ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1953
Şu an 144 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Kazanmak...Sayı: 1264 - 08.07.2011


“Başkalarını bilen kişi bilgedir; kendini bilen kişi ise aydınlanmıştır…” Leo-Tzu

De
ğerli bir büyüğüm, henüz çocukken beni karşısına alarak unutamadığım öğütlerden birini altın sözlerle ifade etmişti: “Profesyonellerden asla çekinmem ama cahil kalmış zararlı amatörlerden korkarım!..” Bugün bu sözü sizlerle paylaşmak istedim.

İzmir Muzik Festivali, hiç kuşkusuz ki 'Büyük' bir festivaldir. Etkinlik, İzleme ve dinleme fırsatı bulduğum açılış konserini gerçekleştiren ünlü Philharmonia Orkestrası ve muhteşem şefleri Salonen’in olağanüstü başarılı konseriyle açıldı. Bütünlüğü adeta bir rüya gibi olan konserden aklımda kalan ve açıkçası anımsayabildiğim/yaşadığım tek şey: ‘Müzik’ti…  Özellikle büyük bestecimiz Ulvi Cemal Erkin’in Piyano Koncertosu’ndaki başarı, deneyimli ve değerli piyanistlerimizden Gülsin Onay'ın solist olarak katılımıyla özel ve en üstün şekilde gerçekleşti. Konçertoyu başından sonuna içimdeki heyecan ve gururla Gülsin’le beraber çaldım sanki. Bana göre, bu eser ancak bu kadar güzel ve sağlam çalınabilir!.. Ayrıca, tek prova ve konserle (el yazisi partisyonlardan) öyle fevkalade bir sonuc ortaya çıkmıştı ki, Salonen yorumuyla konçertodaki en zengin armonileri ve güzel renkleri en mükemmel şekilde duyabildiğim için kendimi çok mutlu hissediyorum…

Philharmonia Orkestrası ve Salonen gibi de
ğerlerin ülkemize getirtilmesi ve birinci sınıf bir dünya orkestrasına bir Türk eserinin ve bir Türk solisti tarafından icra edilmek üzere önce ikna edilmesi ve sonra sonucunun büyük başarı olması başlı başına en büyük zaferdir. Bu yüzden İksev’i ve tüm sponsorlarını tebrik ederken, darısı diğer festivallerimizin de başına diyorum! Bunun yanı sıra, başarı ve değerlerine rağmen, kaç Türk sanatçısına böyle müthiş bir orkestra eşliğinde çalma şansı geçer sizce? Çocukluğumdan beri dostum olan Gülsin’i ve başarısını her zaman tüm kalbimle alkışlıyorum.

Dünya, evrensel Türk sanatı ve sanatçısını aslında yeni yeni tanımaya ve kabul etmeye ba
şlarken ve bizler kuşaklar boyunca bunun savaşını -adrenalin içinde- yaşarken, bunca emeğe ve onun kutsallığına yaklaşmak ve üzerinde konuşmak hiç o kadar basit bir şey değildir ve olamaz da!.. Konuşabilme yetkisi ve aydınlığına sahip kişiler bile, yüzbinlerce mil ötesi ve öncesinin farkındalığı içinde, önce düşünerek hareket ederler ve belki de (çoğunlukla) susmayı tercih ederler. Çünkü onlar, müziğin zenginliği ve enginliğiyle söyleyebildiklerinin yanında, konuşmanın ‘yavan’ kaçabileceğini hesaplayabilecek parlak bir zekaya sahip kişilerdir.

İşte bu yüzden “Müzik Yazarlığı” çok ‘ciddi’ bir iştir! 30 yıllık müzikçiliğime rağmen, kendimi bir müzik yazarı olarak asla addetmiyorum. Çocukluğumdan bu yana ‘hobi’ olarak yazmayı seviyor ve bundan zevk alıyorum. Ancak düşüncelerimin, gerçek bir yazarınki kadar ‘değerli’ olduğuna inanıyorum.

Sevgili Okurlarım, Türkiye’de çok az sayıda da olsa de
ğerli müzik yazarı ve eleştirmenlerimiz vardır ancak farklı bir gerçeğe de şimdi burada değinerek yazımı sonlandırmak istiyorum. Ülke ve değerlerinin gerçeğini yansıtmayan, yararından fazla zarar getiren bir takım ‘Çakma’ yazarların elinden çıkma yazıları okumadan önce, o kişilerin müzikal eğitim ve geçmişlerini de iyi araştırmanızı sizlere önemle salık veririm. Ülkemizin ender yetişen değerleri, taktirle alkışlanarak ve sadece onlara sahip çıkılarak onurlandırılırlar yoksa ne amaçla ve niçin yazıldığı belli olmayan ‘önemsiz' yazılarla değil… 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.