ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1953
Şu an 155 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Murat Bardakçı bu resmi göremiyor!Sayı: 1140 - 07.01.2011


Aydınlarımızdaki hastalıktır: Bir konuda başarılı olup olmadığımıza batıda değer görüp görmediğimize bakarak karar verirler. Sanatçımız yurt dışında kabul görüyor mu? Bilim adamlarımızın makalesi yurt dışında indekslere giriyor mu? Tek başarı kriteri bu olunca ülke gerçeklerinden kopmamak mümkün değil.

Devrimlerimiz ba
şarıya ulaştı mı ulaşmadı mı? Bu soruya yanıt verirken en çok bakmamız gereken yer Avrupa değil Anadolu’dur.

Cumhuriyet’in müzik alanındaki atılımlarının öncelikli hedefleri, övünç kayna
ğımız olan müzik eğitimcileri ve sanatçıları yetiştirmek olduğu kadar, çocukların ve gençlerin çağdaş anlamda yetiştirilmesidir. Bu hedef, ilerlemeye ve gelişmeye olan inanç ve saygıyla tüm zorluklara rağmen büyük ölçüde gerçekleşti.

Bundan sonra önemli olan “Ulus” olarak kültürel zenginli
ğimizin tüm bileşenleriyle daha ileri ve çağdaş adımlar atabilmemizdir. Onların sonraki kuşaklara teslim ettiği yerden eksikleri tamamlayarak, müzik kültürümüzün geleneksel ve evrensel kimliğini temsil eden nitelikli tüm çeşitlerini gözetmek ve çağımıza özgü gereklilikleri tartışarak daha etkili adımlar atmak gerçek görevimiz olmalıdır. Gereksiz kavgaların ve kutuplaşmaların, ne yazık ki sanatın önemsiz kılınmasına yol veren anlayışların var olduğu çağımıza özgü küresel akışların hedefindeki ulusumuza hiçbir katkısı yoktur.

“Türk Be
şleri”nin müzik anlayışları ve ürünleri gerçek birer Cumhuriyet Dönemi kültür mirasıdır. Onların ulusal bilincimizden ve kültürel belleğimizden silinmesine yönelik her türlü girişim, toplumumuzda çok güçlü bir biçimde mevcut olan Cumhuriyet bilinci karşısında erimeye mahkumdur."(Doç. Dr. Uğur Alpagut -Anadolu Güneşi Müzik Topluluğu üyesi)

Sözü uzatmaya gerek yok.
İşte Cumhuriyet Devrimi’nin kul olmaktan kurtarıp eline keman, mandolin, saz verdiği erkekler…
İşte “sofradaki yeri, öküzümüzden sonra gelirken”, Cumhuriyet Devrimi’nin alıp korolarda özgür birey olarak sahneye çıkarttığı kadınlarımız…

İşte okuma yazma dahi bilmezken müzik eğitimi alma şansına erişen büyük halk…
İşte kendisine telkin edilen tek şey öteki dünya için yaşam dayatması iken konserlere katılma şansı yakalayan halk.

Bir yanda padi
şahın kulları, diğer yanda müzik dinleme keyfine erişen halk…

İşte bu dünyada sürgün iken bu dünyanın renklerinden, seslerinden keyif alacak bireyler haline gelenler… Devrimlerimizin hayata geçişi…
Müzik Devrimi’mizi bir de bu açıdan de
ğerlendirelim.


(Foto
ğraflar Doç. Dr. Uğur Alpagut’un “Müzik Sorunlarına Bakışta Atatürk’ün İzleri”, Bilim ve Ütopya Kitaplığı, Ocak 2011 adlı eserinden alınmıştır.)


Odatv.com
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.