♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Yenilikçi ve gelişmiş yorum ve performanslarıyla modern klasik müziğin dünyada en önde gelen isimlerinden Kronos Quartet, Gümüşlük Antik Taş Ocağında klasik müzikseverlerle buluştu. BOSCH’un destekleriyle gerçekleşen konserde Grammy ödüllü dörtlü alkış yağmuruna tutuldu.
DenizBank ana sponsorluğunda devam eden 12. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali’nde sahne alan Kronos Quartet, Antik Taş Ocağını dolduran binin üzerindeki izleyiciye bir de dünya prömiyeri yaptı. Önemli klasik müzik bestecilerinin eserlerini yorumlamadaki başarısının yanında dünya müziklerine kattığı farklı solukla da her zaman dikkat çeken dörtlü, Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivalinin eser siparişi üzerine, 2013 yılında festivale katılan Besteci ve Gitarist Derek Gripper’in uyarlamasını yaptığı “Miniyamba“ adlı parçanın dünya prömiyerini gerçekleştirdi. 71 kuşaktır Kora çalma geleneğini sürdüren ünlü Mali’li müzisyen Toumani Diabate ve 1996’da ölen babası Sidiki Diabaté tarafından bestelenen ve Derek Gripper tarafından Kronos Quartet için özel olarak aranje edilen “Miniyamba“ adlı eser, izleyicilerin büyük beğenisiyle karşılandı.
Yaylılar için yazılmış dünya müzikleri
Tam bir dünya müziği seçkisiyle izleyicinin karşısına çıkan Kronos Quartet, bu özelliğiyle dünya müzik otoriteleri tarafından el üstünde tutuluyor. 42 yıldır birlikte çalmanın getirdiği mükemmel uyumla etnik kültürlerin geleneksel ezgilerini ve yerel çalgılar için yazılmış eserleri yaylı çalgılara uyarlayan dörtlü, bu özelliğiyle birçok bestecinin kendileri için eser uyarlamasına ya da bestelemesine zemin hazırlamış. Konserin açılışında konuşma yapan festivalin sanat yönetmeni Eren Levendoğlu, Kronos Quartet’i Gümüşlük’te misafir ettikleri için büyük gurur duyduklarını belirterek, “7 yıl boyunca bu akşamki konserin hayalini kurduk. Kronos Quartet’i festival sahnesinde görmek en büyük dileğimizdi ve şimdi onlar bu güzel gecede bize muhteşem bir repertuar sunacak” dedi.
Unutulmayacak bir repertuar
Uzun süre akıllardan çıkmayacak bir seçkiyle Gümüşlük’te festival sahnesinde yer alan Kronos Quartet, konserin ilk yarısına Terry Riley’nin “Selections from Anthem of the Great Spirit from Salome Dances for peace” adlı eseriyle başladı. Ardından Jacob Garchik’in düzenlemesiyle, Omar Souleyman’ın “La Sidounak Sayyada” adlı eserini seslendiren dörtlü, geceye yine Jacob Garchik’in düzenlemesini yaptığı bir Pete Townshend bestesiyle devam etti. Bu eser “Baba O’Riley” adını taşıyordu. Bir sonraki eser ise geceye anlam katan dünya prömiyeri yapan eser idi. Derek Gripper tarafından Kronos Quartet için özel olarak aranje edilen “Miniyamba“ adlı eser izleyici ile buluşurken Kronos Quartet bu defa sahnede Tanburi Cemil Bey’in “Eviç Taksim” adlı eserini Stephen Prutsman düzenlemesiyle yorumlayarak Bodrumlu sanatseverlere bir sürpriz yaptı. İlk yarının son eseri ise Bryce Dessner’in, “Aheym” adlı eseriydi.
Gecenin ikinci yarısına Aleksandra Vrebalov’un “Selections from the sea ranch songs” adlı eserinden “6.Creatures”; “9.Starry night” ve “4.Numbers” başlıklı bölümleri seslendirerek başlayan Kronos Quartet, bu eserin ardından, Aleksander Kościów’un “Oberek for the Terry Riley” adlı eseri seslendirerek devam etti. Gecenin ilginç eserlerinden biri de Stephen Prutsman’ın İzlandalı Post Rock grubu Sigur Rós’un, “Flugufrelsarinn” adlı parçasına yaptığı düzenleme idi. Bu eserin ardından Jacob Garchik’in düzenlemesiyle, Ramallah Underground’ın “Tashweesh” adlı eseri seslendirildi. Dörtlü daha sonra “Tusen Tankar” adlı tradisyonel bir İskandinavya şarkısıyla Bodrumlu izleyicinin karşısına çıktı. Programın sonunda ise Osvaldo Golijov’un arenjesini yaptığı Cafe Tacvba’nın “12/12” adlı eserini seslendiren Kronos Quartet, izleyicinin yoğun alkışlarıyla tekrar sahneye gelerek bis yaptı. Konser sonrasında Gümüşlük’ü çok sevdiklerini söyleyen dörtlü, daha önce böyle bir mekanda hiç sahneye çıkmadıklarını belirterek Gümüşlük Antik Taş Ocağını çok özel bir mekan olarak değerlendridiler.
Festival, 18 Temmuz akşamı Gümüşlük Antik Taş Ocağında “21. Yüzyılın Rus Yıldızı” Piyanist Vyacheslav Gryaznov konseriyle devam edecek.