♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Devlet Çoksesli Korosu ve piyanist Fazıl Say arasında bir süredir yaşanan "sansür" polemiğine son noktayı Devlet Çoksesli Korosu açıkladığı bir bildiriyle koydu. Fazıl Say ile çalışmama kararının duyurulduğu bildiride şöyle denildi:
KAMUOYUNA DUYURU;
Devlet Çoksesli Korosu olarak son günlerde sosyal medya ve basında yer alan ve Fazıl Say eliyle yürütülen 'Carmina Burana', 'Müstehcenlik', 'Sansür' ve 'Nazım Oratoryosu' konulu tartışmaları endişe ve üzüntü ile izlemekteyiz. Doğrudan ya da dolaylı olarak içine çekildiğimiz bu tartışmalarla hem kurumsal anlamda yıpranmakta hem de meslek ahlâk ve ilkelerimize uzanan haksız suçlamalara, yakışıksız ve üstü örtülü tehdit içeren ifadelere maruz kalmaktayız.
Oluşan bilgi kirliliği ve tek taraflı suçlamalara cevaben müzikseverleri ve tüm kamuoyunu aydınlatmak amacıyla Devlet Çoksesli Korosu Sanatçıları olarak aşağıdaki açıklamaları yapma gereğini duymaktayız.
"Say'ın eserlerini defalarca seslendirdik"
Koro sanatçıları icra ettiği her eseri, kişilerden ve gündelik tartışmalardan üstün tutmuş, her zaman bu bilinçle çalışmıştır. Nazım Oratoryosu, Yunus Emre Oratoryosu, Carmina Burana, Mozart Requiem, Beethoven 9. Senfoni gibi repertuarındaki birçok eseri bu anlayışla seslendirmiş, bugünden sonra da seslendirmeye devam edecektir. Koromuz kuruluşundan bu yana 'Carmina Burana' ve repertuarında bulunan diğer tüm eserleri bütün metin analizlerini yaparak ve her zaman orijinal metinlerine sadık kalarak icra etmiş ve etmektedir. Fazıl Say’ın Nazım Oratoryosu, Metin Altıok Ağıtı, Fenerbahçe Senfonisi eserleri, koromuz tarafından defalarca seslendirilmiş; turneleri, CD ve DVD kayıtları yine koromuz tarafından gerçekleştirilmiştir."
"Koro sadece bir kere sansüre maruz kaldı"
Koromuz hangi alanda olursa olsun, niteliksiz ve güdümlü sanat üretimine, özellikle de sansür konusunda kurulduğu günden bu güne kadar tutarlı ve net bir tavır sergilemiştir. Koromuz 26 yıllık sanat hayatında sadece bir kere sansüre maruz kalmış, o da Fazıl Say’ın 'Metin Altıok Oratoryosu' konserinde yaşanmıştır; eser koronun iradesinin aksine, anılan bestecinin kendi rızası ile(!) fondaki görüntülerin kaldırılması suretiyle gerçekleşmiştir.
"Kimsenin tekelinde değil"
Koromuz kuruluşundan bugüne meslek yaşamında nitelikli müzik yapma gayreti, kurumsal tavrı, meslek ahlakı, toplumsal ve evrensel değerlere gösterdiği hassasiyetle de takdir edilmiş, örnek gösterilmiş, örnek alınmıştır. Dolayısıyla 'şeref ve haysiyetini' herhangi bir mecrada, herhangi kişi veya kişilere ispat etme ihtiyacı yoktur. Sanatçıların duruşu, onuru, birlik ve beraberliği kimsenin tekelinde değildir. Nitelikli sanat üretme gayretinde olan tüm sanat kurumlarının bu değerleri gerektiğinde savunacak, koruyacak ve yaşatacak birikime, güce sahip olduğu noktasında hiçbir şüphemiz yoktur.
"Siyasi baskı yok"
Koromuz; bugüne kadar bütün sanat kurumları ve sanatçılarla karşılıklı saygı ve iyi niyet anlayışıyla çalışmıştır ve bu ilkelerle çalışmaya devam edecektir. Mesleki ilke ve anlayışımızla örtüşmeyen, çirkin üslup ve haksız suçlamalar nedeniyle tüm koro üyeleri olarak Fazıl Say’ı kınıyor; sanat ve çalışma ahlakının gerektirdiği asgari şartlar oluşana kadar Fazıl Say ile çalışmama kararı aldığımızı bildiriyoruz. Koromuz, elbette Fazıl Say’ın eserlerini başka solist ve yetkin bulduğu şefler ile bundan önce olduğu gibi bundan sonra da memnuniyetle seslendirmeye hazırdır. Bu karar, tümüyle koro sanatçılarının özgür iradesi neticesinde ve herhangi bir idari yahut siyasi baskı olmadan alınmıştır.
Kamuoyuna Saygıyla Duyurulur.
Devlet Çoksesli Korosu Sanatçıları
Tartışma, Antalya Devlet Senfoni Orkestrası'nın programına aldığı Nazım Oratoryosu yerine koşullar sebebiyle 'Carmina Burana' eserini programına almasıyla ortaya çıkmıştı. Fazıl Say sansürlendiğini iddia etmiş, Devlet Çoksesli Korosu'nu kaleme aldığı köşe yazısında sansüre sessiz kalmakla suçlamıştı.
Mil Ha/Al Jazeera