ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1953
Şu an 54 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Haberler


Sanatçı vekil Meclis'ten şikayetçi: Hayal kırıklığına uğradım 22.01.2012


Adı Ege türküleriyle özdeşleşen Türk halk müziği sanatçısı, Meclisin yeni milletvekili Çandar, siyasetten sanata A.A muhabirinin sorularını yanıtladı.

Siyasete, “Artık zamanı geldi, bir doyuma ula
ştım, siyasete atılayım” şeklinde bir anlayışla atılmadığını ifade eden Çandar, 17 yaşından bu yana siyasetle ilgili olduğunu söylüyor.

İşçi bir ailenin çocuğu olan Çandar, bu nedenle Türkiye'deki olumsuzlukları, üniversite sürecinde toplumsal sınıflar arasındaki uçurumları iliklerine kadar duyumsadığını anlatıyor. Çandar, siyaset yapma amacını, “Baştan beri bu olumsuzluklara müdahale etmek” diye açıklıyor.

Ça
ğdaş, adaletli, çalışan bir Türkiye hayaliyle 17 yaşından beri yaşadığını dile getirerek, “Buna bir parça katkım olabilir mi gerekçesiyle Meclise geldim. Bu, bugünlük değil, uzun soluklu proje” diyor.

Çandar, neden CHP'de siyaseti tercih etti
ğini ise “Birileri 'CHP statükonun partisidir' dese de Türkiye'yi, tek partili sistemden çok partili sistemi getiren CHP'dir. Her türlü egemenliğinden, iktidarından vazgeçip, Türkiye'nin çağdaş bir siyasal ortama kavuşması için çaba sarf etmiş olan da CHP'dir. Dolayısıyla CHP'nin, önümüzdeki süreçte Türkiye'nin yine belirleyeni olacağını düşünüyorum. Ben sol kökenli insanım, CHP içinde olmak kadar daha doğal bir şey olamaz” sözleriyle dile getiriyor.

“HERKES B
İRBİRİNE YİYECEKMİŞ GİBİ BAKIYOR”

Tolga Çandar, “Siyasete alı
şabildiğiniz mi umduğunuzu bulabildiniz mi?” sorusuna ise şöyle karşılık veriyor:

“Siyasete alı
şmak kavramı, bizim için geçerli değil, zaten siyasetin içindeydik. Aktif olarak 20 yıldır siyasetin içindeyim. Buraya alışabildim mi; hayır. Meclise alışabildiğim söylenemez. Çünkü Meclisi, daha ciddi, daha kaliteli, daha ülke için çırpınan insanların mekanı zannediyordum, yanılmışım. Burada ne yazık ki böyle bir yapı yok. Burası, ülkenin trajedisidir. Bu çok büyük bir tragedyadır. Oyun oynanıyor. Bu oyunun bedelini sokaktaki insan ödüyor.

Herkes birbirine yiyecekmi
ş gibi bakıyor, herkes sanki birbirinin kuyusunu kazacakmış, herkes 'bir sonraki dönem tekrar nasıl milletvekili olurum, bir yerlerden ihale bağlantılarını nasıl kurarım, birilerini bir yerden tayin ettirirsem bundan nasıl bir politik çıkar sağlarım. Partim içinde önümüzdeki dönem bakanlık değişimi olursa, nasıl olur da bir bakanlık kaparım.' Türkiye'nin burada yeniden üretilmesi gerekirken, yeniden üretileceğini zannederken, Türkiye'nin nasıl tüketildiğini görüyorum. Buraya her gelişinde emin olun ağlamaklı oluyorum, keşke elimde güç olsa da burayı sil baştan yapabilsem.”

“BURADA HERKES AKILLI”

Çandar, “Hayal kırıklı
ğına mı uğradınız?” sorusunu ise şu cümlelerle anlatıyor:

“Hem hayal kırıklı
ğı hem de her kapıdan içeri girişte, her Genel Kurulda ağlamaklı oluyorum. Anadolu'nun bu güzelim insanlarına, hepsine yazık. Benim gibi düşünen, düşünmeyen, seçimlerde bize oy veren, vermeyen herkes için bu bir trajedidir. Lütfen herkes aklını başına toplasın. Dışarı çıktığımda, 'Allah bu insanlara akıl fikir versin' diyor birileri. Mecliste herkesin aklı fikri kendine yetiyor da artıyor bile.

Burada herkes akıllı, akıllı olmayan hiç kimse yok. Mecliste bireylerin ihtiyacı olan
şey akıl fikir değil, Mecliste eksik olan vicdan. Allah buradaki herkese vicdan nasip eylesin. Bu insanlarda eğer birazcık vicdan olursa, sorunlar da kendiliğinden çözülecektir. Burada bir mahalle kavgası dönüyor. Benim için trajedi olan budur. Burası Türkiye'nin öncüsü olması gereken yer. Ben dışarda neden halk politika kurumuna saygısı ve güvenini kaybetti diye hep merak ederdim, Meclise gelince neden halk bu insanlara güvenlerine kaybetmiş çok net şekilde gördüm. İçler acısı. Allah ülkemize, bu ülkenin güzelim insanlarına yardım etsin.”

“POPÜLER KÜLTÜRÜN EN GEREKS
İZ ŞEYLERİNDEN BİRİ

Eurovision
şarkı yarışmasını, “Bir endüstri. Tükenen Avrupa dünya plak enstitüsünün, kendisine çıkış aramasının yolu. Pop müzik enstitüsünün, tüketebileceği kahramanlar arayışının bir parçası. Popüler kültürün en gereksiz şeylerinden biri” diye değerlendiren Çandar, bu yarışmaların hiçbir şey ifade etmediğini savunuyor.

Çandar, ancak buradan çok ciddi gelir sa
ğlayanların bulunduğunu, gelir sağlayanların da kendilerine bunun ne kadar gerekli olduğunu inandırdıklarını, Eurovision'dan birilerinin iyi kazandığını ileri sürüyor.

Tolga Çandar, bu yıl Türkiye'yi temsil edecek Can Bonomu'yu daha önce dinlemedi
ğini ifade ediyor.

AA
  
Tüm Haberler