üzerinde yaşadıkları topraklardan beslenirler. Bu bazen çok somut bir alıntı şeklinde, bazen de iyice soyutlanmış, stilize edilmiş ve gizlenmiş şekilde karşımıza çıkmaktadır. Türk Beşleri de kullandıkları teknikler ve üsluplar ne kadar birbirinden farklı olsalar dahi hep bu kaynaktan Türk Ulusunun öz kültürel kaynaklarından beslenmişler, evrensel sanat müziği dünyasına yapıtlar armağan etmişler, Türk ulusal ekolünü yaratma çabasına girmişlerdir.

Bu bestecilerin estetik de
ğerleri tartışılabilir. Ancak yarattıkları tartışılamaz. Nasıl ki Balakirev Rusya’da, Moniuszkco Polonya’da, Smetana Çek Cumhuriyeti’nde ulusal müziğin yaratılmasında öncü rolü oynamışlarsa, Saygun, Erkin de aynı rolü oynamışlardır ülkemiz için.

Tabiî ki yaratıcılık ve evrensel anlamda ekol olu
şturma on yıllara değil, yüzyıllara yayılan bir süreçtir. Rusya ulusal ekolünü, Glinka doğuncaya kadar yaşamış onlarca isimsiz besteci üzerine inşa etmiştir.

Bazı müzik otoritelerince 20. yüzyılın en büyük bestecilerinden birisi olarak gösterilen Saygun, yalnızca Ulusal Türk Müzik ekolünün temellerini atmı
ş olmakla bile böyle aşağılanmayı ve hakaret edilmeyi hak etmemektedir. Tabii tarihçi olsalar bile pop kültürü ile gerçek sanatsal tasarımın ayırımında olamayanların bunu görmesini beklemek yersizdir, en azından bilim adamı olarak, onlardan uzmanlık alanları olmayan konularda susmalarını beklemek gelecekte terbiye sınırlarını zorlayan bir haksızlık yapmalarını önleyecektir.

Şimdi ise bu konuyu bilenler, onlardan Ahmet Adnan Saygun, Ulvi Cemal Erkin, Necil Kazım Akses, Cemal Reşit Rey ve Hasan Ferit Alnar adına bir özür beklemektedirler.


Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlü
ğü
adına

Prof. Rengim GÖKMEN
Genel Müdür ve Genel Sanat Yönetmeni
Tüm Haberler