ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1960
Şu an 5 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


“Sanat bir lüks değil!”Sayı: 703 - 16.01.2009


Bir haftayı daha geride bırakıyoruz sevgili Mavi Notalılar.

Geriye dönüp baktığımda ise zamanın ne kadar çabuk geçtiğini, geçerken de neleri silip süpürüp götürdüğünün muhasebesini yapıyorum

Tabii giden gidiyor. Ama elde kalanlar şüphesiz çok önemli. Onların değerini bilmemiz gerekiyor. Tanınmış caz piyanistlerimizden Ayşe Tütüncü’nün,  kriz ve savaşla dolu dünyamızda  duyarlı bir sanatçının vicdan muhasebesini dile getirdiği o kısa söyleşisine tanık oldum kanalların birinde.  Yani söz konusu tv kanalının adını reklam olmasın maksadıyla değil gerçekten hatırlayamadığım için veremiyorum. Elimde uzaktan komuta cihaz o kanal senin bu kanal benim dolaşırken, sanırım henüz karasal yayına inmemiş sadece uydu üzerinden yayın yapan ve adı sanı pek duyulmamış bir tv kanalımızdaydı bu söyleşi.

Evet, bir caz piyanistinin vicdan muhasebesiydi aslında söyledikleri.

“Bugün sanat yapmak da, sanatla ilgilenmek de bir lüks gibi görünebiliyor; artık herkesin can derdi var. Sanatın iyileştirici ve birleştirici işlevini bu dönemde nasıl gerçekleştireceğini soruyorum kendi kendime.

Sanat bir lüks değil; insanların yaralarını teskin etmesi mümkün. Hrant Dink’in öldürülmesinden üç gün sonra bir konser vermeye giderken, ‘Biz neyle uğraşıyoruz’ diye sormuştum kendime. Konsere kimsenin gelmeyeceğini düşünürken, salonun inanılmaz dolu olduğunu gördüm; adeta bir toplu terapi oldu!”

Caz meraklılarının uzun zamandır takip ettiği bir isim Ayşe Tütüncü. İlk grubu Mozaik’i 1983’te kuran piyanisti, Kömür grubunda ve Sumru Ağıryürüyen’le birlikte; stüdyo müzisyeni olarak ise Bülent Ortaçgil, Yeni Türkü ve Ezginin Günlüğü gibi isimlerin albümlerinde de dinledik. Tütüncü, 1995’te kurduğu Piyano Perküsyon Grubu’yla “Çeşitlemeler” (1999) ve 2004’te kurduğu Ayşe Tütüncü Üçlüsü’yle “Panayır” (2005 sonu) albümünü çıkarmıştı. Blue Note etiketiyle yurtdışında da piyasaya sürülen “Yedi Yer Yedi Gök” ise biraz da perküsyonun ağırlığıyla daha ‘buralı’ bir albüm. “Farklı bir sound oluştu; albüm bütün bu civarın müziklerine daha yakın oldu” diyor Tütüncü.

Piyanist, “Elimde bir araya gelmesi güç gözüken malzemeler vardı; ama ben onların ilişkili olduğunu hissediyordum” derken çok haklı. Örneğin giriş parçası “Pasajlar”, Monteverdi’nin “Orfeo” operasından bir temayla açıldıktan sonra, anonim Kürt şarkısı “Çar Mal”la ve Tütüncü’nün iki kısa bestesiyle sürüyor:

“Albüm yaparken yoğun olarak müzik dinliyorum; belli izlekleri, damarları takip ederek. Bir müziğin sizi yolladığı başka bir müziği arıyorsunuz, başka müzisyenlere soruyorsunuz.”

Böylece Balkanlardan Yunanistan’a, Arap müziklerinden Kafkas müziklerine yolculuk yapmış piyanist, albüm öncesi. Albümdeki “Yine de” parçasının malzemeleri arasındaki Arap ezgisi “Lamma Bada” ya da “Burdan Ötesi”nin yapıtaşları olan bir Urfa ezgisi ile Klasik Türk Musikisi’nin ‘Lenk Fahte’ usulü, bunun diğer yansımaları.

Tekrar söylüyorum: Sanat bir lüks değil diyor Ayşe Tütüncü.

Katılmamak mümkün mü?

***

5. Ocak 2009 gecesi Trabzon Devlet Tiyatrosu sahnesinde Trabzon Tevfik Serdar Kültür Merkezi Korosu’nun düzenlediği Avni Anıl’ı anma gecesi ile ilgili görüş ve düşündüklerimi yazmıştım bu sayfalarda.

Ve Konser içinde dikkatimi çeken üç değerli solistin, Nurdan Efendioğlu, Ebru Taşdemir ve Gülşah Sevim’den size söz etmiştim hatırlarsanız yazımda.

Şimdi bu üç değerli solistin o geceki müzik performansını Mavi Nota TV’den izleyip dinleyebilirsiniz. Bende ayrıca kendilerini tebrik ediyor daha nice konserlerde dinlemeyi arzu ediyorum. Bu arada böyle nitelikli bir koro çıkardığı için de Sevgili eski dostum Hasan Tahsin Öğretmen’i kutluyor, çalışmalarında kolaylıklar diliyorum.

Pazartesi günü görüşene değin esen kalın sevgili Mavi Notalılar…




Müfit Semih Baylan
Editör

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.