♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
11. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali’ne konuk olan Hırvat piyano virtüözü Kemal Gekiç, Koyunbaba Antik Taş Ocağı’nı dolduran klasik müzikseverlere unutulmayacak bir müzik şöleni yaşattı. Daha önce 22 Temmuz’da yapılacağı belirtilen konser, milli yas nedeniyle 27 Temmuz akşamına ertelenmişti.
Önceki yıllarda iki defa Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali’nin konuğu olan Kemal Gekic, geçtiğimiz akşam dinleyicilerinin karşısına yine standart yorumların ötesinde keskin müzikal incelemesi, hayal gücü, hayret uyandırıcı hüneri ve eserlerin derin manevi anlamını irdelediği yorumlarıyla çıktı. Gekiç, festival sahnesinde Beethoven, Wagner, Rachmaninoff, Mussorgsky ve Balakirev’in eserlerine yer verdi.
Mükemmel yorumlarıyla alkış aldı
Hırvat piyanist, programına Ludwig van Beethoven’un bestelediği, Franz Liszt tarafından transkripsiyonu yapılan “5. Senfoni do minör, op.67” adlı eserle başladı. Eser başlıkları şu bölümlerden oluşuyordu. “Allegro con brio”, “Andante con moto”, “Scherzo. Allegro” ve “Finale”. Konser daha sonra transkripsiyonunu Liszt’in yaptığı bestecisi Richard Wagner’e ait “Tannhauser Overture” adlı eserle devam etti. Gecenin ikinci yarısında Gekic, önce Sergei Rachmaninoff’un 2 prelüd ve 5 etüdten oluşan “Elegie in E-flat minor op.3 no.1” adlı eserini seslendirdi. Sanatçı, daha sonra aranjesini kendisinin yaptığı Modest Mussorgsky’nin "Aziz John'un Çıplak Dağda Gecesi" adlı serine yer verdi. Kemal Gekic, Mily Balakirev’in "Islamey" - Fantazi op.18” adlı eseriyle konserini sonlandırırken izleyiciler tarafından ayakta alkışlandı.
“Festivalin dünyada bir eşi yok”
Türkiye ve festivalle ilgili görüşlerini dile getiren Kemal Gekic, “Festival hem tarihi hem doğa olarak harika bir yerde gerçekleştiriliyor, dünyada bir eşi yok. Bu özelliklerin yanında festival kampüsünde yaratılan sanat ortamı, diğer yandan adanmışlıkla çalışan bir ekip, tüm bu özellikler bir araya geldiğinde mükemmel bir festivale dönüşüyor” dedi.
Başarıları saymakla bitmiyor
Hırvatistan, Split doğumlu Gekic müziğe karşı olağanüstü yeteneğini bir buçuk yaşında belli etti ve ilk derslerini teyzesi Lorenza Batturina’dan aldı. Okul yıllarında katıldığı yarışmalarda aldığı çok sayıdaki ödülle dikkat çekti. Yüksek lisansını tamamladığı 1985 yılından sonra yaptığı kayıtlar, Almanya ve Japonya’da 150 bine yakın kopya sattı. Avrupa’nın neredeyse her yerinde konserler verdi, Kanada, Uzak Doğu ve SSCB’de turnelere çıktı ve bu ülkelerdeki TV kanallarında programları yayınlandı. Kemal Gekic, 1990’ların başında ise etkinliklerini büyük ölçüde azaltarak sanatını mükemmelleştirmeye yönelik bir çalışma dönemine girdi. Liszt’in Transandantal Etütleri’nin tamamını kaydettiği set, bu döneminin ilk meyvesidir. Hemen ardından Naxos etiketiyle, Penguin Müzik Kılavuzu’nun “Rosette” ödülünü kazanan Liszt – Rossini transkripsiyonları; Yugoslavya (VAI), Montreal (Palexa) ve Pennsylvania Williamstown Uluslararası Piyano Festivalinden canlı kaydedilmiş albümleri çıktı.
Festivalde sonraki konserler
28 Temmuz Ilya Itın (Rusya), Piyano
4 Ağustos Jean-Bernard Pommier (Fransa), Piyano
8 Ağustos Jean-Bernard Pommier ve Olga Martinova (Fransa), Piyano ve Keman
10 Ağustos Çimen Seymen, Soprano ve Mirella Gardelli, Piyano
12 Ağustos Trio Milhaud (Fransa, Türkiye)
15 Ağustos Gümüşlük Trio, Gülsin Onay, Piyano, Erkin Onay, Keman, Dorukhan Doruk, Çello
Konserlerin başlama saati 21:00’dir.