ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1956
Şu an 44 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Haberler


Notre-Dame de Sion Fransız Lisesi ve İstanbul İsviçre Başkonsolosluğu tarafından düzenlenen ve NDS gösteri salonunda Dominique Corbiau & İstanbul Barok 6. Leyla Pınar Barok Şarkı Yarışması'nın açılış konserini bu cuma günü dinleyici ile buluşturuyor. 20.05.2024


Belçika'nın İstanbul Başkonsolosluğu, İstanbul Barok Derneği ve Notre-Dame de Sion Fransız Lisesi, Dominique Corbiau & İstanbul Barok 6. Leyla Pınar Barok Şarkı Yarışması'nın açılış konserini  24 Mayıs 2024 Cuma akşamı saat 19.30'da NDS gösteri salonunda gerçekleşecektir.

Konsere katılım sadece rezervasyonla mümkündür. Rezervasyonlar online yapılmaktadır. Telefonla rezervasyon kabul edilmemektedir.

PROGRAM

*Antonio Veracini (1659-1733)
Sonata da camera per violino op.3 No.4

*Tomaso Albinoni (1671-1751)
Cantata «Filli, chiedi al mio core»

*Domenico Scarlatti (1685-1757)
Cembalo sonata K460 Do maggiore & K492 Re minore

*Leonardo Leo (1694-1744)
Aria «Gran Diva che siedi» dalla Serenata «La Luna amorosa»

*Georg Friedrich Haendel (1685-1759)
Aria «Se un di m’adora» di Cantata «Mi palpita il cor»

*Leonardo Leo
Aria «Si quel labro» dalla Serenata «La Luna amorosa»

*Antonio Vivaldi (1678-1741)
Viyolonsel için sonata op.14 No.1 Si b RV47

*Georg Friedrich Haendel
Aria «Tu nel piagarmi il seno» dall’opera «Il Pastor Fido»

*Johann Joseph Fux (1660-1741)
Aria «Felice io me n’andrò» dall’opera «Orfeo ed Euridice»

Dominique Corbiau, kontrtenor ve sanat yönetmeni

Sanatçı bir ailede d
ünyaya gelen Dominique Corbiau, Barok dönemden her zaman etkilenmiş; doğal olarak kontrtenor sesi üzerinde çalışmaya karar vermiştir.

Belçika Radyo-Televizyonunun çocuk korosunda çalıştıktan sonra, Liège Müzik Konservatuarına kabul edilir ve ardından eğitimine Mons Müzik Konservatuvarında devam eder.

Dominique Corbiau, 1994 yılından bu yana hem Belçika’da hem de yurt dışında prestijli mekânlarda ve çok sayıda topluluk ve orkestra eşliğinde eski dönem müziğinden çağdaş müzik yaratıları ile opera ve film müziğine dek uzanan geniş bir repertuvarda konserler verir.

Mesleğinin yaratıcı yönünü geliştirmeye özen gösteren Dominique Corbiau, düzenli olarak düzgün görsellere sahip gösteriler tasarlıyor ve çoğu zaman farklı sanatsal disiplinler arasında bir köprü oluşturuyor.

Ayşe Nil Ülgener, müzik yönetimi, kavsen ve org

Ayşe Nil Ülgener İstanbul’da doğdu. Müziğe 7 yaşında İstanbul Devlet Konservatuarı Piyano Bölümü’nde başladı. Piyano eğitiminin yanı sıra Leyla Pınar ile özel olarak klavsen çalıştı. Konservatuarın Yüksek Bölümünden mezun oldu ve aynı sene bu kuruma korrepetitör olarak atandı. Sanatçı daha sonra Belçika’da Mons Konservatuarı’nda Robert Kohnen ile çalıştı. Kohnen’in referansı ve önerisi ile New York, Manhattan Music School’da Louis Bagger ile barok müzik yorumu ve klavsen üzerine eğitimini tamamladı.

Türkiye’ye döndükten sonra İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nın piyanist kadrosuna alındı. Bunun yanı sıra kuruluşundan kapanışına kadar Akbank Oda Orkestrası’nın piyanistliğini üstlendi. Sanatçı İstanbul Devlet Senfoni, Cemal Reşit Rey Senfoni, Mersin Oda ve Akbank Oda orkestraları eşliğinde çeşitli barok ve çağdaş klavsen konçertolarını solist olarak yorumladı. Bunun yanı sıra çok sayıda klavsen resitali ve oda müziği konserleri verdi. Konser verdiği salonlar arasında Cemal Reşit Rey Konser Salonu, Süreyya Operası, Albert Long Hall, İzmir Sanat sayılabilir. Son olarak geçtiğimiz yaz Fransa’nın köklü barok müzik festivallerinden biri olan 36. Sarrebourg Müzik Festivali’nde bir konser vermiştir.

Ülgener, 35. Uluslararası İstanbul Müzik Festivali’nin açılışında her biri kendi dalında yıldız olan 17 başarılı müzisyenin oluşturduğu Yıldızlar Orkestrası’na seçilmiştir. İDSO’dan emekli olan sanatçı 2011’de kurduğu TangoNEVA adlı topluluğun müzik yönetmenidir. Ayrıca hocası Leyla Pınar’ın ölümü üzerine 2021 yılında İstanbul Barok’un müzik yönetimini üstlenmiştir. Bu toplulukla düzenli konserler vermektedir.

Alise Juška Savga, barok keman ve viyola d’amore

Alise Juška Savga Riga’da doğdu. 5 yaşındayken keman ve bale eğitimine başladı. 1998-2002 yılları arasında klasik keman çalışğı Letonya Müzik Akademisi’nde Jazeps Vitols’un sınıfından mezun oldu. Aynı zamanda 1999-2003 yılları arasında Letonya Üniversitesi’nin Serbest Sanatlar ve İlahiyat Fakültesini bitirdi. 2002 yılında Rinaldo Alessandrini yönetimindeki Ambronay Académie Baroque Européenne’de (Avrupa Ambronay Barok Akademisi) otantik barok keman üzerine eğitim alarak Barok müzik dünyasına adımını attı. Ayrıca Roy Goodmen yönetimindeki Avrupa Birliği Barok Orkestrası (EUBO) ile konserler verdi. 2004-2006 yılları arasında Amsterdam Konservatuarı’nda ünlü kemancı Lucy van Dael ile barok keman üzerine çalıştı. Ardından 2006 yılında Socrates Erasmus bursuyla Schola Cantorum Basiliensis’te ünlü kemancı Chiara Banchini’nin öğrencisi oldu. Bu dönemde ayrıca Sigiswald Kuijken ve Geoffery Lancaster’ın master class’larına katıldı. Bundan başka Margaret Faultless, Irmgard Huntgeburth ve Enriko Gatti gibi barok müzisyenlerin master class kurslarına katıldı. 2005-2007 yılları arasında ise Letonya Müzik Akademisi’ne dönerek Jazeps Vitols ile yüksek derece klasik keman eğitimini de tamamladı.

Juska, henüz öğrenci olduğu yıllardan itibaren, Dresden Gençlik Orkestrası, Letonya Gençlik Orkestrası, Letonya Opera Orkestrası (G.F.Händel-Alcina) ve Jeunesse Musicale Gençlik Orkestrası gibi orkestralarda keman çalarak deneyim kazansa da müzikal yaşamına daha çok barok müzik dünyasında devam etti. Ünlü müzisyenler Yves Corboz ve Chiara Banchini’nin yanı sıra Sweelink Barok Orkestrası ile konserler verdi. 2004’ten itibaren uzun seneler Tallinna Barokkorkester (Finlandiya-Talin Barok Orkestrası) ile solist ve konzermeister olarak konserler verdi. Bu toplulukla St. Petersburg Ermitage Müzesi, Haapsalu Eski Müzik Festivali ve Utrecht Eski Müzik Festivali’ne katıldı. Bunun yanı sıra Cantores Vagantes ve 2012 yılından beri ise İstanbul Barok adlı toplulukların üyesidir. Kurucusu olduğu Butterflies For Heaven (Cennet İçin Kelebekler) adlı eski müzik topluluğuyla, çoğunlukla Baltık ülkelerinde konserler vermektedir. Sanatçı barok kemanın yanı sıra 2009’dan beri eski dönem sazı olan viola d’amore çalmaktadır.

Jülide Canca Eke, barok viyolonsel, basso continuo

1983 yılında girdiği Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı Viyolonsel Bölümü’nde Reşit Erzin ve Ihsan Kartal ile 1986 yılına kadar çalıştı. 1986-1989 yılları arasında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nde Josef Györfi’nin öğrencisi olarak lise öğrenimini, 1991 yılında da Doğan Cangal’ın öğrencisi olarak önlisans bölümünü tamamladı.

1990 yazında Çek Cumhuriyeti’nde J. Podharranski ve 1991 yazında Viyana’da David Geringas ile Daniel Shafran’ın ustalık sınıflarına katıldı. 1991 yılında girdiği Viyana Konservatuarı’ndan (Konservatorium der Stadt Wien) Prof. Adalbert Skocic’in öğrencisi olarak 1997 yılında başarıyla mezun oldu.

Sanatçı, öğrenimi sürecinde, 1993-1994 yılları arasında Şef Peter Burwik yönetimindeki ORF (Avusturya Devlet Radyo ve Televizyonu) 20. yy. Orkestrası’nda, 19951997 yılları arasında Viyana Konservatuarı Opera Orkestrası’nda grup şefi olarak, 19941997 yılları arasında ise Viyana Johann Strauß Orkestrasında solo çellist olarak çalıştı. 19982011 yılları arasında Akbank Oda Orkestrası ve İstanbul Oda Orkestrası ile çalıştı. Ayrıca 2011’deki kuruluşundan bu yana TangoNEVA topluluğunun çellistidir.

Pera Güzel Sanatlar Lisesi’nde üç yıl boyunca çello eğitmenliği yapan sanatçı, 2016’dan beri Cihangir’de kurduğu Canca Sanat Merkezi’nde özel eğitim projelerini yürütmektedir.

Tüm Haberler