♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Muhtemelen ellili veya altmışlı yıllar. Münir Bey'in (Nureddin) İstanbul'da 'Münir Bey' olduğu zamanlar. Birçok yasaklamalara rağmen, besbelli Osmanlı kültürünün miras bıraktığı kulak zevkinin henüz yok olmadığı günler. Düşünün, bir balıkçı Münir Nureddin'i tanıyor ve mehtaplı bir yaz gecesinde denizde balık avlarken sahilden gelen nağmelerden etkilenip 'Münir misin be mübarek' diyebiliyor, hatta bir de istekte bulunuyor. Bu çok sıradan gibi görünen olay, aslında mûsikî kültürünün halkın en alt kesimlerine varıncaya kadar yaşamaya bir şekilde devam ettiğinin göstergesi sayılabilir. Ekmeğini denizden çıkaran, günde birkaç balık satıp çoluk çocuğunun rızkını temin edebilmenin derdine düşmüş bir balıkçı, -geçen haftaki yazımda da anlattığım gibi- gecenin bir vaktinde sahilden yükselen gazel icrâcısının müthiş sesini tanıyıp 'Münir misin' diyor ve aldığı 'ta kendisi' cevabı üzerine de 'o halde bir de karanfili okusun' diye karşılık veriyor. Eğer o günün Osmanlı medeniyet dairesinden uzaklaşmış İstanbulu'nda bir balıkçının zevki bu seviyelerdeyse, o medeniyeti yaşamış olanlar acaba hangi seviyelerdeydi ya da yine o zamanın İstanbulu'nda kültürlü bir İstanbul beyefendisi ya da hanımefendisi hangi seviyelerdeydi diye düşünmeden edemiyorsunuz.
Daha önceki yazılarımdan birinde, babamın İstanbul'un bir köyünün ilkokulunda öğretmenlik yaptığı altmışlı senelerde TRT radyosundan köylülerin Safiye Ayla, Alâeddin Yavaşca, Alâeddin Şensoy ve -o zamanların- Zeki Müren'ini kaçırmadan ve büyük bir zevkle dinlediklerini yazmıştım. Galiba biz o güzel zamanların sonlarına yetişmişiz ve bunları görebilmişiz. Demek ki şehirlisiyle ve köylüsüyle, balıkçısıyla ve okumuşuyla halk hâlâ eski zevk-i selimini kaybetmemişti bu sanatçıları ve seslendirdikleri klasik eserleri dinliyorlardı. Otuz-kırk bilemediniz elli yıl içinde ne oldu da bu seviyesizliklere kadar geriledik? Bu durumu hangi sebeplere dayandırıp izah edeceğiz ?
Bugün gelinen nokta ne kadar vahim ! Balıkçıdan geçtik, bugünün entelektüeli ne Münir'den hatta ne Itrî'den haberdar. Okumuş yazmış, mektep medrese bitirmiş bir yığın insan, kendi kültürel değerlerinden habersiz. Ya hiçbir şey bilmiyor, ya yalan yanlış şeyler biliyor ya da televizyon veya radyolarda bu konularda kocaman kocaman lâflar edip bilgiçlik taslayan mâlûmâtfürûşların anlattığı eksik gedik şeyleri aklında tutmayı başarmış, onları konuşuyor. Bir okumuş yazmış olarak ilgisi olmadığı gibi, zerre kadar merakı da yok. Entelektüeli bir yana, mûsikî ile ilgilendiğini söyleyen, bu işin mektebini hasbelkader bitirmiş ya da birinin referansıyla kapağı devlet korolarından birine atmış ya da topluma medya ya da başka vasıtalarla mûsikîden pek anlıyor görüntüsü veren zevat bile öyle şeyler yazıyor ve söylüyor ki, mûsikîden anlıyor olabileceklerine ihtimal dahi veremiyor insan. Sadece konuşuyor, kendilerinden başka ortalıkta konuşan da olmayınca bol bol atıp tutuyor, sınırlı mûsikî bilgilerini sanki muazzam bir cevhermiş gibi döküp saçıyorlar. Ortalık câhil-cühelâ ile kaynadığı için, hiçkimse ne olup bittiğinin farkında değil. Sadece herkes bir yozlaşmadır tutturmuş gidiyor, halbuki bu yozlaşmanın tam da merkezinde kendisinin de olduğunu farkedemiyor. Okuyuculara tavsiyem, bu tür sanatçı bozuntularını bir mekânda dinledikten sonra kafalarına takılan birkaç soruyu bu zevâta yöneltsinler bakalım doğru cevap alabilecekler mi... doğru cevabı bırakın, cevap alabilecekler mi ?
Manzara bu ! Demek ki asıl yozlaşma toplumun alt kesimlerinde değil, bilâkis üst kesimlerinde, hatta bizzat o emâneti yüklenmiş kişilerde. Uzaktan dinlediği gazeli ve icrâcısını tanıyan balıkçıdan, Itrî'yi, Dede'yi bilmeyen entelektüeline hatta daha da vahimi, müzisyenine doğru yuvarlanıp gelmişiz. Mûsikîmizin sâzendesinden hânendesine, araştırmacısından konuşmacısına bugünkü temsilcileri, belediyelere veya birtakım kurumlara Osmanlı mûsikî kültüründen evire çevire ürettikleri, devşirdikleri projeleri satıp para kazanmak, isimlerini sağlamlaştırmak, devletin birtakım önemli kurumlarını ele geçirip bu kurumları yönetmek ve bu sayede daha fazla kazanıp nüfuz elde etmek peşindeler. Bu adamlardan veya kadınlardan mûsikîmize bir hayır gelir mi ? Tabii ki gelmez !
Şimdi durum böyle iken, Türk mûsikîsini temsil ettiğini söyleyen arkadaşlarımız bu vaziyette iken, yozlaşmanın tam da bu emaneti yüklenenlerin içinde başladığını görüyor ve biliyorken, bugünkü sâzende ve hânendelerimizin mûsikîmizin anlamı hakkında fikirleri yok iken hatta mûsikîmizin önemli şahıslarını bile doğru dürüst bilmezler iken halkın yozlaşmasına, kültürüne karşı yabancılaşmasına söyleyebilecek sözümüz kalır mı ?
'Balık baştan kokar' sözü boşuna söylenmemiş !
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.