♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Chrystal E. Williams ile konuşurken, bir bulaşıcı enerji kasırgasına kapılmamak zor. Müziğin hayatında ne anlama geldiğini, inancını, ailesini ve şarkı söyleyerek dünyayı daha iyi bir yer haline getirme isteğini sevinçle yansıtırken, ateşli gözleri, geniş gülümsemesi ve hayattan daha büyük kişiliğiyle yayılıyor.
Ve bu, bir nota seslenmek için ağzını açmadan önceydi.
34 yaşındaki mezzo-soprano, son yıllarda sürekli kendine bir isim hazırlayarak Metropolitan Opera ile Akhnaten'deki Maketaten'den, Il barbiere di Siviglia'daki Rosina'ya, Sarasota Opera ve Pine Mountain Müziği ile opera salonlarında izleyenleri büyüledi. Festival, Elizabeth Keckley / Coretta Scott King, Washington Ulusal Operası ile Appomattox'ta, Hänsel in Hänsel und Gretel, Knoxville Operası ile, Charlotte in Werther, Baltimore Opera ve OperaDelaware ile Charlotte ve YARDBIRD'de Rebecca Parker, Atlanta Operası, Arizona Operası, Hackney Empire ile birlikte İngiliz Ulusal Operası ve Opera Philadelphia'nın himayesinde Apollo Tiyatrosu ile.
Birleşik Krallık'ta Birmingham Opera Company'de Katerina İsmailova, Mtsensk Bölgesi'nden The Lady Macbeth, Dido ve Aeneas'ta Dido ve The Ice Break'te Hannah olarak rol aldı. Ayrıca The Garden of Martyrs'ın dünya prömiyerinde Yvette gibi rollere imza attı.
Dünyanın dört bir yanındaki senfoni orkestraları ve korolarıyla bir avuç başka rol ve ortak çalışmalar, vokalistlerin gelişmekte olan kariyer yolu için umut verici bir rota çizilmesine yardımcı oldu.
Williams ayrıca, Uluslararası Hans Gabor Belvedere Şan Yarışması, Giulio Gari Vakfı'nın Yıllık Uluslararası Vokal Yarışması, New England Bölge Finalleri'nden övgüler almanın yanı sıra, Wilhelm Stenhammar Uluslararası Müzik Yarışması ile Seyircinin Favorisi olarak onurlandırılan ödüllü bir yarışmacıdır. Metropolitan Opera Ulusal Konseyi Seçmeleri, Liederkranz Vakfı'nın Yıllık Ses Ödülleri Yarışması ve Giargiari Bel Canto Yarışması.
Ancak sahnede filizlenen varlığı ve fark edilmeyi gerektiren ses hünerine rağmen, çok şey anlatan perde arkasındaki işi.
Williams, profesyonel olarak ilk çıkışını yapmadan önce bile, geri verme, inanç ve minnettarlığı ilk sıraya koyma ve yeni nesil opera sanatçılar için sahnenin kurulmasına yardımcı olma konusunda bir ün kazandı.
Williams, Pennsylvania'daki evinden yakın zamanda yaptığı bir Zoom röportajında, aynı zamanda bir müzisyen olan kocasıyla paylaştığı iki yıllık bir görüşmede, "Yapılacak en doğru şey bu," diyor. “Çok eşsiz bir yolculuk oldu. Çok sayıda yeni müzik ve biraz da İngilizce, bazı eski okul standartları ve çok sayıda konser ve resital çalışması yapabildiğim için gerçekten mutluyum.
Ama sanırım Virginia’daki yetiştirişimden hep geri verme fikrini öğrendim. Açılış gecelerinde elden teşekkür mektupları ve kartlar yazmak içime işlendi. Bunu yapmayı her zaman sevmişimdir ve devam ettirdim. İfade etmek benim küçük bir parçam.
Şarkıcılar olarak bu kariyeri tek başımıza yapamayız. Müşterilerden sahne arkasına kadar herkes ayrılmaz bir rol oynar. Onlara minnettarım. Biz bir ekibiz. Ve opera, diğer pek çok sanat formunu bir arada içeren yegane sanat formlarından biridir. "
İlk yıllar
Williams, bir performans topluluğu Virginia, Portsmouth'a gidip, yere adım atarak klasik müzik dünyasına ilk bakışını sunduğunda ortaokuldaydı.
"Altıncı ya da yedinci sınıftaydım ve büyülenmiştim," diyor Williams, yıllar sonra bile gözleri parladı. Neler olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu, ama sadece titriyordum. Müzik çok güzeldi ve klasik müzikle ilgili bir şeyler olduğunu söyleyebilirim. "
Williams'ın ilgisi arttı, seçmelere katıldı ve Vali Kuzey Karolina Okulu'na kabul edildi. Okul, akademik çalışmaları çeşitli sanatsal disiplinlerle bütünleştiren yetenekli lise öğrencilerine hitap etti.
Okulun ses departmanına kabul edilmesine rağmen, Williams o noktada şarkı söylemenin onu çağırdığından emin değildi.
"İlk başta aktif olarak müziğin peşine düşmedim," dedi. İnsanlara yardım etmek istedim. Her şeyin dünyasını iyileştirmek için belki bir okul öğretmeni olabilirim ya da kimya, fizik veya biyolojiye girebilirim diye düşündüm. "
Williams, soprano Leontyne Price'ın canlı performansını New York'a yaptığı bir yolculuk sırasında dinleyecekti. Williams, gözleri ve kulakları müziğin kullanabileceği güce açıldığı için deneyimin kendisi üzerinde derin bir etkiye sahip olduğuna işaret ediyor.
Williams, Price için "Ondan ilham alamadın ve onun yaptığı şeyi yapan insanlara yardım edebileceğimi fark ettim," diyor. "İnsanlara ne hissettiğimi hissettirebilseydim ve yaşadıklarımı deneyimleyebilseydim, o zaman insanlara müzik yoluyla yardımcı olabilirdim."
Williams, ülkedeki en prestijli vokal eğitim alanlarından bazılarında çalışmaya devam etti, 2008'de Carnegie Mellon Üniversitesi'nden ses performansı alanında lisans derecesini, 2010'da opera performansında MM derecesini Yale Üniversitesi'nden aldı ve daha sonra Vokal Akademisi'nden mezun oldu. Philadelphia'da opera performansında sanatçı diplomasını aldı.
2004 yılında kolej çalışmalarına başlamadan önce, Chrystal E. Williams Bursunu başlattı. Williams tarafından her Haziran'da Norfolk, Virginia'daki izleyicilere ücretsiz olarak sunulan bağış temelli "An Evening with Chrystal E.", performans sanatlarında kariyer yapmak isteyen öğrencilere fon sağlanmasına yardımcı oluyor.
"Geldiğim bölgeye geri vermenin çok büyük bir yolu," dedi. Ayrıca, insanların operanın bu yalıtılmışşey olmadığını görmelerine de izin veriyor. Orada kendilerinden birini görüyorlar, aslında bunu yapıyorlar. "
Çalışmalarının ardından profesyonel bir kariyere başlamak, Williams'ın opera sanatı formuna daha da aşık olmasına yardımcı oldu.
"Çok savunmasız ve çok dürüst olmasını seviyorum" diyor. “Farklı sanat formlarını birleştiriyor ve gerçek, gerçek ve özgünlük dolu bir atmosfer yaratıyor ve bunu seviyorum. Müzik yoluyla engelleri aşabilmek ve insanların onları birbiriyle ilişkilendirebileceğimiz bir şekilde harekete geçiren kısımlarına dokunabilmek inanılmaz bir duygu. Müzik bunu benim için yaptı. Başkalarına onlarla birlikte kalabilecek bir deneyim sağlayabilmek için - insanlara bu şekilde yardım edersiniz. "
Temsil Önemlidir
Williams, klasik opera ve yeni müziğin elçisi olmanın yanı sıra, sahnede çeşitliliğin, yani geleneksel olarak sanat formunda eşit fırsatlar elde etmemiş Siyah şarkıcıların temsili olmaktan gurur duyuyor.
Siyah olanların opera söylemediğine inanan şarkıcılar, orkestra şefleri, oyuncu yönetmenleri ve izleyiciler için Williams'ın sadece dört kelimesi var: "Evet, kesinlikle yapıyoruz."
Williams operadaki çeşitlilik hakkında "Yol boyunca bazı adımlar attık" diyor. Ama okuldayken bile, görünüşümden dolayı rol almayacağımı söyleyen insanlar vardı. Bu o kadar uzun zaman önce değildi. Öyleyse, daha önümüzde uzun bir yol var. "
Williams, çözümün bir kısmının operayı sınırlı erişime sahip topluluklara getirme gözü olan kuruluşlar olduğunu ekliyor - tıpkı onun deneyimlediği gibi.
Williams, “Leontyne Price gibi birinin dünyadaki tüm farkı yarattığını görebilmem için” diyor. “Bana benzeyen, profesyonelce opera söyleyen biri vardı. Buna ihtiyacım vardı. Şimdi okullara gidebilmek ve bu tür bir etkiye sahip olabilmek, gençlerin teni kendilerine benzeyen, saçları kendilerine benzeyen ve opera söyleyen birini görebilmeleri - geleceğin tüm yönü üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. sanat formu. "
Williams, diğer çözümün döküm masasının arkasında yattığını söylüyor ve derisinin renginin her seçmede zihninde her zaman bir faktör olduğunu ekliyor.
"Opera, geleneklerle dolu bir şey ve sistemik ırkçılık söz konusu olduğunda bu ipliği kırmak zor" diyor. "Operadaki liderlik rollerinde bana benzeyen pek çok insan ya da operayı destekleyen parayı sağlayan bana benzeyen pek çok insan görmüyorum. Ama bunun bir bahane olması gerektiğini düşünmüyorum.
“Bu konumlardaki insanların, durumun gerçekten değişmesini isteyip istemediklerini bilmek için kalplerini araştırmaları gerekiyor. Kendilerine gerçekten zor soruları sormaları gerekiyor. Sonra, gerçekten olmasını istiyorlarsa, bu değişikliği aktif olarak gerçekleştirmeleri gerekiyor. "
Williams, renkli şarkıcılara veya herhangi bir azınlık grubuna gelince, ilerlemeye devam etmek için kendilerini güçlenmiş hissetmeleri gerektiğini söylüyor. "Eğer müziği arayacaksan, cevap vermelisin" diyor.
İnanç Dolu Bir Yolculuk
Williams, inancına sadık kalarak, Tanrı ve ailesiyle ilişkisinin çok önemli olduğunu söylüyor, özellikle endüstri salgın sonrası performans dünyasında alışılmadık sularda yürürken ve ufukta bir zamanlar heyecan verici projeler ve işbirlikleri belirsizlik içinde asılı kaldığı için. Bunlar arasında Williams’ın ilk kez Carmen rolünde oynaması ve kendi beste çalışmasının prömiyerini yapması da vardı.
COVID-19 nedeniyle performans göstermekten uzak durma zamanı da Williams'ın tutkusunun kökenine dair canlandırıcı bilgiler sağladı. Aynı zamanda kocasıyla, müzikle ve her şeyi birbirine bağlayan inançla kaliteli zaman geçirmesini sağladı.
"Tanrı'ya erkenden, 'Bu kariyeri seviyorum. Ama seninle ilişkimin önüne geçerse, bunu istemiyorum, "diyor Williams. "Tanrı beni olduğum yere ve hayattaki amacıma getirdi. Her şeyi Tanrı'ya teslim etmek tüm baskıyı kaldırır. Bu benim için çok önemli. Kim olduğumun kökü bu. "
Williams ayrıca, kişinin gerçekten başarılı olabilmesi için zihin, beden ve ruhla uyumlu olması gerektiğine inandığını söylüyor - her şeyden önce somutlaştırmaya çalıştığı bir felsefe.
"Bu benim için büyük çıkışlarla büyük bir yıl olacaktı ve bunların çoğu COVID nedeniyle iptal edildi" diyor. Yalan söylemeyeceğim. Bu bir serseri ve hayal kırıklığı yaratıyor. Ve hala şarkı söylemek isteyip istemediğimi merak ettiğim bir dönemden geçtim.
Ama bu seferin yaptığı şey bana farklı yaratıcılık yolları için yer verdi ve bu ilham verici oldu. Gerçekten şarkı söylemeyi sevmeme ve bunun farkına varmamı sağladı, evet, yapmak istiyorum. Ben yaratmak istiyorum. 10 yıllık gidişatım kimin umurunda?
"Diva olma fikrini seviyorum. Ancak opera sanatçıları da sadece insan. Benim için şarkı söylemek istiyorum ve insanların bu duvarları yıkmalarına, farklılıklarımızı kucaklamalarına, hepimizin benzersiz olduğumuzu anlamalarına ve herkesin tek hikayemizde paylaşmasına ihtiyacımız olduğunu anlamalarına yardımcı olmak için şarkı söylemek istiyorum. "
Kaynak: CSMUSİC / Megan Gloss