♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Türkiye’ye ilk kez gelen, Christian-Pierre La Marca, Londra'da aylık olarak yayınlanan klasik müzik dergisi Gramophone tarafından “Enstrümanının ustası; zevk sahibi ve lirik zarafetin müzisyeni” olarak övgüyle tanımlanmış. Geçtiğimiz günlerde Türk piyanist Gökhan Aybulus’la festival sahnesinde bir araya gelen Fransız çellist, bir eseri 6 Şubat’ta Kahramanmaraş, Gaziantep ve çevresinde etkili olan depremlerdeki kayıplarımız ve depremzedeler için çalarak büyük takdir toplamıştı.
Institut Français Turquie’nin etkinlik sponsorluğu ile Gümüşlük’te ikinci kez sahneye çıkan Christian-Pierre La Marca, Bodrum’un sanat çevrelerini ve müzik tutkunlarını tekrar bir araya getirdi. Sahnedeki parlak duruşu ve ödüllü kayıtlarıyla, dünya genelindeki seçkin konser salonlarında izleyici ile buluşma başarısını yakalayan La Marca, odaklı bir şekilde oda müziğine tutkulu bir sanatçı. Uluslararası yarışmalardan aldığı ödüllerle olağanüstü bir kariyere ulaşan La Marca, Gümüşlük’teki gecede çello için yazılmış eserler seslendirdi. Sanatçı konserinde, M. de Sainte-Colombe le fils, J. S. Bach, M. Marais, ve G. P. Telemann gibi müzik tarihinin en bilinen Barok Dönem çellist ve bestecilerinin yapıtlarına yer verdi.
Antik Taş Ocağı’nda düzenlenen konserde izleyiciye barok müziğin sevilen ve seçkin örneklerini sunan Christian-Pierre La Marca, ilk olarak babası Sainte-Colombe’un geleneğini İskoçya’da sürdürmüş ve 18.yy’ın başlarında önemli eserler vermiş Fransız çellist ve besteci M. de Sainte-Colombe le fils’ten bir eser seslendirdi. Bu eser “Prelude X:XVII in e minor | Fantaisie” başlığını taşıyordu. Bu eserin ardından La Marca, Alman barok müzik bestecisi Johann Sebastian Bach’tan, “Cello Suite No. 1 in G major, BWV 1007” ve Fransız besteci, gamba virüözü Marin Marais’ten, “La Folia-Les folies d’Espagne | Deuxième Livre de pièces de viole” başlıklı iki eser seslendirdi. Verilen aranın ardından tekrar bir J. S. Bach bestesi ile sahneye gelen Christian-Pierre La Marca, “Cello Suite No. 5 in C minor, BWV 1011” başlıklı yapıtı izleyicinin beğenisine sundu. Sanatçı, programa M. Marais’ten, “Les voix humaines | Deuxième Livre de pièces de viole” ve ardından yine bir Alman Barok Dönem temsilcisi Georg Philipp Telemann’dan, “Allegro Vivace | Sonata for viola da gamba TWV 40:1” adlı eserlerle devam etti. Günümüzde eser vermeye devam eden İtalyan postminimalist besteci ve çellist Giovanni Sollima’dan, “Lamentatio” başlıklı eserle programını sonlandıran La Marca’yı izleyici alkış yağmuruna tuttu.
Konserin sonunda Fransız çellist La Marca’ya çiçek verildi. Festivalin sanat danışmanı Piyanist Gülsin Onay da sahneye gelerek, sanatçıyı tebrik etti ve festival adına teşekkürlerini iletti. Onay, La Marca’dan bir de bis yapmasını isteyince, sanatçı bu defa Pau Casals’tan, “Song of the Birds” adlı eseri seslendirdi.