ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1953
Şu an 160 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Türban, müzik ve dansSayı: 490 - 04.02.2008


Türkiye derin ve şaşırtıcı çelişkilerin yan yana, hatta iç içe yaşandığı garip bir ülke.

O kadar ki, 85 yıl önce aşılmış bir giyim kuşam şekli, dünyanın bilgi çağını yaşadığı 21. yüzyılda yeniden toplumun yaşamına sokuluyor.


Kadınları örtme histerisine kapılan iktidarın belediyesinin konser salonu, çağdaş dans ve müzik gösterisine sahne olabiliyor.

Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda önceki gece izlediğimiz Fazıl Say ile Zeynep Tanbay Dans Projesi, dünya çizgisinde bir sanat olayıydı.

Salonu tıklım tıklım dolduran sanatseverler, gerçekten çok şanslı bir gece geçirdiler.

Bu sanat yaratısının, kadınlarını örtmek için uğraşan Türkiye ile bağdaşır hiçbir yanı yoktu.

* * *

Önce ünlü balerin, koreograf Zeynep Tanbay’ın çağdaş dans grubunun gösterisini anlatayım.

Gösteri iki bölümden oluşuyordu.

İlk bölümde Zeynep Tanbay’ın sanat yönetmenliğini yaptığı dansçıları, Vivaldi’nin müziği eşliğinde çok güzel bir çağdaş dans gösterisi sundular.

Vivaldi’nin büyüleyici konçertolarını harika figürlerle canlandırdılar.

Bu genç ve yetenekli dansçıların kısa zamanda daha da mükemmele ulaşacakları kesin.

Zeynep Tanbay, böyle önemli ve çağdaş bir projeyi yarattığı için büyük övgü ve teşekkürü hak ediyor.

* * *

Konserin ikinci bölümü ise çok daha ilginçti.

Çünkü ikinci bölümde Stravinsky’nin "Bahar Ayini"ni ünlü piyanist FazılSay çaldı.

Stravinsky, bu bale eserini kalabalık bir orkestra için yazmıştı.

İlk kez 1913 yılında Paris’te çalındı ve sahnelendi.

Bu eserin "dört el piyano" için hazırlanmış versiyonu ise bugün piyano ikilileri tarafından sık sık çalınıyor.

Fazıl Say, 2000 yılında bu eseri müzik tarihinde ilk kez üst üste yapılan iki kayıtla seslendirdi.

Bu ilginç albüm, müzik dünyasında olay yarattı ve Fazıl Say’a en saygın uluslararası ödülleri kazandırdı.

Fazıl Say bu eseri, CRR’deki konserde de tek piyanoda iki elle çaldı.

Bu konserlerde Yamaha firmasının ürettiği bilgisayar endeksli özel bir piyano kullanıyor.

Say’ın önceden seslendirdiği ve piyanoda kayıtlı olan partisyon üzerine konser sırasında oluşan performans ekleniyor ve "dört el" çalma gerçekleşiyor.

Fazıl Say’ın performansı, yabancı müzik eleştirmenlerinin dediği gibi "nefes kesici"ydi.

* * *

Fazıl Say gibi bir dünya virtüözünün yeteneğini sanat için bir dans grubu ile paylaşmasını ayrıca kutlamak gerekir.

Zeynep Tanbay Dans Projesi’nin genç dansçıları, Fazıl Say’ın müziği eşliğinde dans etmenin ne kadar önemli ve onur verici olduğunu bildikleri için uçarcasına dans ettiler.

Gösterinin ikinci bölümü bu nedenle çok daha çarpıcıydı.

Bu birliktelik, bütün sanatçılarımıza örnek olmalı.

Sanatın yaratıcı ve etkileyici gücü topluma yayıldıkça Türkiye’nin çağdaşlık çıtası da yükselecektir.

Hálá türbanla uğraşılarak, kadınları örtülerek yüzlerce yıl gerilere götürülmek istenen Türkiye’nin tek kurtuluşunun sihirli anahtarı da budur.



E-Posta : tturenc@hurriyet.com.tr





Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya 1 yorum yapılmış.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.