♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Barok saraylar, Barok müziklerin geliştiği konser, opera ve balelerin de mekânları olmuştur. Aynalı galeriler (aynalı salon), saray tiyatroları, saray bahçeleri, kiliseler, şatoların geniş hol mekânları birçok yeni müziklerin ilk sunulduğu yerler olmuştur. Bu müzikleri sipariş ederek yazılmasına katkıda bulunmuş kral, prens, prenses, han ve sultanlarla yaşatılmış müzikler sosyal ortamın birlikteliğine de vesile olmuştur. Monarşi ya da hanedanın sade vatandaşla kaynaşmasının olumlu ve olumsuz ilk belirtilerini barok ortamda görmekteyiz. Halka ait söylem, dans ve jestlere yer verilir olmuş ve insani duyguların abartılı yorumları hoş karşılanır olmuştur.
Opera librettoları ve tiyatro oyunlarının metinleri; yazarının deyişleri arasına, eski mitolojik hikâyelerin ve eski kitaptan (Tevrattan) alınma olaylar ile dolaylı yazılan hikâyelerin müziklendirildiği yeni bir mecradır. Müzikte halkın danslarını kaynak kullanan çalgı müzikleri ve yeni formlar doğa ile ilişkili müzikli anlatımlar, taklitler geliştirilir. Bunların her biri görkemli sunuşlardır. Türklerin Barok müziklerdeki ortak paydalığı olan Osmanlı sarayı da, yeni şarkı, söz ve formları çalgı müziği konusundaki yenilikleriyle Osmanlı Barok müziğinin en güzel ve görkemli külliyatına sahiptir.
Barok saraylarının yukarıda saydığımız bu özelliği, festivalimizin programlarının zengin içeriği ile sunulacaktır. Bu yılın temasındaki saray bağlamını gerçekçi olarak yansıtabileceğimiz yegâne mekânın Türkiye’nin ayakta kalabilmiş son saray tiyatrosu olan Yıldız Sarayı Tiyatrosu olacağını düşündük. Bu yüzden festivalimizin açılış konseri Yıldız Saray Tiyatrosu’nda gerçekleşecektir. Org çalgısının tarihte İstanbul’dan yayıldığı ve barok dönemde yazılan görkemli Barok org eserleri düşünülerek hazırlanan gezi programı sonrası gerçekleşecek ikinci konser İstanbul Katedrali Sen Espri’de (St. Esprit) gerçekleşecektir. Festival Kadıköy yakasının sanatsal barometresi olan CKM’de (Caddebostan kültür Merkezi) gerçekleşecek son Barok konser ile sona erecektir. Ayrıca İstanbul Barok mekânları gezisi, Barok konusunun açıklamalı konferans ve dinletilerine yer verilmiştir.
FESTİVAL PROGRAMI
30 Nisan 2013, Salı
Yıldız Saray Tiyatrosu’nda Barok Saray Müziği Konseri
Porselen her ne kadar ilk kez Çin’de üretilse de Avrupa’daki üretimin yaygınlaşması Barok döneme tekabül eder. Barok saraylardaki müzik davetlerinde Meissen porselenlerinde ikramlar yapılırdı. Avrupa’daki bu barok tarzı porselenler çok sonraları Yıldız Saray Porselen Fabrikası’nda üretilen çalışmaların da esin kaynağı olmuştur.
Konser: Barok Saraylarının Müzikleri 1
G.F. Händel – Apollo & Daphne Dramatik Kantat HWV 122
Saati: 19.00, Yeri: Yıldız Saray Tiyatrosu
İstanbul Barok müzik ve sanat yönetmeni Leyla Pınar (klavsen ve org)
Dilruba Bilgi (soprano) ve Caner Akgün (bariton)
Sahne- hareket düzeni,Ali Pınar
Elise Juska, Ceren Gürkan( kemanlar)-Bülent Küçük,Amedeo Grazia (violalar)
Burak Ayrancı (violonsel ,süreklibas)
02 Mayıs 2013, Perşembe
Divan Şiiri Üzerine Seminer ve Saint Esprit İstanbul Katedrali’nde Org Konseri
Konser:Org ve Kontratenor konseri
Saati:20.00 Yeri: Saint Esprit Katedrali.
Matteo El Khodr (kontratenor), Kaan Buldular (kontratenor)
İstanbul Barok, Leyla Pınar (org),
Händel, Vivaldi,J.Fichere,Pergolesi (kantat ,düet, tokkata,passakay, aryalar)
Osmanlı’da Barok Divan Edebiyatı’dır. Divan Edebiyatı paralelinde Osmanlı Barok Müzikleri de görülmektedir. Örneğin Hafız Post, Tamburi Mustafa Çavuş ve aynı zamanlarda Vivaldi’nin 4 mevsimi besteleniyordu. Avrupa’da Albinoniler, Bachlar ve niceleri bu döneme isimlerini yazdırırken zaman ve mekânı da beraberinde değiştirdiler. Aynı dönemde İstanbul’da Nesimi, Nedim, Nef’i eserler üretti. İstanbul Barok Festivali sanat tarihindeki bu seyrin tanığı olmak için mütevazı bir sanat dokunuşu hazırladı. Davetlisiniz…
Programımız divan Edebiyatı üzerine bir seminerle başlayacak, ardından bu dönemin önemli şairlerinin eserlerinden oluşacak bir şiir dinletisi ve İstanbul Barok’un vereceği konserle devam edecek…
Söyleşi ve Şiir Dinletisi: Osmanlı’da Barok dönem Edebiyatı: Divan Şiiri
Saati: 18.30 Yeri: Saint Esprit Katedrali (Harbiye)
Tiyatro Sanatçısı Altan Gördüm
Gezi: Katedral ve altındaki kabristan gezisi
Saati:19.15 Yeri: Saint Esprit Katedrali.
04 Mayıs 2013, Cumartesi
Barok Mekânlar Turu
Keşfedilemeyecek kadar engin bir coğrafyadır İstanbul… İstanbul’daki Barok mimari de keşfedilmeyi bekleyen hazinelerden biridir… İstanbul Barok festivali için hazırladığımız çok özel bu gezide bilinmeyen yönleriyle Barok mimarisinin çeşitli mimari yüzlerini göreceksiniz. Mimar Sinan’dan sonra ve Balyanlara dek uzanan bir çizgide dönemin en seçkin eserleriyle tanışacaksınız.
Buluşma Yeri 1: Taksim AKM Önü Saati: 09:00
Buluşma Yeri 2: Kadıköy Saati: 09:30
Gezi: Eski İstanbul’da Barok Mekânlar
Güzergâh : Üsküdar Ayazma Camii, Beylerbeyi Camii, Ortaköy Büyük Mecidiye Camii, Yıldız Küçük Mecidiye Camii, Laleli Camii, Nuru Osmaniye Camii.
05 Mayıs 2013, Pazar
Barok SeminerLeyla Pınar
Sevil Arslan -dinletı, (barok şarkılar) ve
Galata’da Barok Yürüyüşü
Galata Avrupa’nın İstanbul’daki aynasıdır… Avrupa’da yaşanan mimari ve sanat gelişmelerinin İstanbul’a ilk geldiği yer Galata Limanı olmuştur. Avrupa’da Barok bir mimari üslup olarak ortaya çıktığında bunun İstanbul’da yansımaları oldu. Bu kısa turumuzda Galata’da gerek Barok dönem olarak adlandırılan 17.yüzyılda inşa edilen mimari mekânlar gerekse de bu etkiyle yapılmış bazı eserleri keşfe çıkıyoruz.
Galata Mevlevihanesi, Nusretiye Camii, Tophane Meydan Çeşmesi, Turk Ortodoks Patrikhanesi, Ermeni Surp Krikor Lusavoriç Kilisesi, Sen Benoit Fransız Okulu, Kemankeş Mustafa Paşa Camii, Galata Bedesteni, Arap Camii, Yanık Kapı, Sen Piyer Hanı, Podesta Binası, Sen Piyer ve Pol Kilisesi…
Seminer: “Avrupa ve Osmanlı Barok’u ve İstanbul’a Yansımaları”
Saati: 10.30-11.45 Yeri: Bahar Korçan Atölyesi.
Gezi: Galata semtindeki Barok dönem yapılarının keşfi
Saati: 13.30-17.00
07 Mayıs 2013, Salı
İstanbul Orgları Turu
Müziğin tınıları eşliğinde bir tura hiç katıldınız mı? Orgların tuş seslerini duyacağınız, kiliselerin loş ama bir o kadar mistik atmosferi içinde tarihin derinliklerine doğru müzik sesleriyle akacağınız bir gezi hazırladık. İstanbul’un bilinmeyen bir hazinesini bu geziyle keşfedecek ruhun gıdası olan müzikle zenginleşeceksiniz. Bu olağan dışı gezimizde Leyla Pınar İstanbul ve Orgları kitabında yer alan, orgların her birinin tarihçelerini ve teknik özelliklerini üzerinde göstererek anlatacaktır. Ayrıca bu orgların üstünde kısa parçalar yorumlayarak her bir orgun tınısal özelliklerini de gösterecektir. St. Antoine Kilisesi’nde konser gibi daha uzun bir dinleti olabilir. Böylelikle katılımcılar, tıpkı bir kilise konserinde olduğu gibi orgun sesini aşağıdan deneyimleyebilir.
Buluşma Yeri 1: Kadıköy Saati: 09:00
Buluşma Yeri 2: Taksim AKM Önü Saati: 09:30
Gezi: İstanbul’da orgların turu
Güzergâh: St. Esprit Kilisesi (Harbiye), Antoine Katolik Kilisesi, Keldani Katolik Kilisesi, Santa Maria Draperis, St. Louis de Francis Kilisesi, Kırım İngiliz Protestan Kilisesi, Galata Pierre ve St. Paul Kilisesi.
08 Mayıs 2013, Çarşamba
CKM’de Barok Saray Müziği
Konser: “Osmanlı ve Avrupa Saraylarından Barok Müzikler ”
Saati: 20.00 Yeri: CKM (Caddebostan Kültür Merkezi A Salonu)
İstanbul Barok, Leyla Pınar (org ve klavsen), Kaan Buldular (kontratenor), Reyhan İllez (tanbur), Bülent Küçük (viyola)