♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı tarafından geçenyıl düzenlenen "Cumhuriyet’in Klasik Müzik Macerası" başlıklı sempozyumda sunulan bildirler, Prof Dr. Fırat Kutluk'un derlemesiyle kitap olarak yayımlandı.
Cumhuriyet bir medeniyet projesiydi ve ulus uygar olanın en modern haliydi.
Ulus inşa edenler klasik müzikte de ulusal olanı yaratmak zorundaydılar. Sonuç…
Bu kitaptaki yazarlar ülkemizde bir ilke imza atarak bu “sonuc”u eleştiriyorlar, illüzyonu işaret ediyorlar.
Serap görmüyoruz ama yaşatılan bir illüzyonun da tanıklarıyız.
Bu kitaptaki yazarların tümünün bir derdi var! Hepimiz Türkiye’de bir şeylerin yanlış yapılandığı, işlerin doğru yürümediği, hâlâ yapılması gereken onlarca şey olduğu ve doğru anlaşılmadığımızı ya da derdimizi anlatamadığımızı düşünüyoruz. Her şeyin yolunda gittiğini düşünen akademisyen ve müziksever amatörlerle aramızdaki fark bu. Serap görmüyoruz ama yaşatılan bir illüzyonun da tanıklarıyız: (Kitaptan)
Kitabın çok yazarlı olmasının tek nedeni, her biri alanında usta arkadaşlarımla bir arada olmak değil sadece. Eleştirilerimizi birlikte yapmak amacımız. Doğru bildiğimiz şeyleri söylemek adına çalışmalarımızı derleyip topladık. “
Şimdi ise ona ait bir gerçeklikte yaşıyoruz. Sesler işitiyoruz, ahengini o toplum mühendisliğinden almış bir müziğe ait sesler.
Bir medeniyet projesi olarak görülen Cumhuriyet‘te “Klasik Batı müziği” nasıl “milli” tınısını bulacaktı? Bu soruda “bulunması gerekliliğine” dair bir kabul vardı ve ulus inşa etmeye kalkan ve bunun için de öncelikle ulusal olanı yaratmak zorunluluğuyla baş başa kalan Cumhuriyet’in kurucu kadrolarınca en ileri, medeni ve modern olarak bellenen “Klasik Müzik”te milli damarın bulunması ve yansıtılması esaslı bir görevdi.
Bugün işte bu illüzyonu yaşıyoruz.
Halk türkülerini armonik ya da çoksesli kılıp Klasik müzik orkestralarında çalmaktan ibaret bir Klasik müzik serüveninin içindeyiz.
Bu kitaptaki yazarların tümünün bir derdi var! Türkiye’de klasik müzik ve müzik alanında bir şeylerin yanlış yapılandığı, işlerin doğru yürümediği, hâlâ yapılması gereken onlarca şey olduğunu söylüyorlar. Her şeyin yolunda gittiğini düşünen akademisyen ve müziksever amatörlerle aralarındaki farkın altını çiziyorlar: Serap görmüyoruz ama sahnelenen illüzyonun da tanıklarıyız.
Jön Türk modernleşmesinden Cumhuriyet politikalarına bir anlayışın, Halkevleri’nden konservatuvarlara kurumların, marşlardan operetlere eserlerin ele alındığı eleştirel bir toplam.
Cumhuriyet bir illüzyondu, belki göremiyoruz ama işitebiliyoruz.
İÇİNDEKİLER
Sunuş
I. Milli Musiki Ütopyası: “Halk Ruhunu Garp Fenniyle Terkib Etmek”
Okan Murat Öztürk
II. Geleneksellik-Çağdaşlık İkileminde Cumhuriyetin “Milli Musiki” Politikası ve Türk Besteciler
Onur Nurcan-Ebru Güner Canbey
III. Hars ve Medeniyet Ekseninde Cumhuriyet Dönemi Müzik Politikalarının Kitlesel Uygulama Alanı: Halkevleri
Emrah Zıraman-Fırat Kutluk
IV. Kültürel Seçkincilik Bağlamında Darülbedayi’de Operet
Fırat Kutluk- Yasemin Ata
V. Fırat Kutluk Cihat Aşkın’la Konuşuyor
VI. Türkiye’de Müzik Yazarlığının İdeolojik Boyutu
Seyit Yöre
VII. Bir Politik Simülasyon Örneği Olarak Cumhuriyet Dönemi Türk Müziği Politikaları
Özlem Doğuş Varlı
VIII. Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Hükümet Programlarında Müzik: Eleştirel Bir Bakış
Cenk Güray
IX. Devlet Türk Müziği Koroları: İdeoloji ve Yapı
Timuçin Çevikoğlu
İLLÜZYON
Cumhuriyet’in Klasik Müzik Serüveni
Derleyen: Fırat Kutluk
Yayına Hazırlayan: Özcan Özen
Kapak : Sevil Tarla
Sayfa Düzeni: Duru Su
ISBN :978-605-4906-34-5
Barkod : 97860549060345
Dizi : Müzik- 1
Sayfa : 295 sf.
Boyut : 13,5 x 19,5 cm.
Tüm Haberler