♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Liszt Enstitüsü Macar Kültür Merkezi desteğiyle ülkemize davet edilen, Piyanist Gabor Farkas, Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali’nin ‘Taşta’ konserleri serisinde, Antik Taş Ocağı’nda Bodrumlu klasik müziksevere muhteşem bir gece yaşattı. Bodrum’un sanat çevresini bir araya getiren konser, festivalin unutulmazları arasında yer aldı.
Klasik müzikte özellikle Romantik Dönem’e vurgu yapan, seçkin ve çok geniş bir repertuvar sahibi Macar Gabor Farkas, kendi kuşağının en iyi piyanistlerinden biri olarak gösteriliyor. Piyanist ve orkestra şefi Tamás Vásáry’nin "piyano şairi" olarak tanımladığı Farkas, son derece kişisel icra tarzıyla, nadir bir yetenek olarak gösteriliyor. Sanatçının, enstrümanına olan hakimiyeti ve üst düzey piyano virtüözlerinin arasında kendine özgü uslubu ve ifade şekliyle, benzersiz bir müzik insanı olarak ifade ediliyor.
Gümüşlük’ün tarihi mekanı taş ocağında bir araya gelen klasik müzikseverler, Macar piyanist Gabor Farkas’tan çok özel bir seçki dinleme ayrıcalığı yaşadı. Liszt Enstitüsü Macar Kültür Merkezi desteğiyle festivale konuk olan Farkas, Antik Taş Ocağı’nın sahnesinde Liszt, Debussy, Ravel, Bach gibi bestecilerin eserlerine yer verirken, icra ettiği valslerle de ayakta alkışlandı.
Farkas, ilk olarak Barok Dönem’in en önemli bestecilerinden J.S. Bach’ın bir kantatını, Çağdaş Dönem icracılardan Egon Petri’nin düzenlemesiyle seslendirdi. Eser, “Schafe können sicher weiden from Cantata, BWV 208” başlığını taşıyordu. Daha sonra Gabor Farkas, senfonik şiir tarzının yaratıcısı Macar besteci Franz Liszt’ten, “Jeux d’eau de la Villa d’Este, S.163/4” adlı yapıtla izleyici karşısında idi. Sanatçı bu eserin ardından, Fransız besteci ve müzikte izlenimcilik akımının öncüsü Claude Debussy’den, “Reflets dans l’eau from ‘’Images’’, L. 110” adlı eseri seslendirdi. Daha sonra 20.yy.’ın en önemli Çağdaş Dönem bestecilerinden Maurice Ravel’in, “Jeux d’eau, M. 30” adlı eseriyle izleyiciden alkış alan Farkas, geceye Franz Liszt’in bir valsiyle devam etti. Bu eser, “Mephisto Waltz No. 1, S. 514” başlığını taşıyordu. Bu eserin ardından “Valse romantique, L. 71”adlı yapıtla, tekrar C. Debussy’e yer veren Farkas, gecenin sonununda Alfred Grünfeld düzenlemesiyle Johann Strauss’un bir valsini seslendirdi. Bu eser “Soirée de Vienne, Op. 56” adını taşıyordu.
Konser programının sonunda Farkas, izleyicinin alkışlarıyla tekrar sahneye gelerek F. Chopin’den iki eser seslendirdi. İlk olarak bestecinin “Ninute Waltz” isimli yapıtını, Farkas kendi transkripsiyonuyla seslendirdi. Bu eserin ardından sanatçı, bu defa “Spring Waltz” adlı Chopin eserini Liszt aranjmanıyla icra ederek geceyi sonlandırdı.