ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1954
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Haberler


İnanılmaz ses Laura Strickling’ten inanılmaz bir albüm: Confessions 23.01.2021


Yetişmekte olan bir müzikolog olarak, Müzik Tarihine Giriş profesörümün 19. yüzyılın başında Art Song'un doğuşu üzerine ders verdiğini hatırlıyorum. Jane Austen'a dayanan filmlerle karşılaştırarak piyanonun icadına ve orta sınıfın yükselişine bağladı. Büyük bir akşam yemeğinden sonra, aristokratlar oturma odasına çekilir ve uygun genç bayanlar bir eş arayan erkekler için müzik yeteneklerini sergilerdi. Bu metaforun anlaşılması kolay olsa da, tüm türe bakmanın inanılmaz derecede basit bir yolu. Art Song'un sunduğu tek şeyin bu olduğuna inananlar, yalnızca Laura Strickling’in son albümü Confessions'ı dinlemelidir.

Strickling, Art Song'u repertuarının temel ta
şı yapan mükemmel bir sanat sopranosu. 2019 yılında Soprano için The New Music Shelf Anthology'nin küratörlüğünü yaptı. Ona göre, tür, lüks akşam yemeği partileri için burjuva eğlencesinden çok daha fazlasıdır, notlara yazdığı gibi, sanatçı ve dinleyici arasında samimi bir iletişime olanak tanır. Bazı durumlarda, aksi takdirde tartışmaya cesaret edemeyeceği şeyleri söyleme özgürlüğünü ona vermek. “Şarkı, kişiler arası dürüst bir iletişim taahhüdü gerektiriyor ve bir dinleyiciyi, insanların bugünlerde kaçınma eğiliminde oldukları bir gruba yakınlaşmaya davet ediyor. Teknolojik cihazlarımızın arkasına evde saklanmak çok daha kolay… ”

İtiraflar gerçekten bir sevgi emektir. Albüm, diğerlerinin yanı sıra Gilda Lyons, Tom Cipullo ve Libby Larson'un çalışmalarını sergiliyor. Strickling, bu albümde kendisiyle işbirliği yapan herkesle yakın ilişkilerini sürdürdü ve bu, uzun süredir arkadaşı olan piyanist Joy Schreier ile yaptığı çalışmalardan daha fazla göstermiyor. Birlikte, bir el çantası için ödeme yapmaktan bir aşk ilişkisinin sonuna kadar her şeyi araştıran parçalarda teatralliği ortaya çıkarmak için değişen tempi, dinamikler ve enstrümantal renkleri keşfederler. Burada gösterilen tüm müzikler 21. yüzyıldan geliyor ve Cipullo’nun “Ateşsiz Isı Nasıl Elde Edilir” döngüsü dışında, tüm repertuar daha önce hiç kaydedilmedi. Program ayrıca, Clarice Assad’ın "Turn Back the Clock" ta olduğu gibi feminist rock marşlarından Amy Beth Kirsten’in "To See What I See" de olduğu gibi Shakespeare'in tam gelişmiş operatik tedavilerine kadar çeşitli müzik tarzlarını da sergiliyor.

Albümü dinledi
ğinizde sizi etkileyen ilk şey, Stricking’in sesinin netliği ve yarı saydam kalitesidir. Assad'ın "Ne Düşünürlerdi?" Filminde daha iddialı bir kadın olmayı hayal ederken, dinleyicinin üzerine yıkar ve onları hayallerinin içine sardı. Parçaların yapısı, da capo aria'dan farklı olarak, sonunda ilk bölümün tekrarı ile iki zıt bölüme sahiptir. Burada Strickling ve Schreier, anksiyeteden heyecana ve tekrar endişeye sorunsuz bir şekilde geçiş yapıyor. Strickling, şarkının anlatı yayını yönlendirmek için küçültme, süsleme ve apoggiaturas gibi ses tekniğine olan sağlam hakimiyetini kullanıyor. Vokal tekniğine olan hakimiyeti, "Turn Back the Clock" heyecanını artıran yüksek notalarda gezinmek veya passaggio'da gezinmek ve yelpazesinin tepesinden aşağıya gitmek olsun, kesinlikle ona iyi hizmet eden albümün ayırt edici özelliğidir. Cipullo'nun "Ateşsiz Isı Nasıl Elde Edilir" döngüsünün "Cep Kitabı" bölümünde.

Albümün ço
ğu Strickling’in sürekli ton yaratma yeteneği açısından dikkate değer olsa da, gerçek bir şarkıcı sanatçı, Lyons’un "Songs of Lament and Praise" döngüsünden "A Mother’s Lament" örneğinde olduğu gibi dramatik etki için bunu ne zaman kıracağını bilir. Burada oğlunun kaybı için ağlamak için vibrato'unu kullanıyor. Dizideki parçanın ilerleyen bölümlerinde, "Ey oğlum için çılgın bir kadın oldum" diye tüm boğazıyla opera şarkı söylemeye başladı. "Gördüğümü Görmek" sırasında da aynı şeyi yapıyor. Ophelia’nın III. Perde tekil konuşmasının bu ortamında, Strickling pianissimo şarkısından tam anlamıyla dramatik bir sopranoya geçiş yapıyor.

Ek olarak, bu albüm Strickling’in Assad’ın "Fiksasyonu" gibi metinlerle oynama yetene
ğini gösteriyor. Esasen abur cuburla olan aşkını konu alan bu parça bir tangoya ayarlandı. Strickling, 'sahip olmak' ve 'direnmek' gibi kelimelerle oynar ve s'lerle müstehcen bir tavırla alay eder.

Confessions, Art Song'u daha fazla tanımak isteyenler ve bu türe alı
şanlar için ideal bir albüm. Tüm repertuar 21. Yüzyılda yazılmış ve buradaki parçaların çoğu ilk ticari kayıtlarını alıyor. Strickling ve Schreier, bu albümdeki tüm şarkılar için ilgi çekici bir örnek oluşturuyor. Sadece diğer şarkıcılara ayak izlerini takip etme ve bu parçaları standart repertuar yapma konusunda ilham vereceğini umabiliriz.

Lütfen Spotify'da Confessions'ı bulun: Confessions - Album by Laura Strickling, Joy Schreier, Sarah Eckman McIver

Ayrıca Apple Music: Confessions - Laura Strickling ve Joy Schreier'de

Kaynak: csmusic / GREGORY MOOMJY

Tüm Haberler