ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1964
Şu an 33 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Haberler


Genç seslerden açık mektup; 19.01.2015


Uzun ve zorlu bir Opera eğitim sürecini alabilmek için birden fazla eleme sınavından geçip bu alanda öğrenim görmeye hak kazanan bizler; konservatuvar çatısı altında şan, müzik teorisi, mimik rol, opera oyunculuğu, koro gibi temel dersleri alarak ve üzerine ağır psikolojik süreçler geçirerek eğitimimizi tamamlıyoruz.


Üniversiteye girdi
ğimiz ilk günden itibaren gelecek ve meslek kaygısına düşen bizler, hükümetin sanat politikaları nedeniyle iyice daralmış olan iş sahamızda varlığımızı korumak ve meslek etiklerini oluşturmak üzere mücadele veriyoruz. Sahnede var olma isteğimizden dolayı kurum yönetimlerinin insan sesini ve eğitimini küçümseyen hatta maddi açıdan hiçe sayan tutumlarını çoğunlukla görmezden geldik.


Artık emek sömürüsüne dur demenin vakti geldi.!!!!


Ülkemizin her alanında oldu
ğu gibi özelleştirme politikalarıyla beraber sanatta da ucuz, sosyal güvencesiz, niteliksiz istihdam yapılmakta ve son aşamada "taşeron sistemi ile" sanat adı altında eserler sergilenmek istenmektedir.


"Zorlu Performans Sanatları Merkezi'nde" yapılacak olan "Royal Opera House" prodüksiyonu "La Bohéme" operası bunu bizlere bir kez daha göstermi
ştir. Anlaşılan o ki yapımcılar, bütçe kalemleri içerisinde "La Bohéme" operasında önemli bir yer teşkil eden koroya bütçe ayırmamış ve bu işi ücretsiz yapma ya da kabul edilemeyecek az bir ücret karşılığında yaptırılma yoluna gidilmiştir.


Bu "Ta
şeron Koro" teklifini profesyonel seslerden oluşan korolar emeğinin karşılığını almadan iş yapmayacaklarını belirtip reddetmiş ve bazı amatör korolar da opera uzmanlık alanı olmadığı için kabul etmemiştir.


Ancak, bu prodüksiyon için Sayın Masis Aram Gözbek aracılı
ğı ve yönetimiyle oluşturulan amatör bir koro ile anlaşılmıştır.


Amatör korolar genellikle farklı meslek gruplarından bir araya gelmi
ş ve bu işi hobi olarak yapan kişilerden oluşur. Amatör koroların varlığı ülkemizde müzik ve çok seslilik kavramının gelişimi açısından önemlidir ve desteklenmelidir. Amatör korolar, farklı müzik türleri ve farklı söyleme biçimleriyle birbirlerinden ayrılır ve kendi koro tınılarını yaratırlar. Opera koroları ise operadan bağımsız olarak düşünülemez. Çünkü opera koroları, solistlerle oyunculuk ve sahne eğitimleri konusunda ayrışmaz ve aldıkları eğitimi sahnede uygularlar.


Amatör korolarda söyleyen farklı meslek gruplarından ki
şilerin sadece müzik yapma iyi niyetlerini kullanarak profesyonel oldukları şeklinde lanse etmek ve yüksek bilet fiyatları ile satışa sunulan bir opera eserinde söylemeleri sağlamak ne kadar etiktir? Bu aynı zamanda izleyiciyi yanıltmak değil midir?


Bu durum bu i
şi meslek olarak seçen ve geleceklerini bu alana adayan bizlerin zaten kısıtlı olan iş alanlarının varlığını yok etmekte ve prodüksiyon firmalarının emek sömürüsü yapmasına zemin hazırlamaktadır.

Geli
şmiş ülkelerin hiçbirinde (sosyal sorumluluk projeleri dışında) bilet satışı yapılan, işletme karı güdülen bir prodüksiyonda para almadan ve sosyal güvenceye bağlanmadan insan emeği kullanılamaz.


Ne acı ki durum, TÜSAK yasa tasarısıyla örtü
şmektedir. Özel sektörde sanatın taşeronlaşmasıyla beraber sanatçıların haklarını alamamalarına neden olacaktır.

Bizler insan sesine ve emeğine değer verilmesi için Genç Sesler olarak ses çıkartıyoruz.


Ülkemizde;


TÜB
İTAK KURUMUNUN BAŞINDA HAYVANAT BAHÇESİ MÜDÜRÜNÜN OLMASINA,


ŞEHİR TİYATROLARI BAŞINDA ESKİ GÜREŞ HAKEMİNİN GÖREV ALMASINA,


OPERA, T
İYATRO, BALE , RESİM,HEYKEL GİBİ TÜM SANAT DALLARINDA; SANATIN PROFESYONELLİK GEREKTİRMEDİĞİ ALGISINI OLUŞTURMAYA YÖNELİK YAPILAN  ATAMALARI, YASAL DÜZENLEMELERİNİ KABUL ETMİYORUZ.


SES ÇIKARTIYORUZ !!!!


GENÇ SESLER PLATFORMU

MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI

HALİÇ ÜNİVERSİTESİ KONSERVATUVARI

OPERA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ VE MEZUNLARI

Tüm Haberler