♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Bu yıl uluslar arası müzik piyasası bir Koreli müzisyenin ortaya attığı bir müzik ve dans türü ile çalkalandı. Yaratıcısının adı Park Jea Sang kısa adıyla PSY adlı bir Kore’li vatandaş. 2012 yılının Temmuz ayında yayınlanan “Gangnam Style” adlı şarkı , ilginç dans figürü ve basit müzik türüne bakılmaksızın çok ciddi bir ticari başarı yakaladı. Şarkı dört ayda Youtube’da 830 milyon kez izlendi ve dinlendi. Bu rakam şarkıyı Quinnes Rekorlar kitabına soktu. iTunes’da ABD ve Kanada dahil otuzu aşkın ülkede en çok satan şarkı oldu.
Uzaktan bakınca çoğumuza saçma sapan gelebilecek figürlerden oluşan bu dans ve show yerel bir kültürden hareket ederek global pazarda büyük başarı yakaladı. ”Gangnam Style” Kore’de yaşayan kalantörlerle dalga geçen uydurmasyon bir laftan türedi. Bu lafın hiçbir anlamı yok, bizdeki tikky’lerle dalga geçen şarkılara benzer bir içeriğe sahip.
“Gangnam Style” bizde İsmail YK tarzı müzik üreten bir Kore’linin yarattığı müzik türü. Bizde olsa dalga geçerdik, ama Kore’de öyle olmadı, bu yerel eğlence bir anda bir dünya eğlencesine dönüştü. Universal müzik Kore bu şarkıyı aldı ve dünyaya dinletti. Şarkı Türkiye’de de ciddi bir başarı yakaladı, özellikle gençler ve çocuklar bu türü çok sevdi. TTNET Müzik adlı dijital müzik platformunda en çok dinlenen yabancı şarkı, genel listede ise dördüncü sıraya kadar yükseldi ve ben bu yazıyı yazarken 274.558 kez dinlenmiş. Bu sayı artmaya devam edecek.
Bu örnek ülkelerin kendi yerel kültürlerini global pazara nasıl pazarlaması gerektiğine dair çok iyi bir örnek. Biz ülke olarak yerel kültürümüze hiç ama hiç saygı duymuyoruz , bu ülkede yerel kültür hep horlanıyor , küçük görülüyor ve tukaka ediliyor. Bu şarkı bizden çıksaydı dalga geçer sahiplenmezdik,bırakın global pazarda başarılı olmayı daha yerli pazarda iken ipini çekerdik.
MERAKLA BEKLENEN İSİM
Hep söylüyorum kendi kültürünü yok etmede en başarılı ülke Türkiye. Benzer bir olay kolbastı müziği ve tarzı içinde geçerli. Bu müzik türü son yıllarda Türkiye sınırları içinde çok ciddi başarılara imza attı. Geçen sene yazdım , dedim ki “Eurovision’a Kolbastı ile gidelim” dedim. TRT Eurovision sanatçısını yakında açıklayacak, yine bir facia isimle karşılaşmaktan korkuyorum. İnşallah yine sözde alternatif müzik üreten , sözde gençlerin çok sevdiği tartışmalı bir isim çıkmaz karşımıza. Çıkarsa da çok samimi söylüyorum bir Eurovision araştırmacısı olarak artık üzülmeyecek ve konuyla ilgilenmeyeceğim Çünkü artık “Eurovision’a Kim Gitmeli” ve benzeri soruların yanıtlarını tartışmaktan bunaldım.
Bu Gangnam Style adlı şarkı ve dans figürlerini incelerken şöyle bir düşündüm , bu TRT için bir fantezi gibi olacak ama her defasında “bizden bir şeyler olsun” diyen İbrahim Şahin yarışmaya bizden bir müzik türü ve dansı olan “Kolbastı” ile yarışmaya katılsa ne olacak ? Avrupa için sıradan gözüken hiçbir şey ifade etmeyen bir rock veya alternatif müzik yorumcusunu yarışmaya yollayıp tereciye tere satmaktan vazgeçip bizden bir şeylerle yarışmaya katılsak ne olacak ? Biz son yıllarda ne yapıyoruz? Tereciye tere yolluyoruz, onu yaparken de içine bizden bir saz koyup karışık bir çorba hazırlıyoruz.
Bir fanteziye imza atın, nasıl olsa eleştirileceksiniz, nasıl olsa yine herkes üstünüze hücum edecekler.O zaman bir farklılık yapın. Bu sene farklı bir şey konuşalım. Eğer elin Kore’lisi saçma sapan bir dans figürü yaratıp yerelden globale gidebiliyorsa bunu bir Türk’te yapabilmeli. Bu ülke dünyanın en zengin yerel motiflere sahip ülkelerinden biri , biz bu yerel motifleri bir kenara atmak yerine pişirip global pazara sunmalıyız.Bizde kendi Gangnam Style ‘ımızı dünyaya sunmalıyız. Bunu yapmanın en iyi yolu da Eurovision şarkı yarışması. Dilerim TRT yetkilileri bu çağrımı kaile alır.
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.