ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1953
Şu an 57 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Türk müziği neden Avrupa`da dinlenmiyor?Sayı: 755 - 31.03.2009


Türkiye`de milyonlarca hayranı olan Türk sanatçıların, Batı`da neden dinlenmediği üzerinde bir araştırma yapıldı. Batılıların, Türk müziğini, alışık olmadıklarından dolayı anlayamadıkları ve bu müziğe çok dikkat etmedikleri öne sürüldü.

The Guardian yazarı Jon Lusk, İngiliz dinleyicilerin, milyonlarca hayranı olan Türk sanatçılarına karşı neden bu kadar ilgisiz olduklarını yorumladı. İstanbul`a gelerek Türk müziğini yakından izleyen Lusk, Müslüm Gürses, Sabahat Akkiraz, Göksel Baktagir, Orient Expressions gibi Türk müzisyenlerle bu konu üzerine konuştu. Sanatçılarla yapılan konuşmalarda, Batı kulağının Türk müziğine alışkın olmadığı ve bu sebeple Türk müziğindeki farklılıkları ayırt edemeyecekleri öne sürüldü.

İstanbul ziyaretinden önce Londra`da Türk Alevi Derneği`nin düzenlediği bir konserde Alevi türkücü Sabahat Akkiraz`ı dinleyen Lusk, yazısında Akkiraz`ın `Sünni Müslümanlar müziği dinden ayırıyorlar, ancak Aleviler böyle yapmaz` sözlerine yer verdi.

`Müslümanların ezanın müzikten ayrı olduğunu söylemelerine karşın, modern İstanbul`un kalbi olan Beyoğlu`nun sıcak bir akşamında kulağa hiç de öyle gelmiyordu` diyen Lusk, `Cennet Krallığı` ve `İsa`nın Çilesi` gibi filmlerin film müziklerini yapan, kanun üstadı Göksel Baktagir`le konuştu. Baktagir, Türk müziğinde makam adı verilen farklı müzikal dizilimlerin batılı kulağınca ayırt edilip anlaşılamayacağını belirterek, `Batı müziği armoni üzerine kurulurken, Türk müziği tamamen rastlantıya bağlıdır` dedi.

Perküsyoncu İzzet Kızıl ise `Türk müziğinin batı bilincinden uzak oluşu, akort sisteminin farklı olmasından kaynaklanıyor. Sadece, Batılıların kulağı buna alışık değil` yorumunda bulundu.

Doğu motifleriyle elektronik müzik yapan Orient Expressions grubundan Can Utkan, doğu ülkesi olan Hindistan`ın müziğinin oldukça sevildiğini belirtirken, batılılarca dinlenen ve dünya müziği yapan bir çok ülkenin daha önceki sömürgeler olduğunu, bu yüzden Avrupalılarca tanındığını ifade etti.

Caz piyanisti Ayşe Turuncu ise Avrupa`da Türkiye`nin ve Türk olmanın Osmanlılar`dan dolayı olumsuz bir imaj oluşturduğunu, Türkiye`de bile bu kimlik kargaşasının hala devam ettiğini ileri sürdü.

Lusk, Türkiye`deki genel seçime de dikkat çekerek, ülkenin dindar ve laik taraflar arasında kaldığını, ulusal kimlik kargaşasının da ülkenin müziği üzerinde etkili olduğunu belirtti.

Arabesk müziğin Türk halk müziği, klasik Türk müziği ve pop müzik üzerinde etkili olmasına rağmen Türkler arasında rahatsız edici etkisi olduğunu söyleyen Lusk, arabeskin devlet tarafından 2 kez radyolardan yasaklanmış olduğunu kaydetti.

Lusk, yazısında Müslüm Gürses`in sahip olduğu kitleden bahsederken Ayşe Turuncu`nun şu sözlerine yer verdi: “Türkler farklı olmak için kendilerini Araplardan ayırmalılar. Ama aslında Araplar bizim içimizdedir. Arap müziği duyduğumda, ağlamaya başlarım.”

Arabesk müziğin genellikle işçi sınıfı erkekler arasında popüler olduğunu belirten Lusk, Gürses hayranlarının, Şii Müslümanlar gibi `duygusallaştıklarında bedenlerine bir şeyler yapmaları gerektiğine` inandıklarını ve konserlerde kollarını jiletle kestiklerini ifade etti.

Ayşe Turuncu, Gürses hayranlarının `Müslüm Baba benim acımı sahnede gösteriyor. Ben de onun için kendimi kesiyorum. Kendimi ona adıyorum` dediklerini söyledi.

Lusk, Gürses`in gençleri arkasından sürükleyecek gücü kendinde gördüğünü belirtirken, geçen yıl Björk, David Bowie, Bob Dylan gibi dünya sanatçılarının şarkılarını yeniden yorumladığı albümünden sonra, hayranlarının konserlere jilet yerine güllerle gelme kararı aldıklarını ifade etti. Hayranların, Müslüm Gürses`in 10 kişilik orkestrasıyla Queen Elizabeth Hall`da vereceği konsere de çiçeklerle gelmeleri bekleniyor.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.