♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Darmstadt Barok Solistleri, 21 Ocak tarihinde’’İzmir Karşıyaka Belediyesi Opera ve Tiyatro Sahnesi’’ nde verecekleri konser ile klasik müziksever dinleyicilerin karşısında olacaklar.
Bu organizasyonun Almanya ayağında, kendiside bir Keman virtiözü olan Ethem Emre Tamer bulunmaktadır. Tamer ve Alman arkadaşları, İzmir’den iyi, intibalarla döceklerdir. Geride bıraktıkları 10 yıllık başarılı geçmişleri, bu konuda önemli bir kanıttır.
Geniş bir ses aralığına ve ses rengine sahip olan ve bu özellikleriyle zengin bir anlatım gücünü, Stick-Slip-Effect ile dinleyiciye aktaran keman, yaylı çalgılar içinde belki de en tanınmış olanıdır. Bu özel çalgının tarihçesine baktığımızda pek çok kaynakta, 15./16.yy.da İtalya’da ortaya çıktığı belirtilmektedir. Kuzey İtalya,müzik dünyasında keman yeri olarak bilinir.
2014 Mayıs ayında 10 yılı kutlayan Darmstadt Barok Solistleri topluluğunun kurucu ve başkemancısı klasik müzik temsilcilerimizden Ethem Emre Tamer’dir. Topluluğun kuruluş öyküsü ve çalışmaları aşağıdaki şekilde Alman basınında yer bulmuştur.
„Topluluğun sanat yönetmeni, başkemancısı ve solisti Ethem Emre Tamer tarafından 2004 yılında kurulan Darmstadt Barok Solistleri, Darmstadt Devlet Orkestrası üyelerinden oluşmaktadır.Amacı, Barok müzik repertuarının en önemli ve tanınmış eserlerinin yanında, unutulmaya yüz tutmuş ya da hiç bilinmeyen eserlerini de dinleyiciye sunmaktır.
11 kişiden oluşan bir oda orkestrası olan grup Barok dönemlerde olduğu gibi şefsiz çalmakta, modern çalgılar ile barok arşeler kombinasyonunu kullanmakta ve ayrıca çeşitli oda müziği formasyonlarında da konserler vermektedir. Sanatçıların her biri sırayla solist olarak da görev yapmaktadır.Barok Orkestrası yerine, Barok Solistleri olarak adlandırılmalarıda bu fonksiyonu vurgulamaktadır. Ayrıca yenilikçi , olağandışı ve çarpıcı yorumları ile eski ve yeninin sentezini yakalamaya çalışmaktadır.
Barok stil, büyük senfonik orkestral tınıdan çok farklı bir tınıya sahip olduğu için bu stilin gerektirdiği parlak, enerjik, şeffaf ya da sade tınıyı yakalamak uzun yıllar sürmekte ve çok titiz bir çalışmayı gerektirmektedir. Bu tınıyı yakalayan grup, bölgesel çaptaki projelerini artık uluslararası platfomlara da taşımaya başlamıştır.
Barok müzik dünyasının efsanevi topluluğu Musica Antiqua Köln`ün başkemancısı ve sanat yönetmeni Prof. Reinhard Goebel ile de çalışmalar yapmakta ve Goebel`in yüzyıllar sonra keşfettiği ve dünyada ilk seslendirilişlerini yaptığı hiç tanınmamış eserleri de büyük bir hızla repertuarına katmaktadır.Grup Giuliano Carmignola ile de çalışmalarını sürdürmektedir.
Alman basını son yıllarda Darmstadt Barok Solisleri‘ nin yüksek kalitesine, alışılmadık repertuar seçimlerine ve yüksek tansiyonlu yorumlarınada dikkat çekmektedir.
„… yakalayıcı ve canlı yorum …„
„… Birinci sınıf Barok Müzik …“
„… Birbirine uyumun yüksek sanatı …“
„… Barok Müziği bu kadar çeşitlilikte dinlemek çok seyrek …“
„… Çok yüksek derecede virtüöz ve değişken programlar …“ (Kaynak: Darmstädter Echo)
DARMSTADT BAROK SOLİSTLERİ
PROGRAM
JOHANN ADOLPH HASSE Sinfonia in g-moll
Allegro – Andante – Allegro
BIAGIO MARINI Sonata sopra „ La monica“
ANTONIO VIVALDI Concerto d-moll für Streicher und B.C. RV 128
Allegro non molto - Largo - Allegro
BIAGIO MARINI Passacaglio g-moll Op.22
GEORG PHILIPP TELEMANN Concerto für 2 Violen G-dur TWV 52:G3
(Lent) – Gai – Large – Vif
MARCO UCCELLINI Aria sopra „La Bergamasca”
ARA
ARCANGELO CORELLI Concerto Grosso g-moll op.6 nr.8 “Christmas Concerto”
1. Vivace- Grave.Arcate,sostenuto e comesta
2. Allegro
3. Adagio - Allegro – Adagio
4. Allegro
5. Largo
6. Allegro
7. Allegro
ANDREA FALCONIERI Battalla de Barabaso yerno de Satanas
NICOLA MATTEIS Ayres for the Violin
Ground in D, la sol re per fa la mano
HEINRICH IGNAZ FRANZ BIBER Battalia a 10 D-dur
1.Sonata.Allegro
2.Die liederliche geselschafft von allerley Humor
3.Presto
4. Mars
5. Presto
6.Aria
7. Schlacht.Allegro
8.Lamento der Verwundten Musguetirer. Adagio
ANTONIO VIVALDI Sinfonia aus der Oper L`Olimpiade RV 725
Allegro – Andante – Allegro molto
Solist: Ethem Emre Tamer
Ethem Emre Tamer 1969 yılında Ankara'da doğdu. Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı'nda Prof. Nuri Çeken ile keman çalışmalarına başladı. Doç. Reyyan Yücelen-Başaran'ın keman ve Prof. Nuri Yücelen'in oda müziği sınıfından 1990 yılında H.Ü. Bilim Teşvik Ödülü'nü alarak Yüksek Okul ve Konservatuvar birinciliği ile mezun oldu.
1988'de Almanya'da Spohr Akademisi'nde "Meister" Prof. W. Marschner ile çalışarak diploma aldı. 1989'da Bilkent Üniversitesi Yaz Müzik Okulu'nda Prof. Suna Kan ile çalıştı. 1990 yılında Almanya'dan aldığı DAAD bursu ile öğrenimini Berlin Yüksek Müzik Okulu'nda Prof. Ilan Gronich ile sürdürdü. Bu süre içinde Junge Kammerphilharmonie Berlin, Berliner Mozart Orchester, RIAS Jugend Orchester, Berliner Barock Orchester ve Berliner Symphoniker gibi orkestraların konserlerine katıldı.
1992'de İsrail'de "Music by the Red Sea" Festivali çerçevesinde International Symphony Orchestra'da Lorin Maazel ve Yoel Levi ile çalıştı. Ayrıca Frans Helmerson'un oda müziği kursuna katıldı. 1992-96 yılları arasında Deutsches Symphonie Orchester Berlin'de (şef V. Ashkenazy) çalışan sanatçı şimdiye kadar bu orkestranın Japonya ve Avrupa turnelerine katıldı. Ayrıca bu orkestrada N. Harnoncourt, G. Wand, K. Sanderling, D. Zinman, G. Roshdestvensky, C. Von Dohmanyi, K. Nagano gibi şefler ve G. Kremer, I. Handel, L. Harrel, S. Richter, S. Chang, Y. Kissin ve M. Angerich gibi solistlerle beraber müzik yapma olanağı elde etti.
Sanatçı 1995-96 yıllarında Berlin Flarmoni Orkestrası'nın da (şef C. Abbado) konserlerine katılıp bu orkestrada P. Boulez, M. Jansons, S. Rattle ve J. Levine gibi şeflerle de çalışmış ve bu orkestrada çalan ilk Türk Sanatçı sıfatını kazanmıştır. Ayrıca bu orkestralarda DECCA, RCA, Sony, Deutsche Grammophon gibi firmaların 17 CD prodüksiyonuna katılmıştır. 1993 yılında 3 yıllık bir eğitimden sonra Berlin Yüksek Müzik Okulu Keman bölümünü “Pekiyi” derece ile bitirerek masterini tamamlayan Tamer aynı okulda iki yıl boyunca Keman Pedagojisi uzmanlık bölümünde çalışmalarını sürdürmüştür. Ayrıca Prof. Simon Standage ile Barok Keman çalışmaları yapmıştır.
Halen Deutsches Symphonie Orchester Berlin, Frankfurt Operası, Wiesbaden Devlet Operası, Mainz Devlet Operası, Kaiserslautern Radyo Orkestrası, Ludwigshafen Devlet Flarmoni Orkestraları'nın konser ve opera temsillerine sürekli konuk sanatçı olarak katılmaktadır. 1996'dan beri Darmstadt Devlet Orkestrası'nın 2. keman grup şefliği görevini sürdüren ve Türkiye'nin çeşitli orkestraları ile sürekli solist olarak konserler veren Tamer ayrıca Barock Enseble Handel With Care ve Viaggio Musicale'nin solo kemancısı olarak çalış
malarını sürdürmektedir.
Alman Barok Solistleri
21. Ocak. 2015 Saat: 20.00
İzmir Karşıyaka Belediyesi
Opera ve Tiyatro Sahnesi
Frankfurt : Ayhan Azak