♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Notre Dame de Sion Fransız Lisesi Sırp Besteci Vasilije Mokranjac’a (1923-1984) Anısına düzenlenen piyanist Ratimir Martinović klasik müzik konserini 4 Ocak 2024 Perşembe akşamı saat 19.30'da NDS gösteri salonunda gerçekleştirecek.
Konsere katılım sadece rezervasyonla mümkündür. Rezervasyonlar online yapılmaktadır. Telefonla rezervasyon kabul edilmemektedir.
PROGRAM :
Tema i Osam Varijacija / Theme and Eight Variations (1947)
Sedam Etida / Seven Etudes (1951-52)
Presto con indolenza - Andante - Staccato - Uguale - Presto - Presto possibile - Presto ritmico
Šest Igara / Six Dances (1950-1957)
Moderato - Presto - Moderato - Allegro - Allegro giusto e molto ritmico – Prestissimo
*** ARA ***
Svita Intime / Suite Intimate Voices (1973)
Largo - Andante - Moderato- Calmo - Piu mosso - Lento - Allegro – Adagio
Svita Fragmenti / Suite Fragments (1955-56)
Allegro - Andante ma non troppo - Presto, molto ritmico e articolato - Lento quasi cantato - Prestissimo possibile - Grave. Allegro robusto. Adagio
Svita Odjeci / Suite Echoes (1973)
Lento, quasi imrpvisato - Allegro - Largo - Andante - Allegro - Presto - Andante maestoso
- Adagio - Moderato - Adagio – Lento
Preludium (1984)
Ratimir Martinović, piyano :
«Yüksek bir zekâ, parlak ve orijinal bir teknik, incelik dolu lirik ve büyük ölçüde dramatik sesler, bunlara eklemlenen sayısız ses nüanslarının simyası... » Bu övgü dolu eleştiriler, piyanist Ratimir Martinović’e kendi neslindeki sanatçılar arasında özel bir yer ve konum kazandırıyor.
Başından beri kendini taviz vermeksizin müzikte mükemmeliğe adayan Martinović, eğitim kurumlarında geçirdiği yıllardan sonra, ustalık sınıfları ve dünyanın farklı yerlerindeki konser salonlarında sergilediği yetenekli genç piyanist kimliğinden kendini ifade etme anlamında olduğu kadar kişiliği ve müzik anlayışı anlamında da olgun sanatçı konumuna geçti.
Ratimir Martinović, Karadağ’ın Kotor kentinde doğdu. Novi Sad’da Profesörleri Emilija Sposojevič, Frederik Stanković ve Arbo Valdma tarafından yönlendirildikten sonra, zamanımızın en büyük virtüözlerinden biri olan Kemal Gekić’in kişiliğinde bir eğitimci keşfeder. Repertuvar ve kendini ifade anlamındaki farklı yönelimlerine rağmen, Martinović, yedi yıl boyunca Novi Sad Sanatlar Akademisinde Gekić’in yanında ve Miami’deki (Amerika Birleşik Devletleri) Florida Üniversitesinde öğrenim gördü. 1999’da mezun olduktan sonra, Bach’ın Goldberg Çeşitlemeleri, Beethoven’in Hammerklavier Sonatı, Chopin’in Dört Baladı ve Prokofiev’in Toccatası’nı tek bir resitalde çaldı. Mozart ve Haydn’ın eserlerini yöneterek ve yorumlayarak ve tamamen Bach’ın bestelerine adanmış bir resital vererek, 2002’de master diplomasını aldı.
Ratimir Martinović’in çok yönlülüğü ve sıra dışı sanatsal kişiliği, yalnızca repertuvar tercihlerine değil; aynı zamanda kendi bölgesindeki müzik pratiklerini desteklemeye yönelik eylemlerine de yansımıştır.
Martinović, Balkanlar’daki en prestijli müzik festivallerinden birinin kurucusu ve yöneticisidir: On sekiz yıldır müzik dünyasının en büyük isimlerini bünyesine davet ettiği ve doğduğu şehir KotorArt Festivali. Ayrıca festival programında sıklıkla müzikle yakından bağlantılı güncel ve sosyal temaları ele alarak zamanımızın yeni seslerinin tanıklıklığını yapıyor. Martinović, aynı zamanda eğitim alanında da etkin çalışıyor: Novi Sad Üniversitesi tarihinde kadrolu en genç öğretim üyelerinden biridir. Yirmi dört yaşından beri, sınıfındaki genç piyanist nesilleri eğitme ayrıcalığına sahiptir.
« Yerleşmiş ve kabul görmüş normlara göre, her şeyden önce eylemde bulunmaya yönelik sürekli gayret prensibi, nihayet Martinović’in kişisel ve sanatsal inancına dönüşerek, kazanımlarının tahayyül edilemez doruklara yükselmesini sağladı. »
Ratimir Martinović, Avrupa, Asya, Kuzey ve Güney Amerika, Carnegie Hall ve Stern Oditoryumu (New York), Parco della Musica Oditoryumu (Roma), Rudolfinum ve Dvorak Konser Salonları (Prag), Doğu Sanatları Merkezi (Shanghai), Glenn Gould Konser Salonları (Toronto), Lisinski (Zagreb), Sanat Merkezi (Seul), Uluslararası Müzik Evi (Moskova) gibi yüksek mevkili müzik mekânlarında ve Tokyo, Santa Barbara, Londra, Vancouver, Montreal, Miami, Buenos Aires, Helsinki, Tubingen, Pekin, Fukuoka ve Brezilya gibi dünyanın başka yerlerinde altmıştan daha fazla orkestrayla birlikte 700’ü aşkın konser vermiştir. Birlikte çaldığı orkestralar arasında, Berlin, İstanbul, Meksiko, Belgrad, Tayland, Helsingborg ve Plovdiv Senfoni Orkestraları ile Çek Radyosu Orkestrası ve Çaykovski Konservatuvarı Oda Müziği, Kaliningrad toplulukları ile Viotti Orkestrası yer almaktadır. Martinović, İtalya, İngiltere ve Hırvatistan’daki piyano yarışmaları jürilerine sıklıkla davet edilmektedir. Japonya, Portekiz, Amerika Birleşik Devletleri, Polonya ve başka ülkelerdeki ustalık sınıflarında da öğretim üyesi olarak görev almaktadır. Biri J. S. Bach’ın Goldberg Çeşitlemeleri; diğeri ise Bach, Mozart, Chopin ve Brahms’ın eserleriyle olmak üzere iki CD kaydı gerçekleştirmiştir.
2016’dan beri, kendini değeri henüz çok anlaşılmamış Orta Avrupa’nın büyük bestecisi Vasilije Mokranjac (1923-1984)’a adamıştır. Martinović, 2016 yılında Belgrad’daki üç saatlik bir resital boyunca eserlerinin tamamını seslendirmiştir. Martinović, Mokranjac Ailesi ile birlikte, Vasilije Mokranjac Vakfı’nın kurucusu ve başkanıdır. Bu vakfın amacı, bölgesel ölçekte ve dünya çapında bu dâhiyane bestecinin eserlerini korumak ve yüceltmektir. Mokranjac’ın eserleri sayısallaştırılması şu anda tamamıyla gerçekleştirilmiştir.