♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Editör'ün Notu: İngiliz Guardian gazetesi müzikteki yeni türleri keşfetmek için bir Modern Pop rehberi düzenledi. Biz de bu rehberdeki türlerden bazılarını sayfalarımıza taşıdık ve Türkiye'deki müzik yazarlarına sorduk: Acaba dünyada ve Türkiye'de müzik nasıl değişiyor?
Barış Akpolat / HÜRRİYET
Her gün takip edemeyeceğimiz kadar yeni türle karşılaşıyoruz. Artık bir şarkıya pop veya rock demek imkânsız. Temelinde küreselleşme olan bu gelişme, türlerinin organik bağını arttırarak onları ‘betimlenemez’ hale getirdi. Bu durum ülkemiz için geçersiz. Ana akım formüllerinin prodüktör ve firmalarca dayatıldığı bir ortamda tarz yaratmayı pek çok müzisyen başaramaz.Türkiye’de bırakın iç içe geçmiş yeni tarzların çıkışına şahit olmayı gerçekten tekdüze ‘Rock’ icra eden grup/sanatçı bile duymak zor. 1990’larda Cemali, Ahmet ve Umay Umay gibi ilgi çeken yeniliğe imza atan müzisyenler 2000’lere uzanamadı. Mor ve Ötesi’nin ‘Dünya Yalan Söylüyor’ patlaması sonucunda müzik firmaları rock’a ağırlık verince pek çok sıradan grup piyasaya itildi. Bu gruplar en erken beş yıl içinde doğal seleksiyonla elenecektir. Türlerin hızla evrilmesi için daha yıllar olsa da panik yok; Mira, Neyse, Nefes, Şirin Soysal, Marsis, Korhan Futacı ve Kara Orkestra, 123 ve Kollektif İstanbul gibi isimler var. Destek arttıkça ilgi büyüyecektir.
Doğu Yücel/ BLUE JEAN
Türkiye’deki popüler müzik 90’ların ortasında ve 2000’lerin başında eklektik bir anlayışa sahipti. Grupların tarzını değiştirmesiyle veya Türkiye’de denenmemiş tarzların ortaya çıktığına şahit olabiliyorduk. Replikas, Nekropsi, Baba Zula gibi grupların önderliğinde saykodelik müzik bir çeşitliliğe neden olmuştu. 2000’lerde elektronik sound’larla birlikte yelpaze biraz daha açıldı. Pop müzikte bile aykırı seslere rastlayabiliyorduk. Fakat sınırları aşan müzisyenlerin yeteri kadar popülerleşmemesi bir süre sonra müzisyenlerin cesaretinin kırılmasına neden oldu. Derken popülerliğe giden kestirme bir yol icat edildi; bol acıtasyonlu aşk şarkıları. Bu formül yaratıcılığa ket vurdu. Diğer yandan dünyada mantar gibi biten yeni türlerin de iyi ve kalıcı olduklarını iddia edemem. Birçoğu birkaç sene sonra etkinliği tamamen kaybedecek olan senteze dayalı ve sentetik tarzlar. Türkiye’de her şeye karşın, dünyanın birçok bölgesine kıyasla daha renkli bir müzik yelpazesi var. Fakat dinleyicinin daha dikkatli davranması, bu isimleri keşfetmesi gerekiyor.
Mehmet Tez/ MİLLİYET
Türkiye’de farklı alt türleri bırakın ana akıma dahil türlerde bile yeni bir şey pek çıkmıyor. Halkımızın büyük kısmı yeni bir şeye meraklı değil. Ancak yine de dar ama eskisine göre daha büyük bir kitle farklı müzikleri takip ediyor. Onlar da internet ve bloglar sayesinde daha çok bu işin merkezleri olan ABD, İngiltere ve İskandinav ülkelerinden grupları izliyorlar. Bizde müzik yapan bir iki isim belki vardır ancak “şu türlerde müzik yapılıyor” demek için hiç yeterli değil. Yani bizde çeşitlilik yok hatta her zamankinden daha fazla tektipleşme görüyorum.
Doom
Doom,Türkiye’de en yaygın olan metal türlerinden biri. Bu türde daha yavaş tempolar var ve melankoli daha ağır basıyor. Doom’un ilk örneklerinden biri Black Sabbath’tı, dersek ne demek istediğimizi anlarsınız sanırım. Örnek: SunnO))) – Aghartha
FUNKY
İngiltere’de ortaya çıkan Funky bir çeşit elektronik dans müziği. 90’larda yine İngiltere’de ortaya çıkan UK garage, Trinidad ve Tobago orijinli Soca ve Amerikan house müziğinden ciddi şekilde etkilenmiş bir tür. Önceleri funky house dense de sonradan funky olarak tanınan tarz, Afrika ve Latin perküsyonundan da faydalanıyor. Örnek: Champion – Crystal Meth
Hipsterhouse
Saykedelik folk ve 80’ler pop’undan yorgun düşen Williamsburg, Echo Park ve Portland hipster’larının dikkatlerini house müziği tekrar keşfetmeye çevirmeleriyle doğan bir müzik türü. Örnek: Protect-U – Motorbike
Indielectual
Everything Everything, Django Django ve Alt-J gibi grupların sound’a bir derinlik getirme çabalarıyla ortaya çıkmış bir müzik türü. Örnek: At-J - Tessellate
EUROPOP
70’lerin sonlarında Avrupa’da gelişen pop müzik türü Europop, en güzel formunu 2012’de Icona Pop & The Dove ve Faye gibi etkileyici isimlerle buldu. Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde temsilcileri olsa da, Europop’un en yoğun yapıldığı yer İsvec. Örnek: Faye – Water Against The Rocks
Afrobeats
Sakın 70’lerdeki Fela Kuti’nin Afrobeat’iyle karıştırmayın. ‘S’ takısı, Afrobeat’i hip-hop, house ve batı Afrika popuyla birleştirip, hareketlendirdi. Örnek: D’Banj – Oliver Twist
GOTHGAZE
Gothgaze ismi goth ve shoegaze’in karışımından geliyor. Bu tür Horrors’ın arzuyla My Bloody Valentine dinamiklerini benimsemesiyle ateşlendi.
Örnek: Toy – Left Myself Behind
ZOMBIE ROCK
Zombie rock Sissy & The Blisters, Gabriel Bruce ve Rough Trade gibi yeni İngiliz grupların sesi olarak tanımlanıyor. Örnek: Sissy & The Blisters – Let Her Go
K-POP
Kore pop yeni bir fenomen değil ancak son zamanlarda Batı’da, özellikle 10-12 yaş arası çocuklar arasında bir çıkış yakaladı. 2NE1 ve BigBang bu tarzda müzik yapıyorlar. Örnek: BigBang - Feeling
Brostep
İngiltere’de doğan Dubstep’in bir alt türü sayılan Brostep, Dubstep’in Kuzey Amerika’daki bazı DJ’ler tarafından değiştirilmesiyle oluştu. Metal müzik etkileri daha fazla olan Brostep’in en ünlü temsilcilerinden biri, son dönemin en popüler isimlerinden Skrillex. Datsik, Excision diğer tanınmış Brostepcilerdendir. Örnek: Flux Pavilion – I Can’t Stop
Mİnİmal wave
80’lerde ‘hiddetli’ Avrupalılar tarafından yapılmaya başlanan bir elektronik müzik türü. Bu tarz müzikte müzisyenler genellikle fütürizm ve yapısalcılık gibi avantgard harketlerden ve bilimkurgu, varoluşçuluk edebiyatından etkileniyorlar. Şimdi, New Yorklu Wierd Records bu tarzda modern yapımcılara öncülük ediyor. Örnek: Xeno & Oaklander – Sets & Lights
Queer rap
New York kulüplerinde yeni yeni ortaya çıkmaya başlayan bir tür.Madonna’nın seneye bu türü deneyeceği düşünülüyor. Örnek: Zebra Katz - Ima Read
Tumblrwave
Son yıllarda popüler olan Tumblrwave bir rap ve elektro müzik tarzı. İsmini blog sitesi Tumblr’dan alan Tumblrwave şarkılarda, şarkı sözleri blog girdilerini andırıyor. Tumblrwave’i başlatan şarkıcılar Kilo Kish ve Kitty Pryde şu anda 19 yaşındalar. Örnek: Kitty Pryde – OK Cupid.
ALINTIDIR.
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.