♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Editör'ün Notu: Yeni Cohen albümü, Sedat Ergin'le Kanat Atkaya'yı karşı karşıya getirdi. Ergin'in '40 yıl önceki gibi' dediği albüm, Atkaya'ya göre bir manifesto, ben de Kanat Atkaya ile aynı görüşteyim...
Hakkımdaki yaygın yanılgılardan biri de çok renkli, çok eğlenceli, çok matrak bir hayatım olduğunun düşünülmesidir.
Dün sabah uyandığımda önümde iki seçenek vardı. Ya Haruki Murakami’nin 1256 sayfalık son romanı ‘1Q84’e başlayacaktım ya da Sedat Ergin’le Leonard Cohen’in son albümü ‘Old Ideas’ üzerine bir polemiğe girecektim.
Polemikperver biri değilim; hele biriyle polemiğe gireceksem bu kişinin Sedat Ergin olmasını istemem.
“Su suzdırmaz gazetecilik” yapan, her yazısını titizlikle, tuğla tuğla, sağlam bir duvar gibi ören Sedat Ergin, memleketteki her iddianameyi okuyan tek insandır mesela; öyle söyleyeyim.
Balyoz iddianamesinde çıkardığı notlar on cilt Murakami ‘1Q84’e denktir herhalde.
Ayrıca ‘multi-instrumentalist’ bir müzisyen ve iyi, titiz bir dinleyicidir.
Fakat söz konusu Leonard Cohen ise ve Cohen’i savunmam gerekiyorsa karşımda Thomas Pynchon bile dursa girerim arkadaş!
Leonard Cohen’in ‘Old Ideas’ı, 10 şarkılık bir bilgelik manifestosu.
78 yaşındaki Cohen, 12’nci stüdyo albümünde hayatı boyunca kurcaladığı temaları harmanlıyor: Ölüm, aşk, kutsallık vb.
‘I’m Your Man’den ve manastırdaki inziva yıllarının ardından yaptığı en iyi albüm olduğunu düşünüyorum ki; ‘Dear Heather’ ve ‘Ten New Songs’u da sevmiştim.
Cohen’i genel olarak sevmemin birbiriyle zıt gibi duran ancak aralarında harikulade bir bağ olduğunu düşündüğüm iki temel nedeni var: ‘Karamsarlık’ ve ‘hınzır espri anlayışı’.
En depresif alanlarda gezerken bile bıyık altından gülen bir tavrı vardır.
Örneklemek gerekirse, bakınız “Old Ideas”ın en başarılı şarkılarından ‘Going Home’a... “I love to speak with Leonard/ He’s a sportsman and a shepherd/ He’s a lazy bastard/ Living in a suit” diye başlıyor ve bitiriyor şarkıyı.
Leonard Cohen’i dumanlı sesi ve güzel sözleri için severim.
Örneklemek gerekirse, bakınız ‘Darkness’a.
Uzun süredir kurcaladığı bir şiiriydi. Şarkıyı dinlemeden önce sözlerini okumuştum geçen sene yayımlanan ve şiirlerini, şarkı sözlerini derleyip toplayan bir kitaptan.
Yine karamsar, yine espri tavrını koruyan bir şarkı.
‘Old Ideas’ı iyi yazılmış ve iyi icra edilmiş bir albüm olduğu için sevdim.
Basit, sade, sakin bir albüm.
Tahminimce Sedat Ergin’in eleştirisinin temel noktalarından biri “Hep aynı...” olacak.
Ben 12 albümü de birbirine benzeyen bir müzik adamını eğer 12 albüm de iyiyse “Hep aynı” diye eleştiremem; aksine bundan mutluluk duyarım.
Genel manada bu hayatta ‘güvenli liman’ ve ‘istikrar’ arayışım yoktur ama 12 benzer Cohen albümü beni bozmaz, huzur bulurum sesinin tenhalarında.
Çoğunlukla ‘gürültüye’ yönelen, müziğini, kahvesini, sigarasını ve içkisini sert tercih eden biriyim.
Ama büyük sözü dinleyeceksem, Leonard Cohen’in lafının dışına çıkmam, o mırıldanır ben dinlerim.
‘Old Ideas’a ‘Darkness’dan başlayarak takıldım, albümün içine zamanla yerleştim.
Bir süredir pikapta en çok dönen albümler arasında ve bu yerini yıllarca koruyacağına eminim.
Sedat Ağabey’in itirazlarını çok sağlam temellendireceğine, iyi ve elbette kendince haklı argümanlarla geleceğine eminim.
Ama fikrim değişmeyecek.
‘Old Ideas’ iyi bir albüm.
Leonard Cohen’den tam beklediğim gibi bir albüm.
Sözüm bu kadardır; kapılar açılsın, çatışmalar başlasın...
Ben gölgede bir yerde, sağlam bir viski eşliğinde “Darkness” dinliyor olacağım.
Rahatsız etmezseniz sevinirim...
Dağılalım sevgili okurlarım...
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.