♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Amerika Birleşik Devletleri’nde yayımlanan CSMUSİC topluluğu, 2012 CS Yarışması birincisi Soprano Emily Pogorelc ile dokuz yıl önce kazanılan ödül ve o günden bugüne kadar devam eden sanat kariyeri üzerine bir söyleşi gerçekleştirdi:
2012'de CS Müzik Vokal Yarışması'nı tekrar kazanma deneyiminizi bize hatırlatın ve yarışmaya katılarak öğrendiğiniz en önemli ders nedir?
Lise ikinci sınıfımın sonuna doğru CS Vokal Yarışması'na girdim. Başlangıçta, söz konusu çok fazla burs parası olduğundan ve yalnızca ustalık sınıflarına katılmayı umduğum için girmeye hazır olmadığımı hissettim. Ancak, CS Music ekibi tarafından en azından geri bildirim için rekabet etmeye teşvik edildikten sonra katıldım. Bir bakıma, herhangi bir kazanma beklentisi olmadan içeri girmek ve sadece öğrenmek için orada olmak biraz daha iyiydi. O kısa hafta sonlarında bile kendime sürekli gelişme alanı verdim.
Aldığım en önemli dersin verilen her fırsattan yararlanmanın önemi olduğunu söyleyebilirim. Yarışmanın her turu ve her ustalık sınıfı bana bir şeyler öğretti ve beni yeni bir insana veya fikre bağladı. Bir sınıfa yeni katıldığım zaman bile, diğer şarkıcılardan ve verilen öğütlerden çok şey öğrendim. Bu dersler, benimle üniversiteye ve ötesine götürdüğüm mihenk taşlarıydı.
Yarışmayı kazandığınız için size kapılar açılmış gibi hissediyor musunuz? Öyleyse neden ve nasıl?
Bir yarışmada açabileceğiniz en büyük ve en önemli kapılar, kolejlerdeki öğretim üyeleri ve sektördeki kişilerle yapabileceğiniz bağlantılardır.
Finalde tanıştığım bir kişi, Classical Singer Magazine'e sık sık katkıda bulunan ve Lyric Opera'da dramaturg olan Roger Pines'dı. Yarışma bittikten sonra, söylediğim repertuarın yanı sıra ne söylediğimi sordu ve repertuarıma ve sonraki adımlara tavsiyede bulunmam için her türlü yardımda bulunmayı teklif etti. O zamanlar onun ne kadar harika bir kaynak olduğunu gerçekten bilmiyordum ya da anlamıyordum ama hafta içinde ona bir e-posta gönderdim. O toplantıdan sonra sadece en büyük akıl hocalarımdan biri değil, aynı zamanda yakın bir arkadaş oldu. Roger, beni Curtis Enstitüsü'ne, Ryan Opera Merkezi'ne gitmeye teşvik eden kişiydi. Üniversite tavsiyelerimi yazdı. Ve bugün hala çok sık konuşuyoruz. Roger'la tanışmak hayatımın dönüm noktalarından biriydi ve bunun için Classical Singer'a teşekkür etmeliyim!
2021 CS Müzik Vokal Yarışması'na katılmak isteyenler için herhangi bir tavsiyeniz var mı?
Vereceğim çok temel (ama çok önemli) iki tavsiye parçası şunlar: yapabileceğiniz her ustalık sınıfından yararlanın. Buna bir şey ekleyebilirsem, soru sormak ve mümkünse sunum yapanlarla konuşmak olacaktır. Her zaman bilgiye açlık hissi verin. Ayrıca repertuarınızı seçerken akıllı olun derim. İyi söyleyebileceğinizi bildiğiniz ve size uygun parçaları seçin. Herkes sağlıklı ve güzel şarkıları duymak ister - en gösterişli, çılgın parça olması gerekmez.
Yarışmadan bu yana geçen 9 yılda ne yapıyorsun? Şu anda ne üzerinde çalışıyorsunuz ve gelecekte kendinizi nereye götürdüğünüzü görüyorsunuz?
Dokuz yıl önceki yarışmadan bu yana, lisans derecem için Curtis Müzik Enstitüsü'ne katıldım. Bu süre zarfında bir yaz Chautauqua Enstitüsünde ve iki yaz Glimmerglass Festivalinde geçirdim. Mezun olduktan sonra iki yıl boyunca Chicago Lyric Opera'daki Ryan Opera Center topluluğuna katıldım. İlk kez Washington Ulusal Operası Candide'deki Kennedy Center'da ilk kez sahneye çıktım ve New York Premiere'de Charlie Parker’s Yardbird'ün New York Premiere'sindeydim - NYC'deki Apollo Theatre'da gerçekleştirilen ilk opera. Kısa bir süreye çok şey sığdırmayı başardım!
Şu anda, Bayerische Staastoper 2020-2021 Topluluğu'nun en genç üyesiyim. Dünya COVID-19 tarafından tamamen sarsılırken, iş yerim opera üretmeye devam etti, bu benim son derece gurur duyduğum bir şey. Hänsel und Gretel'in tatil tekliflerinde İrlandalı mezzo-soprano Tara Erraught'la oynadım ve prodüksiyon Ocak ayı sonuna kadar dünya çapında yayında. Sırada, La Clemenza di Tito'da Servilia olarak Norveç'e ilk çıkışımı yapmak için Norveç Bergen'e gitmeden önce Bayerische'deki Fidelio'da Marzelline'i söylüyorum.
Hem Avrupa'da hem de ABD'de performans sergilemeye devam etmeyi ve gençlere gelecekte operayı sevmeleri ve operaya katılmaları için ilham vermeye devam etmeyi umuyorum. Opera endüstrisindeki her bir kişinin bu sanat biçimine olan tutkusunu başkalarına yaymasının hayati olduğuna inanıyorum. Gördüğümüz gibi, sanat bazen kriz zamanlarında görmezden gelinebilir; ama kültür, insanlığı tanımlayan ve bizi özel yapan şeydir. İster şarkıcılar, yöneticiler veya seyirci üyeleri ve geleceğin savunucuları olsun, kendi kuşağıma ve gelecek nesillere operayı hayatlarına dahil etmek için ilham vermek istiyorum!
2020 CS Müzik Vokal Yarışmasını kazananlara veya bir sonraki yarışmayı kim kazanacaklara herhangi bir tavsiyeniz var mı? Yapmadığın, olmasını istediğin bir şey var mı, yoksa tam tersi mi?
2020 yarışmasının ve 2021 yarışmasının kazananları için tavsiyem, geri bildirimlerinize bakmak, neyin başarılı olup neyin başarılı olmadığını gerçekten düşünün ve bunu üniversite seçmelerinize / gelecekteki seçmelerinize uygulayın. Sanatçı olarak gelişmek için bunlara eleştirel bir gözle bakmanın önemli olduğunu düşünüyorum. Ayrıca, yarışma boyunca yardımcı olduğunu düşündüğünüz kişilerle iletişim halinde olun. Ne zaman rehberliğe, bir akıl hocasına ve hatta bir arkadaşa ihtiyacınız olduğunu asla bilemezsiniz!
Okurlarımız ile paylaşmak istediğiniz başka bir şey var mı?
Bu, muhtemelen klasik sanatçılar için pandemi nedeniyle modern tarihin en zor zamanıdır. Ama bu aynı zamanda, işler yeniden başladığında gerçekten odaklanmanız ve kendinize çalışmanız gereken zamandır. Gerçekçi olarak iyimser olan ama aynı zamanda herkesi sıkı çalışmaya devam etme konusunda motive eden Lisette Oropesa gibi insanlardan inanılmaz derecede ilham alıyorum. Her gün verimli geçmeyecek; ancak operanın meşalesini 21. Yüzyıla taşımak için kendimizin en iyi versiyonu olmaya çalışmalı ve endüstriyi ayakta kalan çeşitli, ilham verici bir sanat formuna dönüştürmeliyiz.
Söyleşi: CSMUSİC