♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Donizetti, Verdi ve Richard Strauss gibi bestecilerin eserlerindeki parıldayan pianissimoları ve vokal piroteknikleriyle izleyenleri büyüleyen, onlarca yıldır dünya opera sahnelerine hükmeden soprano Edita Gruberova, 18 Ekim'de Zürih'te öldü. 74 yaşındaydı. Münih merkezli ajans Hilbert Artists Management'a göre, bir kaza sonucu başından yaralandı ve geçirdiği beyin travması sonucu vefat etti.
Memleketi Bratislava'daki ilk çıkışından geçen yıl emekli olana kadar yarım yüzyıldan fazla süren bir kariyerde Edita Gruberova, “olağanüstü başarılı bir koloratur soprano ve en sevilen yıldızlardan biri” olarak tanındı.
Edita Gruberova, New York'taki Metropolitan Operası, Milano'daki La Scala ve Londra'daki Covent Garden'daki Kraliyet Opera Binası da dahil olmak üzere dünyanın önde gelen opera evlerinde şarkı söyledi. Ancak en çok 1970 yılında Mozart'ın “Sihirli Flüt”ünde Gecenin Kraliçesi olarak çıkış yaptığı ve 2018'de bir veda konseri öncesinde yüzlerce değilse de düzinelerce performans sergilediği Viyana Devlet Operası ile olan ilişkisiyle tanınıyordu.
Mozart'ın 18. yüzyıl eserlerini kapsayan bir repertuar ile çeşitlilik ve uzun ömür ile karakterize edilen bir kariyer inşa etti; Rossini, Bellini ve Donizetti'nin bel canto kanonu; “La Traviata” gibi İtalyan savaş atları; ve Strauss'un “Ariadne auf Naxos” gibi Alman standartları ile dünyanın en önemli divaları arasında yer aldı. Viyana Devlet Operası'na göre, Karl Böhm bir keresinde, Avusturyalı orkestra şefinin “övülmeye pek meyilli olmadığını” belirten bir yorumda bulundu.
“Ariadne auf Naxos”ta kadın başrol olan Zerbinetta, Bayan Gruberova'nın en ünlü bölümlerinden biriydi. Diğerleri arasında, operanın "çılgın sahnesi"nde soprano için dramatik bir vitrin oluşturan, deliliğe inen kırılgan kadın kahramanı Donizetti'nin "Lucia di Lammermoor" un başrolü yer aldı.
Edita Gruberova'nın Lucia olarak en ünlü selefleri arasında Maria Callas ve Joan Sutherland gibi yıldızlar vardı. O zamanlar Washington Times için yazan bir müzik eleştirmeni olan Octavio Roca, 1993'te Bayan Gruberova'nın "şüphesiz Donizetti'nin çılgın kadın kahramanının bugün şarkı söylemesinin en iyi tercümanı" olduğunu açıkladı.
Diğer bel canto rollerinde, Rossini'nin “Seville Berberi”nde Rosina ve Bellini'nin “I Puritani”sinde Elvira olarak öne çıktı. “Anna Bolena” (Anne Boleyn) ve “Maria Stuarda” (Mary Stuart) ve Elizabeth I'in “Roberto Devereux” bölümündeki başrolleri söyleyerek Donizetti'nin Tudor kraliçeleri üçlemesine büyük başarı ile katkıda bulundu.
Edita Gruberova, Verdi'nin “La Traviata” da bir kartvizit buldu, kendini feda eden bir fahişe hakkında bir trajedi, gerçek aşkı tam tüketimden ölürken keşfeder.
United Press International'ın eleştirmenlerinden Frederick M. Winship 1989'da, "Bütün kayıtlardaki berrak trilleri ve şeffaf pianissimoları, koloratura şarkı söylemeye bel canto yaklaşımının modelleridir. Maria Callas, Joan Sutherland ve Montserrat Caballe gibi yakın hafızanın büyük Violetta'larının ürettikleri kadar dramatik güçleriyle akıldan çıkmayacak kadar etkileyici." diye yazmıştır.
Edita Bayan Gruberova, Violetta'nın sevilen aryalarını Çekoslovakya'daki küçük bir tiyatroda ilk kez söyledikten kırk yıldan fazla bir süre sonra 64 yaşında bu role geri döndü. 2010 yılında Almanya ve Avusturya'daki opera performansları sırasında Associated Press'e “Violetta'yı her zamankinden çok seviyorum” dedi.
Fotoğraf: Edita Gruberova, Richard Strauss'un “Ariadne auf Naxos” adlı eserinde Zerbinetta rolünde. (Axel Zeininger/Wiener Staatsoper)
Haber: Washingtonpost / Emily Langer