ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1953
Şu an 62 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Huzursuz ruhlar için PeyoteSayı: 1033 - 21.06.2010


Peyote’nin 90’ların sonunda İmam Adnan Sokak’ta başlayan hayatı Nevizade’de tüm ‘cool’luğuyla devam ederken Türkiye müzik piyasası içindeki çok önemli misyon tanımı da giderek genişliyor. Yaratım sınırlarını zorlayan özgür ruhlu gruplara her daim açtığı sahnesinin hasadını 2008’sonundan itibaren Peyote Müzik çatısı altında toplayan mekan bugünlerde kucağında büyüttüğü grupların mürüvetini görmekle şenleniyor. Buram buram Anadolu saykedelisi kokulu ‘Beş Dakika Daha’ albümüyle Sakareller, deneysel tavırlı post rock’a dengelerini hatırlatan ‘The Burning One’ ile Ricochet ve nihayet kuşağının müzikal ve politik tavır ortalamasına ters köşe vuruşlar yapan ‘Agitprop’ ile DDR sayesinde bir kez daha emin olduk; Peyote Müzik olmasaydı, kendi özgün sesini oluşturarak ayakta kalmayı seçen bir çok grup, yaygınlaşabilmek için yurtdışındaki plak şirketleri ile iletişime geçmek ya da belki sadece interneti yayılım aracı olarak kullanmak zorunda kalacaktı. Bu nedenle yerli ‘indie’ bilincimize ‘Peyote grupları’ tamlamasını kazandırmakta emeği geçen herkese teşekkür ederken yukarıda ismi geçen ‘Peyote grupları’nın dumanı tüten albümlerine bir göz atalım istiyorum.

Sakareller- ‘Beş Dakika Daha’

Grup 2003’te Boğaziçi Üniversitesi’nin Taşoda adlı prova mekânında kuruldu; 2004’ten beri kendi parçaları üstünde çalışıyor. Özellikle bağlamanın sırtlandığı yerel melodileri alışılageldik rock altyapısına oturtan Sakareller’in kıvrak zekalı sözleri dikkat çekici. Üstelik kısa ve net mesajları sarkazma kapılmadan sunabilmek az beceri değildir  bildiğim kadarıyla. Albümün kayıt ve miksini Replikas’tan tanıdığımız Barkın Engin, Burak Tamer ve Metin Bozkurt’un, mastering’ini ise Pieter Snapper’ın üstlenmiş olması dinlediğimizin adam gibi bir CD olmasını sağlayan teknik detaylar. Bu arada Alican Tezer’in albümün ismine cuk oturan kapak tasarımını da pek beğendim.

“Grubun ilham kaynakları arasında da, gözünü kendi kültürüne olduğu kadar diğer kültürlere çevirmekten kaçınmamış ve ünü müziğinin önüne geçmemiş gruplar ve sanatçılar bulunuyor” derken kimlerin kast edildiğini sanırım anlayabiliyor ve albümü dinler dinlemez evvela Erkin Koray’ın kulaklarını çınlatıyoruz. Bu arada bizim Murat Meriç’in Türk-iş Funk repertuvarına ‘Beş Dakika Daha’ albümünden epey ekmek çıkabileceğini kendisine müjdeler, vesileyle selamlarımı yollarım.

Ricochet-‘The Burning One’

Yaklaşık on yıldır değişen kadro ve isimler altında müzik yapan Ricochet, 2001’de Captain Ahab’ isimli EP’si yayınlandıktan sonra davulcu Taylan Turan’ın askere gidişiyle biraz ara vermiş ve grup üyeleri başka bünyelerde müzik yapmayı sürdürmüş. Gelgitli akılları çağrıştıran vokal, gitar, bas ve davul döngüsüyle fethedici bir grup olan Ricochet, Chicago’nun 90 Day Men’ini çağrıştıran tadlarla müziğini yapıyor. Parçalar İngilizce olarak yazılmış ki böyle bir kaydın basılmasını zorlaştıran faktörlerden biridir bu. İşte bu da Peyote faydalarından biri. Replikas üyesi Barkın Engin’in prodüktörlüğünde MIAM stüdyolarında kaydedilen ve grubun son iki yıl içerisinde yazmış olduğu yeni bestelerden oluşan bu albümün kayıt ve miksleri de Barkın Engin’e, mastering’i ise yine Replikas’tan Burak Tamer’e ait. Bir önceki albümümüzünkinden çok daha olgun bir sound olduğunu söylemeliyim bu arada.

DDR-‘Agitprop’

DDR ne şahane bir grupsa bu albümü de o kadar şahane buldum. Albüm ismini öyle güzel taşıyor ki, sanat hakikaten bir devrim aracı olacaksa bunun da DDR gibi grupların katkısıyla gerçekleşebileceğine ikna ediyor. Karşı konulmaz bir kışkırtma propogandasına girişmişler sanki sahiden. Dört dörtlük yazılmış bültenden direkt aktarayım tam olsun: “Agitprop albümü, 2002 yılında ilk nüvelerini oluşturup, 2004 yılında da esas kadrosunu oturtan DDR’nin politik müzik yapan ve bunu yaptığını açıklamaktan kaçınmayan çizgisinin devamıdır. Agitprop politik bir müzik ihtiva ederken salt slogan kolaycılığına kaçmaz; bir tür sayıklama, iç ses olarak yeni ruhsal kanallar arayarak estetiğini oluşturur. Savaşlar, bir talimatla yürümeye hazır tanklar, kötülük, yabancılaşma ile çevrelenmiş, gündelik hayat dediğimiz çılgınlığa karşı hala nefes alabilen ruhların dingin şizofrenisi Agitprop’taki 14 şarkının iklimini oluşturur. Günümüz popüler müziğinin vasat şairlik mahsulü dizelerine ya da eğlendirme üzerine müzik kompozisyonlarına DDR yüz vermez. Özellikle popüler şarkı söyleme anlayışı dışında söze, sese, imgeye yaslanan bir vokal performansı yaratır. Grubun bu yaklaşımı Agitprop albümündeki 20 Yarda, Pli Pli, İkiz Tepeler gibi şarkılarda belirgindir.”

Albümün miksi ve kaydı Mehmet Cem Ünal, mastering’i yine Burak Tamer’e ait. Ve aynen dedikleri gibi; “Agitprop kurak müzik dünyamızda bir değişimi, yeni çıkışı ifade eden cüretkar bir albümdür. Dinleyicisini rahatsız eden ve keyif veren, düşündüren ve harekete geçiren bütünsel bir çalışmadır. Tüm huzursuz ruhlar için!”

Peyote Müzik demişken, biliyorsunuz çok yakında bir de ‘Nekropsi 98’ meselemiz olacak. Bir önceki albümün üstünden hem bu kez 10 yıl geçmesini beklemeden hemen hepsi tanıdık parçalar olsa bile- yeni bir Nekropsi albümüne kavuşmaktan daha heyecan verici hiçbir şey olduğunu düşünmüyorum memleketin müzik hayatı adına. Bu nedenledir ki, Nekropsi’nin ilk albümünün büyük hayranı, ikincinin ise basın danışmanı olmamı sağlayan hayat, ‘Nekropsi 98’i bu köşede karşılamamı sağladığında kendisine oldukça minnettar kalacağım.

Fotoğraf: DDR, kendi albümünü, ‘Politik bir müzik ihtiva ederken salt slogan kolaylığına kaçmaz’ diye anlatıyor.

 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.