♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Rap müzik, özellikle metropollerin sosyoekonomik açıdan daha dezavantajlı olan bölgelerinde yaşayan gençler arasında kendini ifade etme biçimi olmaya devam ediyor. Ancak rap müziğin takipçileri olan gençler arasında ilginç farklılıklar var. Mesela Sulukule ile Bağcılar arasında rap müzik yapma ve dinleme biçimleri birbirinden çok farklı.
Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde araştırma görevlisi olan Umut Mişe’nin yüksek lisans tezi rap müzik üretimi ve dinleyiciliği konusunda Sulukule ile Bağcılar arasındaki ayrışmayı ele alıyor. Bu kapsamda Sulukule ve Bağcılar’da altı ay boyunca saha araştırması yapan Mişe, bu semtlerde yaşayan gençlerin kentsel dönüşüm, yoksulluk ve ayrımcılığı ifade etmek için rap müziği kullandığını söylüyor.
Sulukule ve Bağcılar’da rap müzik etrafında kaynaşan gençler hem bu mahallelerin gerçekliğini hem de verdikleri yaşam mücadelesini yansıtıyor. Ayrıca Mişe’nin gözlemlerine göre Bağcılar’daki rapçiler Sulukule rapçilerinin aksine ünlü olup para kazanmak adına zamanla dillerindeki eleştirel tondan vazgeçiyor ve piyasa mantığının kurallarına boyun eğiyor.
Sulukule ve Bağcılar semtlerinde yaşayan gençlerin ortak olarak maruz kaldığı sıkıntıların başında yoksulluk, eğitim ve uyuşturucunun geldiğini, araştırmasına dahil olan 16-25 yaş aralığındaki gençlerin neredeyse tamamının eğitim hayatının yarıda kaldığını söyleyen Mişe, farklılıklardan ise şöyle bahsediyor: “Sulukule ve Bağcılar arasında bir ayrım var. Sulukule’de söz konusu olan kentsel dönüşüm, orayı tanımlayan yegâne etken. Yaşadıkları yere yapılan müdahale yaptıkları müziği daha sert kılıyor. Diğer yandan Sulukule, Roman nüfusunun yoğun olduğu bir bölge ve gençler zaten kültürel bir aktivizm içindeler, burada eleştirel dil muhafaza edilmeye müsait. Aynı zamanda 25 yaş üstü Sulukuleli rapçiler, kendilerinden küçük olanlara atölyeler düzenleyerek dayanışma ruhunu yaşatmaya çalışıyor. Benzer bir durum Bağcılar’da söz konusu değil. Bağcılar’da yaşayan gençler için rap müzik zamanla, oranın problemlerinden kurtulmak, belki bir şekilde ‘paçayı kurtarmak’ anlamına geldi. Örneğin tezimde bahsettiğim ‘Gece Gölgenin Rahatına Bak’ isimli çok meşhur bir şarkı var. Bağcılar’daki gençlerin amacı da böyle bir şarkı yapayım YouTube’da çok dinlensin ve ünlü olup oradan gideyim şeklinde özetlenebilir. Dolayısıyla daha çok tıklanmak için zamanla rap müzikte kullanılan dil de ılımlılaşıyor. Zaten bu gençlerin eğitim eksikliği, suç oranının yüksek olması, fakirlik gibi sorunları var ve çoğu bir yandan bir yerlerde çalışıyor. Bu nedenle bir şarkıyla popüler olup para kazanmayı çıkış yolu olarak görmeleri çok anlaşılabilir bir durum.”
Mişe, konuştuğu gençlerin onu nasıl karşıladığını şöyle anlattı: “Sulukule’de beni çok sıcak karşıladılar. Bağcılar’da rap müzik yapanların bazıları çok ünlü, bazıları ise ünlü olmaya çok istekli. Beni de bir nevi onları meşhur edecek biri gibi algıladılar, ‘Ne zaman konsere çıkacağız?’ diye sordular. Bağcılar’daki gençlere ulaşmak için sosyal medyayı aktif kullandım.”
Türkçe rap müzik 1990’larda Almanya’da Cartel grubuyla ortaya çıkıyor. 2000’li yıllara gelindiğinde Ceza ve Sagopa Kajmer gençler tarafından en çok dinlenen isimlerin başında geliyor. Son yıllarda gerek dinleyici gerekse müzisyen olarak rap müzikle yakından ilgilenen gençlerin favorileri arasında Ezhel, Murda ve Gazapizm yer alıyor.
Fotoğraf: Sulukule’den çıkan rap’çiler arasında ise Tahribad-ı İsyan’ın adı sıkça anılırken (üstte), Bağcılar’ın önde gelen rap’çileri arasında Hataylı Bela yer alıyor (altta).
Seda Nur Başpınar / Hürriyet