♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
2012 yılının yavaş yavaş sonuna yaklaşıyoruz. Yani UNESCO tarafından kabul ve ilân edilen "Uluslararası Itrî Yılı" da bitiyor. Elbette Itrî gibi Osmanlı mûsikîsinin çok önemli bestekârını telâşla bir yıla sığdırmak, yıl bittiğinde de Itrî defterini kapatmak anlamına gelmiyor bu yıl. Bilâkis Itrî hakkında yapılması gereken araştırma ve çalışmalara yeniden başlanması gerektiğini ifade ediyor ve hatırlatıyor. Itrî hakkındaki bazı soru işaretlerinin cevaplandırılması amacıyla ciddî ve nitelikli çalışmaların başlaması gerektiği bir yıl bu yıl.
Kabul etmemiz gerekir ki Itrî Yılı süresince yapılanlar, ne yazık ki Itrî hakkında bilinmeyen veya şüpheli bir konuyu tam olarak aydınlatmaya yönelik şeyler değildi ve elbette yetersizdi. Daha ziyade Itrî'ye ait olduğu ileri sürülen eserlerin icrâ edildiği konserler yapıldı, albümler yayınlandı. Kuşkusuz bunlar da faydalı birer çalışma olarak kayda geçmelidir ama daha derinlemesine çalışmalar yapmak da gerekiyordu. Belki Itrî Yılı, bundan sonra yapılacak araştırmalar için bir başlangıç yılı olur diye umuyoruz. Ancak yine de bazı arkadaşlarımız, elde ettikleri sağlam belgelerle Itrî'nin esirciler kethüdâlığı görevi hakkında net bir bilgiye ulaştılar ve Itrî'nin esirciler kethüdalığı yaptığını belgelemek suretiyle; hiçbir belgeye dayanmadan "Itrî'nin esirciler kethüdalığı yapmadığını, bunların uydurma olduğunu" söyleyenlere de, elde belge olmadan bu tür sözleri uluorta sarfetmemeleri, sarfetmeleri halinde belgelerin ortaya çıktığı andan itibaren mahcub olabilecekleri ve ne olursa olsun araştırmacı geçinenlerin konuyla ilgili kesin bir bilgi ve belge olmadan ileri geri konuşmalarının sadece mâlûmatfürûşluk olacağı ve bir bilimadamının veya araştırmacının, her zaman temkinli olması ve dikkatli konuşması gerektiği konusunda sanırım iyi bir ders de verdiler. Bu yayınlar yapılmaya ve belgeler ortaya konmaya başladıktan sonra, Itrî'nin esirciler kethüdalığı yaptığının uydurma olduğuna dâir bağırıp çağırmalar birdenbire kesildi. Itrî Yılı'nda bunu yapabilmek, yani Itrî hakkında önemli bir bilgi ve belgeyi (ispatıyla birlikte) ortaya koyarak sükûnet sağlamak bile bu yıl adına önemli bir kazanımdır, kendilerini hem bu önemli çalışmaları ve hem de -kendileri mûsikî araştırmacısı/müzikolog olmadıkları halde- ortalıkta mûsikî tarihçisi geçinenlere bu bilgi ve belgelerle yeni bir açılım kazandırdıkları için tebrik ediyorum. Bu arkadaşlarımızın konu ile ilgili yaklaşımlarını, buldukları bilgi ve belgeleri, Fatih Sultan Mehmed Vakıf Üniversitesi Medeniyetler İttifakı Enstitüsü (MEDİT) tarafından tasarlanıp organize edilen ve 23-24 Kasım 2012 tarihlerinde Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül beyefendinin himâyelerinde Haliç Sütlüce Kongre Merkezi ve Yenikapı Mevlevîhânesi'nde gerçekleştirilecek olan "Uluslararası Itrî Sempozyumu"nda dinleyip görebileceğiz.
Uluslararası Itrî Sempozyumu, UNESCO Türkiye Millî Komisyonu tarafından desteklenerek, T.C. Merkez Bankası, Atatürk Kültür Kurumu, Bahçeşehir Üniversitesi Medeniyet Araştırmaları Merkezi (MEDAM), Yunus Emre Enstitüsü ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin katkılarıyla gerçekleştirilecek. Sempozyum için tam bir yıldır çalışılıyor. İyi bir sempozyum olabilmesi ve Itrî hakkında elde ne varsa paylaşımının sağlanabilmesi konusunda samimiyetle ve ciddiyetle çalışıldığını söylemeliyim. Bu konuda konuşabilecek yerli ve yabancı isimler davet edildi. Davet edilmek istenen bazı yabancı araştırmacılara –ki zaten Itrî hakkında konuşabilecek yabancı müzik bilimcinin sayısı da fazla değil- ulaşılamadı, bazıları –Owen Wright gibi- başka angajmanları sebebiyle gelemeyeceklerini ifade ettiler. Sonuç olarak müzikbilimci, sanat tarihçisi, kültür tarihçisi, edebiyatçı başta olmak üzere toplam 28 yerli ve yabancı değerli araştırmacının katılımı sağlanabildi. Elbette katılım kadar ve belki de ondan daha önemli olan şey, bu sempozyumdan elde edilecek hasılat idi. Bunu da ancak sempozyum bittikten sonra anlamak mümkün olacak.
Uluslararası Itrî Sempozyumu'nun açılış ve ilk gün oturumları ile akşam konseri, 23 Kasım Cuma günü Haliç Sütlüce Kongre Merkezi Sâdâbâd Salonu'nda yapılacak ve aynı günün akşamı Bahçeşehir Üniversitesi Itrî Topluluğu tarafından verilecek Itrî konseri ile ilk gün oturumları tamamlanacak. 24 Kasım Cumartesi günkü oturumları ve akşam yapılacak semâ gösterisi ise, FSMVÜ-MEDİT Yenikapı Mevlevîhânesi Kampüsü'nde gerçekleştirilecek. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu tarafından sunulacak olan semâ gösterisinde, Itrî'nin Segâh yini icrâ edilecek. Sempozyum, toplam 7 oturumdan meydana geliyor. Sempozyumda sunulan bildiriler daha sonra Türkçe ve İngilizce olarak kitap hâline getirilerek yayınlanacak.
Sempozyumun ardından 3 Aralık 2012 tarihinde "Uluslararası Itrî Yılı" münasebetiyle Paris UNESCO Merkezi'nde de bir etkinlik düzenlenecek. Bu etkinlik daha sonra Yunus Emre Enstitüsü'nün katkıları ile Brüksel'de tekrarlanacak, 22 Aralık 2012 tarihinde Aya İrini'de gerçekleştirilecek Itrî Konseri ile sona erecek.
MEDİT'in, gerçekten çok da elverişli olmayan ekonomik şartlar altında bu sempozyumu hem de uluslararası boyutta yapması kolay olmadı. MEDİT bünyesinde daha pekçok Itrî projesi tasarlandı, ancak yeterli malî destek bulunamaması yüzünden bu projelerin çoğundan vazgeçilmek zorunda kalındı ve sempozyumda karar kılındı. Bu sempozyumun da güzel ve faydalı geçmesini diliyorum.
Sempozyuma katılan araştırmacılar ve tebliğ başlıkları şöyle:
Hilmi YAVUZ: "Yahya Kemal Itrî'yi Nasıl Okudu ?"/ Prof. Yalçın TURA:"Itrî'yi Besteci Olarak Nasıl Değerlendirebiliriz ?"/ Prof. Dr. Sadeddin ÖKTEN: "Itrî ve Osmanlı Medeniyet Yorumu"/ Prof. Dr. Walter Zev FELDMAN: "Itri ve Cantemir:19.yüzyıl kaynaklarında ve Cantemir'in elyazmalarında görüldüğü haliyle 17.yüzyıl sonrası iki Bestecinin Eserlerinin Karşılaştırılması" / Prof. Dr. Jean DURING :"Fars müziği ışığında Itri ve eski Osmanlı tarzına karşı Türk Etkisi altında Fars Müziğinde Yeni Eğilimler.Karşılaştırmalı bir yaklaşım."/ Prof. Ruhi AYANGİL: "Makam ve Kompozisyon Örgüsü Bakımından Itrî'nin Acemaşîrân Yürük Semâîsi'nin Bize Söyledikleri"/ Prof. Dr. Münir Nureddin BEKEN: "Ticari Müzik Dünyaları Bağlamında Itri ve Mirası" / Dr. Karl SIGNELL: "Kültürel Bağlamda Itri'nin Nât-ı Mevlânâsı" /Beşir AYVAZOĞLU: "Tanpınar'a Göre 17. Yüzyıl ve Itrî"/ Prof. Şehvar BEŞİROĞLU:"17.ve 18. yy Türk Makam Müziği Dönemsel Üslûbu ve Itrî: Yazılı ve Sözlü Gelenek Üzerinden Karşılaştırmalı bir Değerlendirme"/ Doç. Dr. Miltiadis PAPAS:"İstanbul'daki Rum Bestekârlar ve Itrî" /Yard. Doç. Yalçın ÇETİNKAYA: "Kadîm Mûsikî Geleneğinin Devamı Olarak Itrî"/ Prof. Dr. Gülçin Yahya KAÇAR:"Buhûrîzâde Mustafa Itrî Efendi'nin Bestelerinde Terennüm ve Müzikal Analizleri" / Prof. Dr. Ralf Martin JAEGER: "Itri ve Gelenek: 19.yüzyılda Eserlerinin Aktarımı Üzerine" / Doç. Dr. Emin IŞIK: "Itrî ve Tekbîri"/ Yard. Doç. Dr. Seher TETİK IŞIK "Rüştü Şardağ'ın Mustafa Itrî Efendi İsimli Kitabı Nasıl Değerlendirilmeli"/ Prof. Dr. İbrahim NUMAN & Yard. Doç. Dr. Nâzende Yılmaz:"Itrî ve Sinan Eserleri Üzerinden Osmanlı Medeniyeti Analizi" / Doç. Nilgün DOĞRUSÖZ: "Itrî ve Mûsikişinas Çevresi"/ Dr. Eric EDERER :"Itri Gibi Düşünmeyi Öğrenerek Enerji Veren Klasik Türk Müziği: Bağlaç, Melodik Akım ve Geçiş Prensiplerini Keşfetme" / Müfid YÜKSEL :"Buhûrîzâde Mustafa Itrî: Hayatı, Esirciler Kethüdâlığı ve Mezarı Meselesi"/ Prof. Dr. Panagiotis POULOS (Tele-Konferans / Tele - conference): "Buhûrîzâde Mustafa Itrî ve Osmanlı/Türk Müziğinin Klasikleşme Süreci" / Yrd. Doç. Dr. Recep USLU: "Itrî ve Bazı Mevlevî Dedeleri: Müneccimbaşı Ahmed Dede, Yusuf Dede, Neşâtî Ahmed Dede, Fasih Ahmed Dede, Gavsî Dede, Osman Dede, Kûçek Mustafa Dede"/ Yrd. Doç. Dr. Nuri ÖZCAN: "Zamanını Aşan Çok Yönlü Bestekâr: Itrî"/ Talip MERT: "Yedi Kat Arşın Bestekârı: Itrî"/ Yrd. Doç. Dr. Bedri MERMUTLU : "Devlet Arşivlerinde Bulunan Belgeler Işığında Buhûrîzâde Itrî Mustafa Çelebi"/ Yrd. Doç. Dr. Serda TÜRKEL OTER :"Buhûrîzâde Itrî Efendi'ye Ait Irak Makâmındaki Ağır Semâinin Analizi" (Eserin İcrâsı) / Fikret KARAKAYA: "Itrî İsmi Etrâfında" / Dr. Nail YAVUZOĞLU:"Itrî'de Motif İşleme Sanatı"
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.